Χλαμύδα gate: “Μπαλάκι” οι ευθύνες για το “πάρτι” στην Ακρόπολη

Διαβάζεται σε 9'
Χλαμύδα gate: “Μπαλάκι” οι ευθύνες για το “πάρτι” στην Ακρόπολη
Στιγμιότυπο από την Ακρόπολη ΤΖΟΥΜΑΣ/EUROKINISSI

Ο ένας επιρρίπτει ευθύνες στον άλλο για το περιστατικό στην Ακρόπολη, το ΥΠΠΟ κινεί Ένορκη Διοικητική Εξέταση και τελικά έτσι όπως πάει θα φταίει το ίδιο το Μνημείο – Τι υποστηρίζει το γραφείο που ανέλαβε τη διοργάνωση του event στην Ελλάδα, τι το ελληνοινδικό επιμελητήριο. Έχουμε ρεπορτάζ

Οι κούροι, οι κόρες, τα αλευρωμένα αγάλματα και οι αρχαίοι θεοί που πόζαραν με περίσσιο καμάρι στον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης προς τέρψιν Ινδών πολυεκατομμυριούχων ξεσήκωσαν αντιδράσεις, όχι μόνο για το αντιαισθητικό του θεάματος, αλλά και για το γεγονός πως δεν είχαν λάβει καμία -υποτίθεται- άδεια από το Υπουργείο Πολιτισμού ή κάποια άλλη δημόσια αρχή.

Ο ένας επιρρίπτει ευθύνες στον άλλο για το περιστατικό, το ΥΠΠΟ κινεί Ένορκη Διοικητική Εξέταση και τελικά έτσι όπως πάει θα φταίει το ίδιο το Μνημείο που είναι τόσο λαμπρό που προσελκύει το ενδιαφέρον όλων!

Ωστόσο, από την αρχή μας προκάλεσε εντύπωση πως στην είσοδο της Ακρόπολης η μπάντα του Λιμενικού Σώματος παιάνιζε υπερήφανα, όσο οι Ινδοί τουρίστες ανέβαιναν στον Ιερό Βράχο και οι χλαμυδοφόροι ηθοποιοί πόζαραν στα Προπύλαια και στον Παρθενώνα. Η μπάντα του Λιμενικού ως γνωστόν, δεν περιφέρεται στους δρόμους και τα μνημεία των Αθηνών και παιανίζει όπου της αρέσει. Προσκαλείται, βγαίνουν επίσημα άδειες και εν συνεχεία δηλώνει παρούσα. Κι αυτή η τιμή γίνεται κανονικά σε επίσημους προσκεκλημένους της χώρας.

Ποιοι ήταν αυτοί οι Ινδοί εκατομμυριούχοι;

Ήταν πλούσιοι Ινδοί επιχειρηματίες, περί τους 150, που ήρθαν στην Αθήνα σε μια αποστολή στη χώρα μας, την οποία οργάνωσε το ελληνοϊνδικό επιμελητήριο Οικονομίας και Εμπορίου. Στο πλαίσιο της αποστολής οργανώθηκαν διάφορα πολιτιστικά δρώμενα. Την Παρασκευή 26/4 έλαβε χώρα εκδήλωση σε κέντρο της παραλιακής και εκεί παρόντες δήλωσαν και πάλι διάφοροι χλαμυδοφόροι. Το Σάββατο 27/4 το πρωί πήγαν στο Καλλιμάρμαρο, το απόγευμα στην Ακρόπολη και το βράδυ στην Ρωμαϊκή αγορά, όπου έλαβε χώρα -μετά αδείας του ΚΑΣ- prive συναυλία.

Η στάση του ΥΠΠΟ για το πάρτυ στην Ακρόπολη

Το Υπουργείο Πολιτισμού δεν έδωσε καμία απάντηση για το πως μπήκαν οι μεγάλοι…καρναβαλιστές στον Ιερό Βράχο μετατρέποντας την Ακρόπολη σε Λας Βέγκας. Διά στόματος της Διευθύντριας της Εφορείας Αρχαιοτήτων Αθηνών υπαινίχθηκε πως διέλαθαν της προσοχής του φυλακτικού προσωπικού και νίπτοντας τας χείρας του, προανήγγειλε τη διεξαγωγή Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης (ΕΔΕ) προκειμένου να διαλευκανθεί το… μυστήριο της εισόδου των χλαμυδοφόρων στην Ακρόπολη.

Ποιεί δηλαδή την νήσσαν για ένα περιστατικό που προφανέστατα έχει από πίσω κυβερνητικό δάκτυλο. Γιατί προφανώς και το φυλακτικό προσωπικό είδε τους χλαμυδοφόρους και σύμφωνα με το ρεπορτάζ του NEWS 24/7 είχε λάβει εντολή να μην τους ενοχλήσει καθώς επρόκειτο για “επίσημους καλεσμένους” της κυβέρνησης.

Τι αναφέρει το ελληνικό πρακτορείο που διοργάνωσε το event

Εμείς μιλήσαμε με το ελληνικό πρακτορείο – του οποίου θα διατηρήσουμε την ανωνυμία του γιατί και το πρακτορείο προβλέπεται να μετατραπεί σε αποδιοπομπαίο τράγο, σαν το φυλακτικό προσωπικό της Ακρόπολης- που ανέλαβε τη διοργάνωση αυτής της εκδήλωσης για λογαριασμό των Ινδών πολυεκατομμυριούχων.

Σύμφωνα με την υπεύθυνη του πρακτορείου, τον Ιανουάριο τούς προσέγγισε ένα τουριστικό γραφείο της Ινδίας και τους ενημέρωσε πως πρόκειται να επισκεφθούν την Ελλάδα κάποιοι πολύ πλούσιοι Ινδοί επιχειρηματίες και τους ζήτησε να οργανώσουν μία εκδήλωση στην Ακρόπολη.

“Δεν καταλάβαμε πως εννοούν τον Ιερό Βράχο, πιστέψαμε πως επρόκειτο για κάποιο γραφικό σημείο ή κάποιο εστιατόριο με θέα την Ακρόπολη. Το πρώτο που ρωτήσαμε εμείς ήταν το αν έχουν βγει οι απαιτούμενες άδειες”, λέει χαρακτηριστικά η υπεύθυνη.

 

Αφού έλαβαν όλες τις -έγγραφες μάλιστα- διαβεβαιώσεις πως έχουν βγει οι νόμιμες άδειες έστειλαν προς έγκριση τις ενδυμασίες του event για τις οποίες μάλιστα έλαβαν αμέσως θετική απάντηση. Μία εβδομάδα πριν την εκδήλωση το γραφείο ενημερώθηκε πως η εκδήλωση θα γίνει μέσα στον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης.

“Μας είπαν πως καθυστέρησαν να μας ενημερώσουν, γιατί δυσκολεύτηκαν με τις άδειες. Μάλιστα ήθελαν να φέρουν και κάποιους μουσικούς από τους γραφείο μας, αλλά αυτό δεν τους επετράπη τελικά. Μας ξεκαθάρισαν όμως -και αυτό γράφουν τα μηνύματά τους- πως έκαναν ένα zoom call με την κυβέρνηση, πως τους έδειξαν τις ενδυμασίες και πως όλα είναι υπό απόλυτο έλεγχο” αναφέρει η υπεύθυνη.

Πρόθυμη να προσκομίσει όλα τα αποδεικτικά στοιχεία επικοινωνίας με το ινδικό γραφείο τουρισμού, η υπεύθυνη του πρακτορείου συνεχίζει πως “το Σάββατο αργά το απόγευμα πήγαμε στην Ακρόπολη και εκεί βγάλαμε εισιτήρια. Μας είπαν πως είμαστε επίσημοι καλεσμένοι της κυβέρνησης και οι φύλακες ενημερώθηκαν να μη μας ενοχλήσουν. Κάναμε την performance κανονικά και μάλιστα μείναμε στον χώρο μέχρι τις 20.30, αφού δηλαδή αυτός έκλεισε για τους επισκέπτες…

Από εκεί και πέρα δεν είχαμε κάποια εμπλοκή σαν γραφείο. Εμείς κάναμε ότι συμφωνήσαμε. Δεν ενεπλάκημεν ούτε με τις σχετικές άδειες ούτε με τίποτα σχετικό με την κυβέρνηση. Αυτά είχαμε όλες τις διαβεβαιώσεις από το ινδικό γραφείο τουρισμού πως είχαν τακτοποιηθεί”.

Τι ισχυρίζεται το ελληνοϊνδικό επιμελητήριο

Φάσκει και αντιφάσκει από την πλευρά του, ο υπεύθυνος Τουρισμού και Πολιτισμού του ελληνο-ινδικού επιμελητηρίου, Νίκος Καβαλλιέρος σε τηλεοπτική του συνέντευξη. Ο κ. Καβαλλιέρος διευκρίνισε οι επιχειρηματίες αυτοί ήταν καλεσμένοι του Επιμελητηρίου και όχι του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη και πως είχαν ληφθεί όλες οι απαραίτητες άδειες για τις εκδηλώσεις που έλαβαν χώρα στην Αθήνα.

Σύμφωνα με τα λεγόμενά του, οι άδειες είχαν ζητηθεί από το ΥΠΠΟ από τον Νοέμβριο του 2023. Αρχικά το ΥΠΠΟ απέρριψε όλα τα αιτήματα. Ακολούθως, πήραν σχετική άδεια και χρησιμοποίησαν την πίστα του Καλλιμάρμαρου το Σάββατο 27 Απριλίου από τις 10.00-13.00, όπως και δύο ώρες το ίδιο βράδυ τον χώρο της Ρωμαϊκής Αγοράς.
Μέχρι εδώ καλά. Είχε γίνει όμως και αίτημα να παραμείνουν στην Ακρόπολη 15 λεπτά παραπάνω. Δεν διευκρινίζει αν είχαν ζητήσει άδεια και για το δρώμενο, παραδέχεται όμως ότι το υπουργείο Πολιτισμού αρνήθηκε.

Ο κ. Καβαλλιεράτος ισχυρίζεται πως οι Ινδοί επιχειρηματίες -γύρω στους 100- μπήκαν όπως πρέπει και την ώρα που πρέπει και δεν έμειναν επιπλέον του ωραρίου. Το μόνο που είχε κανονίσει το επιμελητήριο ήταν στον χώρο έξω από την Ακρόπολη να παίζει η μπάντα του Λιμενικού -είχαν μάλιστα εκδοθεί όλες οι άδειες, όπως αναφέρει- και τρεις κρητικοί λυράρηδες προκειμένου να προωθηθεί η κρητική μουσική και η Κρήτη ως τουριστικός προορισμός. Εδώ δεν μπορούμε να μη σχολιάσουμε, πως αφού τους απαγορεύτηκε να βάλουν μουσικούς στον Ιερό Βράχο (δείτε παραπάνω τις δηλώσεις της υπεύθυνης του πρακτορείου), τότε η μπάντα του Λιμενικού αποτέλεσε τη σωτήρια λύση- τι πιο φυσιολογικό!

Όταν έγιναν αντιληπτοί οι χλαμυδοφόροι, τότε ειδοποιήθηκαν οι φύλακες και μέσα σε 5 λεπτά απομακρύνθηκαν. “Τους πετάξαμε αμέσως έξω” είπε χαρακτηριστικά. Ευθύνες για το γεγονός αυτό ο κ. Καβαλλιεράτος επέρριψε στο ινδικό γραφείο τουρισμού και βέβαια στους αρχαιοφύλακες.

Ομολογία ενοχής από το ελληνοϊνδικό επιμελητήριο

Τα συμπεράσματα βγαίνουν πολύ εύκολα από τον καθένα. Προφανώς και υπάρχουν πολλές “μαύρες τρύπες” στο γεγονός.

Το θέαμα που έλαβε χώρα ήταν λαμπρό και πανηγυρίζον. Οι φωτογραφίες και τα βίντεο που παραθέτουμε και στο άρθρο αυτό δε δείχνουν καμία προσπάθεια να απομακρυνθούν οι χλαμυδοφόροι. Το αντίθετο μάλιστα. Η ομάδα που συμμετέχει στο event φαίνεται πως κάνει ωραία και ήρεμα τη δουλειά που της έχει ανατεθεί, δίπλα στον παραβρισκόμενο πρόεδρο του ελληνοϊνδικού επιμελητηρίου κ. Τσαβδαρή (υπάρχει σε φωτογραφία), όπως και δίπλα στον κ. Τσακοπιάκο.

Άλλωστε, στις 19.30 στην Ακρόπολη υπήρχαν και ξεναγοί και άλλοι τουρίστες, που είδαν και δημοσιοποίησαν το θέαμα και δεν είδαν καμία προσπάθεια να απομακρυνθούν οι ηθοποιοί από τα μνημεία. Για του λόγου το αληθές, κυκλοφορούν πολλά βίντεο, αλλά υπάρχουν και οι κάμερες του αρχαιολογικού χώρου για να επαληθευτεί ή να διαψευστεί πέραν πάσης αμφιβολίας το τι συνέβη.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ μας, πάντως, τόσο το γραφείο της Ελλάδας που ανέλαβε το event όσο και το φυλακτικό προσωπικό γνώριζαν πως οι Ινδοί ήταν επίσημοι καλεσμένοι της ελληνικής κυβέρνησης και πως έχουν βγει όλες οι απαραίτητες άδειες. Συνεπώς κάθε προσπάθεια στοχοποίησής τους δεν ευσταθεί.

Εξηγήσεις οφείλει να δώσει το Υπουργείο Πολιτισμού και βέβαια η ελληνική κυβέρνηση για το πως όλα οδήγησαν σε αυτόν τον εξευτελισμό του μοναδικού αυτού αρχαιολογικού χώρου και εικόνες που παραπέμπουν σε Bollywood έκαναν τον γύρο του διαδικτύου.

Εξηγήσεις οφείλει να δώσει το ελληνοϊνδικό επιμελητήριο, αφού ο ίδιος ο εκπρόσωπός του παραδέχτηκε ότι είχαν πάρει αρνητική απάντηση για την Ακρόπολη, για ποιο λόγο δεν ενημέρωσαν το ινδικό πρακτορείο και το ελληνικό πρακτορείο που είχε αναλάβει το event. Είχε πράγματι μιλήσει το ινδικό πρακτορείο με την ελληνική κυβέρνηση; Κι αν ναι, με ποιον; Στο σημείο αυτό βοηθητικός είναι και πάλι ο εκπρόσωπος του ελληνοϊνδικού πρακτορείου, που λέει ότι πίεσαν πολύ για να βγει η άδεια για την συναυλία στη Ρωμαϊκή Αγορά, η οποία ακούστηκε σε όλη την Πλάκα.

Ποιος πίεσε αν όχι κάποιος από την κυβέρνηση, ώστε να βγει αυθημερόν άδεια από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, στο οποίο προεδρεύει ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Πολιτισμού; Πώς το Υπουργείο Ναυτιλίας επέτρεψε στην μπάντα του Λιμενικού να παραβρεθεί σε υποδοχή τουριστών που, όπως μαθαίνουμε τώρα, δεν ήταν επίσημοι προσκεκλημένοι της ελληνικής κυβέρνησης αλλά ιδιώτες επιχειρηματίες; Και τελευταίο ερώτημα: ποιος ήταν αυτός που ενημέρωσε τους αρχαιοφύλακες ότι το event είχε επίσημη άδεια, και με ποια δικαιοδοσία;

Τα ερωτήματα είναι αμείλικτα. Το παιχνίδι που επιμένουν να παίζουν οι πραγματικά υπεύθυνοι θυμίζει το “Ξύλο βγήκε από τον Παράδεισο” που καμία δεν είδε τίποτα και πετούσαν τα μπαλάκια λέγοντας “Εγώ εκείνη την ώρα μιλούσα με τη Γιαδικιάρογλου…Και ξαφνικά είδα την Παπασταύρου να τσακώνεται με την Αλεξίου”. Χρειάζεται όμως να δοθουν απαντήσεις.

 

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα