Κωνσταντίνος Δανίκας: “Όταν συγχωρείς κάποιον, συγχωρείς ουσιαστικά τον εαυτό σου”

Κωνσταντίνος Δανίκας: “Όταν συγχωρείς κάποιον, συγχωρείς ουσιαστικά τον εαυτό σου”
Ο Κωνσταντίνος Δανίκας Αποστόλης Κουτσιανικούλης

Ο Κωνσταντίνος Δανίκας μιλά στο NEWS 24/7 με αφορμή την παράσταση «Ο θάνατος και η κόρη» που θα παρουσιαστεί σε σκηνοθεσία της Θάλειας Γρίβα στο Θέατρο 104.

Το συγκλονιστικό ψυχολογικό θρίλερ «Ο θάνατος και η κόρη» του Ariel Dorfman θα παρουσιαστεί από τις 19 Φεβρουαρίου σε σκηνοθεσία της Θάλειας Γρίβα στο Θέατρο 104 με πρωταγωνιστές τον Κωνσταντίνο Δανίκα, τη Σίσσυ Μαράθου και τον Στράτο Σωπύλη.

Πρόκειται για ένα από τα πιο δημοφιλή σύγχρονα θεατρικά έργα, γραμμένο το 1990, που έγινε ευρέως γνωστό από την κινηματογραφική του μεταφορά το 1994 σε σκηνοθεσία του Ρομάν Πολάνσκι, με την Σιγκούρνι Γουίβερ, τον Μπεν Κίνγκσλεϊ και τον Στούαρτ Γουίλσον. Έχει παρουσιαστεί σε πολλές χώρες αλλά και στην Ελλάδα. Το 1992 κέρδισε το βραβείο Olivie καλύτερου νέου θεατρικού έργου.

Στο έργο, μια γυναίκα κι ένας άντρας βρίσκονται σε ένα απομονωμένο σπίτι μέχρι που πηγαίνει εκεί ένας απροσδόκητος επισκέπτης. Μια γυναίκα που δεν ξεπέρασε ποτέ τη φυλάκιση και τον βασανισμό της, ένας άντρας που στο απόγειο της καριέρας του θέλει να ξεχάσει και να προχωρήσει κι ένας επισκέπτης που τους φέρνει αντιμέτωπους με το παρελθόν τους. Τρεις άνθρωποι βρίσκονται σε μια συνθήκη που ξεφεύγει από τον έλεγχό τους και τους αναγκάζει να αναμετρηθούν με τον εαυτό τους και τις αλήθειες που αποφεύγουν χρόνια, οδηγώντας τους στα άκρα. Το θύμα παίρνει τη θέση του θύτη. Αλλά ο θύτης είναι στην πραγματικότητα αυτός που νομίζει το θύμα; Και τι σχέση έχει η σύνθεση του Σούμπερτ «Ο Θάνατος και η Κόρη», με το παρελθόν τους;

Αποστόλης Κουτσιανικούλης


Στο έργο αυτό του Ariel Dorfman με γοητεύει το πώς ένα καθαρά βιωματικό έργο, εμπνευσμένο από την προσωπική πορεία του Ντόρφμαν καταφέρνει να γίνει πανανθρώπινο και συμβολικό. Όπως και στην αρχαία τραγωδία, έτσι και ο συγγραφέας αντιμετωπίζει το έργο του αποστασιοποιημένα. Φτιάχνει με αυτόν τον τρόπο ένα αλληλοεξαρτώμενο τρίγωνο ισορροπημένης δυναμικής. Σκιαγραφεί τα μεγαλύτερα υπαρξιακά ερωτήματα των ανθρώπων μέσα από τους τρεις αυτούς χαρακτήρες χωρίς να παίρνει θέση” σημειώνει ο ηθοποιός Κωνσταντίνος Δανίκας στο NEWS 24/7.

Και συνεχίζει σκιαγραφώντας τους ήρωες και τις σχέσεις των ηρώων “ενα ζευγάρι σε μια αποστειρωμένη σχέση. Ο άντρας, αγωνιστής, δικηγόρος, πολιτικός, με όπλο του τον ορθολογισμό πιστεύει ακράδαντα στην εξέλιξη μέσο της νόησης. Η γυναίκα, βασανισμένη και εγκλωβισμένη στο παρελθόν της. Ένα θύμα χωρίς φωνή, ένα έρμαιο χωρίς αξία. Έτσι την αντιμετωπίζουν, το περιβάλλον, η κοινωνία, ο άντρας της, ακόμα και ο ίδιος της ο εαυτός. Όλα αυτά αλλάζουν διάσταση όταν στη ζωή τους εμφανίζεται ο γιατρός. Ένας συνδετικός κρίκος στην αντιμετώπιση της αλήθειας, όχι μόνο του ζευγαριού, αλλά και της δικής του, προσωπικής και σκοτεινής αλήθειας”.

Ποια ερωτήματα όμως θέτει το έργο και πώς αυτά αντανακλώνται στο σήμερα;
Λόγω της φύσης του έργου τα ερωτήματα είναι πολλά και καθολικά. Μιλάει για τη θέση του ανθρώπου σε μια παγιωμένη κοινωνία. Μιλάει για την ευθύνη του ανθρώπου απέναντι στην ίδια του την ύπαρξη. Και φυσικά ισοπεδώνει την αξία και το νόημα του καλού και του κακού.

Πόσο σημαντική είναι η έννοια της συγχώρεσης, αλλά και της συγχώρεσης του εαυτού μας;
Παρά πολύ! Δεν είναι όμως σημαντική η συγχώρεση ως πράξη, αλλά περισσότερο ως θεωρία. Το να συγχωρείς κάποιον, είναι δύσκολο, αλλά ακόμα πιο δύσκολο είναι να ξέρεις γιατί το κάνεις. Τόσο στο έργο όσο και πανανθρώπινα βλέπουμε πως όταν συγχωρείς κάποιον, συγχωρείς ουσιαστικά τον εαυτό σου.

Τι είναι αυτό που σας εξοργίζει στους ανθρώπους γύρω σας;
Το κόκκινο πανί μου είναι η έλλειψη σεβασμού! Μπορώ να συγχωρέσω πολλά άλλα όταν κάποιος ακυρώνει μια ύπαρξη, όποια ύπαρξη, μεταμορφώνεται σε εμπόδιο στα μάτια μου.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ: Μετάφραση-Διασκευή: Θάλεια Γρίβα, Σίσσυ Μαράθου/Σκηνοθεσία: Θάλεια Γρίβα/Σκηνικά-Κοστούμια: Έλλη Εμπεδοκλή/Video design: Αποστόλης Κουτσιανικούλης/Φωτισμοί: Στέβη Κουτσοθανάση/Βοηθός σκηνοθέτη: Κωνσταντίνα Πανταζή/Βοηθός σκηνογράφου-ενδυματολόγου: Μαριάννα Φραγκούλη/Διεύθυνση παραγωγής: Αναστασία Γεωργοπούλου-Ναταλία Μπαρούς/Εκτέλεση παραγωγής: Πεδίο Τέχνης/ ΠΑΙΖΟΥΝ: Κωνσταντίνος Δανίκας, Σίσσυ Μαράθου, Στράτος Σωπύλης/ Φιλική συμμετοχή σε βίντεο: Σμαράγδα Κάκκινου/Trailer: Αποστόλης Κουτσιανικούλης/ Φωτογραφίες παράστασης: Αποστόλης Κουτσιανικούλης/Γραφίστας-Σχεδιασμός αφίσας: Γιώργος Καλοφωλιάς

INFO: Θέατρο 104 |Ευμολπιδών 41, Γκάζι |Μετρό Κεραμεικός | t. 210 345 5020/Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Σάββατο 21.15 | Κυριακή 18.30/Διάρκεια: 90 λεπτά/Τιμές εισιτηρίων: 15 ευρώ – κανονικό | 12 ευρώ – φοιτητικό & ανέργων | 5 ευρώ – ατέλεια/Προπώληση: Ticketservices.gr

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα