Μπορεί άραγε να χορογραφηθεί μία νέα λέξη και έξι χορευτές να το τολμήσουν;

Μπορεί άραγε να χορογραφηθεί μία νέα λέξη και έξι χορευτές να το τολμήσουν;
@PATROKLOS_SKAFIDAS

Ο Τάσος Μπεκιάρης και οι 6 χορευτές της "Σαραγηνής" μιλούν στο NEWS 24/7 που θα παρουσιαστεί από τις 8 Οκτωβρίου έως 27 Νοεμβρίου στη νέα σκηνή του ΑRROYO.

Μια σύγχρονη ματιά, μια νέα μέθοδος χορού εστιασμένη στο ανθρώπινο βίωμα και στο «ομιλούν» σώμα που αυτό δημιουργεί. Κάπως έτσι θα μπορούσε να περιγραφεί η *“Σαραγήνη”, η νέα χορογραφική δουλειά του χορογράφου Τάσου Μπεκιάρη που θα παρουσιαστεί από τις 8 Οκτωβρίου έως 27 Νοεμβρίου στη νέα σκηνή του ΑRROYO.

“Όταν με ρωτάνε τι με οδήγησε στη δημιουργία του έργου αυτού, απαντάω : «Δεν ξέρω! Η ζωή, ο άνθρωπος, ο συνδυασμός και των δύο ενίοτε μέσα σε αυτό που δημιουργούν (κοινωνία), είναι όλα μαζί στο κεφάλι μου χαμένα, δεν ξέρω θα σας πω όταν τελειώσει». Όσο σκέφτομαι αυτό το δεν ξέρω, με θεωρώ άνοα, ακατάλληλο επικοινωνίας αφού δεν μπορώ να ορίσω τη σκέψη μου για το έργο που ετοιμάζω.

Βάζω τις σκόρπιες λέξεις μου σ’ ένα χαρτί, ώστε να τις κάνω προτάσεις. Μπερδεύομαι. Κάθε μέρα γίνεται όλο και πιο αχταρμάς το κεφάλι μου. Κάθε μέρα ακούω και το εκκωφαντικό μπέρδεμα του διπλανού για τα δικά του, με αποτέλεσμα να γλιστράω από τον δρόμο μου στον δικό του που με γεμίζει κι άλλες λέξεις. Οι λέξεις του με ταξιδεύουν στον χρόνο και αυτός ο άτιμος, ο χρόνος, με γεμίζει και με άλλες λέξεις, που μου δημιουργούν συναισθήματα.

Ο Τάσος Μπεκιάρης @PATROKLOS_SKAFIDAS


Τα συναισθήματα με κάνουν να γυρίζω πάλι πίσω και να κοιτώ τη ζωή μου σαν να της κάνω μνημόσυνο. Μνημονεύω στιγμές που πέρασαν ενώ ταυτόχρονα αναβιώνω την ηδονή του τότε κλωβού μου. Μα για κάτσε, τώρα που βρίσκομαι; Σ’ ένα κελί που ο συγκρατούμενος μου ζητάει να ανασύρω όλες αυτές τις λέξεις και να του πω τι σκέφτομαι. Θαρρείς πως είναι τόσο εύκολο να το κάνω! Ακόμα και μετά το αρμάτωμα των διχτυών ο ψαράς θέλει χρόνο να ξεσκαρτάρει την ψαριά του από τις πεταμένες σερβιέτες και τα καμένα ξύλα. Όμως αυτές οι ερωτήσεις του μοιάζουν γοητευτικές γιατί θεωρώ ότι για να θέλει να μάθει για μένα, είμαι σημαντικός! Είμαι ;

Όπως και να έχει θα σου πω μια λέξη που μου έρχεται στο μυαλό, δεν ξέρω αν υπάρχει, όμως αυτή μου γεννήθηκε μόλις τώρα… «Σαραγήνη»” αναφέρει ο Τάσος Μπεκιάρης στο NEWS 24/7.

Έξι άνθρωποι συνεπείς στις διαφορετικές χορευτικές τους καταβολές, κουμπώνουν σ’ ένα σουρεαλιστικό θέαμα χοροθεάτρου συνομιλώντας με το κοινό σε κάποιο ομιχλώδες τοπίο. Οι λέξεις κλωβός και χρόνος που στο άκουσμα τους προκαλούν ταραχή, γίνονται το σημείο συνάντησης με την ύπαρξη καθαυτή.

@PATROKLOS_SKAFIDAS


Σώματα που ιδιοποιούνται καταχρηστικά, αυτοαναιρούνται εθελοντικά, τζογάρουν σαρκικά, παίζουν εξουσιαστικά, πρωταγωνιστούν σε μια total theatre παράσταση. Τα πρωτόπλαστα προσωπεία τους αναπαράγουν μια ρεπλίκα ζωής που εκείνοι τολμούν να την χαρακτηρίσουν ΕΓΩ. Και το ΕΜΕΙΣ ;

Τι ήταν αυτό όμως που ‘’ταρακούνησε’’ τους 6 αυτούς ανθρώπους ώστε να πουν ‘’ναι’’ στον Τάσο Μπεκιάρη;

Αναστασία Γεωργακοπούλου

Για πολλούς ανθρώπους η τέχνη του χορού αποτελεί μέσο έκφρασης και εξωτερίκευσης συναισθημάτων, για εμένα είναι πηγή ζωής. Έτσι η αγάπη μου για τον χορό συνάντησε τη μέθοδο LC και οι λόγοι που είπα το ‘ναι’ στον χορογράφο ήταν πολλοί.

H Αναστασία Γεωργακοπούλου @PATROKLOS_SKAFIDAS


Έχοντας κάνει τα πρώτα μου βήματα στον χορό με τον Τάσο Μπεκιάρη και γνωρίζοντας τον τρόπο με τον οποίο δουλεύει ήταν αδύνατον να αρνηθώ. Το αξιοθαύμαστο είναι ότι δεν αντιμετωπίζει τους χορευτές του ως εργαλεία για την επίδειξη σωματικών ικανοτήτων, αλλά ως ανθρώπους με προσωπικότητες. Η αντιμετώπιση αυτή είναι μια διαδικασία που σε εξελίσσει διαρκώς σε όλα τα επίπεδα και πάντοτε υπάρχει κάτι καινούργιο που έχει να σου προσφέρει.

Ένας ακόμη λόγος που επέλεξα να δοκιμάσω την νέα μέθοδο χορού LC ήταν επειδή το θεώρησα μια ευκαιρία ζωής και μια εμπειρία αναντικατάστατη. Ευκαιρία διότι έμαθα τόσα πολλά από τον ίδιο τον χορογράφο αλλά και από όλους τους καθηγητές που ήταν μια πρόκληση για εμένα καθώς δεν γνώριζα τι με περιμένει. Εμπειρία γιατί ήταν μια διαδικασία που με έφερε αντιμέτωπη με τους φόβους μου και μου έδειξε πώς να ανακαλύπτω μονοπάτια και διεξόδους.

Μου πρόσφερε πολύτιμα εργαλεία όχι μόνο στον χορό αλλά και γενικότερα στην ζωή μου. Η LC με προορισμό την performance ΣΑΡΑΓΗΝΗ με δίδαξε πως να συνδυάζω συνάμα το συναίσθημα με την τεχνική καθώς και τον τρόπο να λειτουργώ αρμονικά με την ομάδα χωρίς να ‘κρυβω’ την προσωπικότητα μου. Όσον αφορά το θέμα της παράστασης με βοήθησε να ανακαλύψω στοιχεία του εαυτού μου, να αναπτύξω την σκέψη μου και να συνειδητοποιήσω την ιδιότητα μου ως άνθρωπο και ως μέλος της κοινωνίας.

Οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Τάσο Μπεκιάρη για ότι μου έχει προσφέρει έως τώρα ως καθηγητής ως μέντορας αλλά κυρίως ως άνθρωπος όλα αυτά τα χρόνια. Νιώθω ιδιαίτερα χαρούμενη που βίωσα την LC έχοντας δίπλα μου αληθινούς ανθρώπους.

Θεοδώρα Μανωλάκου

Θα έλεγα πως αυτό που με ταρακούνησε ήταν ρεαλιστικά ο ίδιος ο χορογράφος. Μερικούς μήνες πριν πραγματοποιήσει το σεμινάριο, ξεκίνησα μαθήματα με τον Τάσο Μπεκιάρη, προκειμένου να αποκτήσω τεχνική βάση στον σύγχρονο χορό. Ωστόσο μέσα μου επικρατούσε σύγχυση σχετικά με το πώς επιθυμώ να προσεγγίσω τον χορό, ποιον δρόμο να ακολουθήσω. Τότε έμαθα για το σεμινάριο. Σκέφτηκα πως θα ήταν μία ευκαιρία να βιώσω την καθημερινότητα ενός χορευτή, να εξελιχθώ, να διερευνήσω τις δυνατότητες μου.

H Θεοδώρα Μανωλάκου @PATROKLOS_SKAFIDAS


Εμπιστευόμουν απόλυτα τον Τάσο Μπεκιάρη ως δάσκαλο και θαύμαζα το χορογραφικό του έργο, επομένως δεν μπορούσα να μην δώσω στον εαυτό μου την ευκαιρία να βιώσει αυτή την εμπειρία, την εμπειρία της εκμάθησης μίας νέας χορευτικής μεθόδου, η οποία πίστεψα από την πρώτη στιγμή ότι δύναται να προσφέρει κάτι που ένιωθα πως – εν αγνοία μου – αναζητούσα, μια συνδιάπλαση πνεύματος – σώματος.

Καθοριστικό ρόλο στην απόφαση μου να παρακολουθήσω το σεμινάριο διαδραμάτισε επίσης και η παράσταση που θα ολοκλήρωνε τον κύκλο του. Οι επιπτώσεις που η πανδημία επέφερε στον τομέα των παραστασιακών τεχνών με οδήγησαν στη συνειδητοποίηση πως δεν υπάρχει χώρος να αγνοούμε τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται γιατί ενδέχεται να μην υπάρξει ‘’επόμενη φορά’’. Η ανάγκη μου να αποκτήσω την εμπειρία της σκηνής δεν μου επέτρεπε να μην πω ναι στο να δοκιμάσω και να δοκιμαστώ.

Μέσα από την μέθοδο LC διαπίστωσα πως ο χορός δεν μπορεί να απουσιάζει από τη ζωή μου και πως αυτή τη μορφή τέχνης έχω ανάγκη να την ακολουθήσω και να τη διερευνήσω με τα εργαλεία που το σεμινάριο μου προσέφερε.

Δημήτρης Κούτης

Αυτό που με ταρακούνησε ήταν η συνειδητοποίηση πως, μετά από αυτό το διάστημα αδράνειας που η πανδημία επέφερε, ήταν ανάγκη να κινητοποιηθώ για την εξέλιξή μου ως χορευτής. Αναζητούσα μία αφύπνιση, μία ευκαιρία να αναπληρώσω τον χρόνο που είχα χάσει ύστερα από αυτή την παύση.

O Δημήτρης Κούτης @PATROKLOS_SKAFIDAS


Ενημερώθηκα για τη διεξαγωγή του σεμιναρίου από έναν φίλο και γνωρίζοντας τον Τάσο Μπεκιάρη σαν χορογράφο και δάσκαλο, έκρινα πως η παρακολούθηση του σεμιναρίου της LC θα μου προσέφερε όσα αναζητούσα και θα με εφοδίαζε κατάλληλα για τη χορευτική μου πορεία. Τα μαθήματα Butoh και υποκριτικής μάλιστα μου προκάλεσαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς θεώρησα πως μπορούσαν να μου προσφέρουν εργαλεία που από καιρό ήθελα να αποκτήσω. Καθοριστική ήταν η επιρροή του ίδιου του χορογράφου, ο οποίος αναλύοντας το όραμα και τις επιδιώξεις της μεθόδου του, κέρδισε την εμπιστοσύνη μου για το έργο του, του οποίου θέλησα, σίγουρος πλέον, να αποτελέσω μέρος. Η όλη διαδικασία με ώθησε να βαδίσω και πάλι στο μονοπάτι του χορού και να νιώσω μέλος μιας χορευτικής όχι μόνο ομάδας, αλλά και οικογένειας .

Βασίλης Καραογλάνης

Ξεκινώντας θα ήθελα να ευχαριστήσω τον εμπνευστή και δημιουργό της “LC”, Τάσο Μπεκιάρη για όλα τα εφόδια και εργαλεία που μας παρείχε όλους αυτούς τους μήνες, όπως και όλους τους αξιότιμους καθηγητές που είχα την ευκαιρία να γνωρίσω μέσω της νέας αυτής προσέγγισης χορού. Όπως έχω προαναφέρει, τα πρώτα μου βήματα στην τέχνη του χορού τα έχω κάνει μαζί του, από σχετικά νεαρή ηλικία.

Ο τρόπος που προσεγγίζει τους μαθητές του είναι μοναδικός και αισθάνομαι την ανάγκη να προσθέσω ότι με ενέπνευσε να θέλω να ακολουθήσω αυτό το υπέροχο μονοπάτι. Με πολλή χαρά και περηφάνια διαβεβαιώνω ότι ο ίδιος είναι ένα μεγάλο σχολείο και προσωπικά έχει σταθεί δίπλα μου ως δάσκαλος, μέντορας ακόμα και ως φίλος, από τότε που ξεκίνησα ερασιτεχνικά, αργότερα ως σπουδαστής και σήμερα ως επαγγελματίας.

O Βασίλης Καραογλάνης @PATROKLOS_SKAFIDAS


Το πρώτο έναυσμα στο να παρακολουθήσω και να βιώσω το σεμινάριο είναι η εμπιστοσύνη που του έχω και στο αποτέλεσμα που φέρει η δουλειά του, όπως και ότι πάντα θα έχει να σου μεταλαμπαδεύσει γνώσεις, όσα χρόνια κι αν έχεις συνεργαστεί μαζί του.

Αφού λοιπόν άρχισα την διαδικασία της “LC”, συνειδητοποίησα ότι δεν είναι ένα απλό σεμινάριο χορού. Ξεκινάς μια διεργασία να εξερευνήσεις τον εαυτό σου, τους γύρω σου, τον χορό μέσω των αισθήσεων. Αναγεννιούνται μνήμες με τις οποίες οφείλεις να έρθεις αντιμέτωπος, αλλά και να αντιπαραταχθείς απέναντι σε όλα τα σκαμπανεβάσματα τα οποία προκύπτουν μέσω της εσωτερικής αναζήτησης.

Οφείλω να παραδεχθώ ότι όλη η διαδικασία είναι μια πρόκληση, όχι μόνο σωματική αλλά και πνευματική. Μια πρόκληση, στην οποία αν είσαι ανοιχτός, θα δεις ότι δημιουργεί την καλύτερη εκδοχή σου όχι μόνο ως performer, αλλά και ως άνθρωπο. Αυτό λοιπόν το οποίο με ταρακούνησε και με κράτησε, μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι είναι η προσωπική εξέλιξη όσον αφορά το σώμα, την σκέψη, την αντίληψη και την συναναστροφή τόσο με τον εαυτό μου όσο και με τους συγχορευτές – συνανθρώπους μου. Κλείνοντας, αισθάνομαι τυχερός που είμαι μέρος της πρωτότυπης παραγωγής στο χώρο του χοροθεάτρου που ονομάζεται “ΣΑΡΑΓΗΝΗ”, καθώς έχω βγει έξω από την ζώνη άνεσής μου, πράγμα που νιώθω ότι μόνο ικανότερο με καθιστά. Αυτή, σίγουρα, είναι μόνο η αρχή…

Βασιλεία Προσπαθοπούλου

Αυτό που ουσιαστικά με «ταρακούνησε» να επιλέξω τη μέθοδο της LC ήταν μια ανάγκη που είχα. Η ανάγκη μου να εξερευνήσω τον τομέα του χορού. Είχα ήδη ολοκληρώσει τις βασικές μου σπουδές πάνω στο Musical, και τελειώνοντας την πρώτη επαγγελματική μου δουλειά σε αυτό τον τομέα, η επιθυμία να εξερευνήσω και να εξελιχθώ χορευτικά ήταν πλέον πολύ απαιτητική. Εκείνη την περίοδο ήρθε στο δρόμο μου η επιλογή της LC.

Η Βασιλεία Προσπαθοπούλου @PATROKLOS_SKAFIDAS


Έχοντας παρακολουθήσει μαθήματα του Τάσου Μπεκιάρη στο παρελθόν, είχε χτιστεί μέσα μου μια γερή βάση εμπιστοσύνης για το πρόσωπο του. Παράλληλα, παρατηρώντας την ομάδα δασκάλων, διαφορετικών ειδών χορού, της LC, ήμουν σίγουρη πως εμπιστεύτηκα μια διαδικασία που δεν αντιμετωπίζει το χορό μονόπλευρα.

Γεγονός το οποίο, όχι μόνο επιβεβαιώθηκε όταν ξεκίνησε η διαδικασία του σεμιναρίου, αλλά με έκανε να αναπροσδιορίσω σε πολλές καταστάσεις την ιδέα που είχα για το χορό στο μυαλό μου. Κατεληξα, λοιπόν, να γίνω μέρος μιας μεθόδου, που για μένα είναι ένας ζωντανός οργανισμός. Ζωντανός οργανισμός γιατί με την LC συνδιαλέχτηκα, δεν ακολούθησα τυφλά κάποια βήματα. Επομένως, ό,τι σχέδιο ή προσδοκία είχα ήταν απλώς περιττά.

Κατερίνα Τσαγκάρη

Έχοντας τη θέση του βοηθού δίπλα στο Τάσο Μπεκιάρη βίωνα ως τρίτο βλέμμα όλες τις παραγωγές και τα σεμινάρια που πραγματοποιήθηκαν όλα αυτά τα χρόνια. Καθώς επίσης όλα τα χρόνια της LOAD έχουν καθορίσει σημαντικά την επαγγελματική, αλλά και την προσωπική μου ζωή.

Η Kατερίνα Τσαγκάρη @PATROKLOS_SKAFIDAS


Αυτό που με ταρακούνησε ήταν ο ίδιος ο Τάσος όπως επίσης και μια σημαντική φίλη, λέγοντάς μου πως εγώ ο βοηθός χορογράφου δεν έχω βιώσει σε βάθος αυτό που πραγματεύεται η μέθοδος LC. Η αλήθεια είναι πως δεν πίστευα ότι θα είχε τόσο μεγάλη επιρροή πάνω μου εφόσον ήμουν μαζί του όλα αυτά τα χρόνια.

Αντιλαμβανόμενη ότι με κατέβαλε φόβος για το πώς θα ανταπεξέλθω σε όλο αυτό, ένα «κουδουνάκι» μου έλεγε μέσα μου ότι τώρα ήρθε η ώρα να έρθω αντιμέτωπη με τον εαυτό μου και να κάνω στην άκρη αυτό που νόμιζα ότι είμαι. Αν κάποιος με ρωτήσει, ακόμα με ανακαλύπτω και είμαι ευτυχισμένη με αυτό και ό,τι κι αν εμφανίζεται μέσα μου το δέχομαι, το αγαπάω. Έχω την επιλογή σήμερα να το διαχειριστώ.

*Σαραγήνη : υβριδική λέξη προερχόμενη από τις λέξεις Σάρα και Σαγήνη
Η συλλογή ετερογενών έμψυχων και άψυχων ευρημάτων κατά το αρμάτωμα του διχτυού
Ο όχλος που παρασύρεται από κάτι «σαγηνευτικό»
Η γοητεία της ολισθηρής επιφάνειας που διέπει τη μαζικότητα

TAYTOTHTA: Σύλληψη / Χορογραφία / Σκηνοθεσία: Τάσος Μπεκιάρης- Μουσική επιμέλεια: Τάσος Μπεκιάρης- Μουσική σύνθεση (τελευταίου κομματιού): Αλέξανδρος Μίτρος – Σκηνογραφία / Σχεδιασμός φωτισμού: Σάκης Μπιρμπίλης- Σχεδιασμός κοστουμιών: Έλενα Γκαβέλα (επικεφαλής), Έλενα Δημόπουλος, Έλλη Δρίμη – Κατασκευή κοστουμιών : Ευτυχία Τζαβάρα -Βοηθός χορογράφου: Κατερίνα Τσαγκάρη -Επιμέλεια βίντεο / φωτογραφίας: Πάτροκλος Σκαφίδας -Ερμηνεύουν: Γεωργακοπούλου Αναστασία, Βασίλης Καραογλάνης, Δημήτρης Κούτης, Θεοδώρα Μανωλάκου, Βασιλεία Προσπαθοπούλου, Κατερίνα Τσαγκάρη, Συμμετέχει η μικρή μας Ιωάννα Καρανδινού

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Παραστάσεις : Από 8 Οκτωβρίου 2022 έως 27 Νοεμβρίου 2022, κάθε Σάββατο στις 21:00 & Κυριακή στις 20:00 /Προπώληση εδώ

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα