Το Facebook θα δείχνει στους δημιουργούς πόσα λεφτά τους παίρνουν οι Apple και Google

Ο επικεφαλής του facebook Μαρκ Ζάκερμπεργκ σε συνέδριο της εταιρίας στην Καλιφόρνια
Ο επικεφαλής του facebook Μαρκ Ζάκερμπεργκ σε συνέδριο της εταιρίας στην Καλιφόρνια AP

Ο CEO του Facebook ανακοίνωσε το λανσάρισμα υπηρεσίας που θα ενημερώνει τους δημιουργούς περιεχομένου για τον τρόπο που ο 'ανταγωνισμός' μοιράζει τα έσοδα.

Τη Δευτέρα 7/6 ξεκίνησε το Worldwide Developers Conference της Apple, στο San Jose Convention Center της Καλιφόρνια. Είναι ένα event στο οποίο η Apple παρουσιάζει όλα τα νέα στον τομέα της τεχνολογίας, τα οποία αναπτύσσει η ίδια. Φέτος, για πρώτη φορά γίνεται online. Επίσης για πρώτη φορά φέτος, δυο ώρες μετά την έναρξη ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ ανακοίνωσε πως το Facebook θα παρέχει στους χρήστες του ένα νέο 'περιβάλλον' (interface) που θα δείχνει στους δημιουργούς περιεχομένου πόσα χρήματα παίρνουν από αυτούς οι Apple και Google, από τα app stores τους.

Η ανακοίνωση αυτή δεν έγινε τυχαία στο συγκεκριμένο χρονικό σημείο, καθώς η Apple υπόκειται σε εξονυχιστικό έλεγχο για τις χρεώσεις του App Store. Στα στοιχεία που θα δίνει το Facebook περιλαμβάνεται το πώς οι φόροι και οι αμοιβές αφαιρούνται από τα έσοδα των δημιουργών. Ο 37χρονος CEO δεν ξεκαθάρισε πότε θα γίνει το λανσάρισμα. Αρκέστηκε στο “έρχονται πολλά περισσότερα, σύντομα”.

Τόνισε ότι έως το 2023 το Facebook δεν θα χρεώσει σεντ τους δημιουργούς “που βγάζουν τα προς το ζην στις πλατφόρμες μας”. Όταν αρχίσει να χρεώνει “το ποσό θα είναι μικρότερο του 30% των χρημάτων  που παίρνει η Apple και όλοι οι άλλοι”.

Πρόκειται για τη συνέχεια της 'σύγκρουσης' μεταξύ των δυο εκ των μεγαλύτερων τεχνολογικών κολοσσών, με τα 'επεισόδια' που έχουν προηγηθεί να αφορούν την πολιτική της Apple που υπολογίζεται πως θα στοιχίσει στη Facebook το ποσό των 86 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Ήταν το Tracking Transparency , δηλαδή προστασία της ιδιωτικότητας που προστέθηκε στα iOS 14.5, με τους χρήστες να επιλέγουν αν θα επιτρέψει στo Facebook να επιτρέπουν τη συλλογή και την επεξεργασία των προσωπικών τους δεδομένων.

Σε πρώτο χρόνο η Facebook απάντησε με πληρωμένη ολοσέλιδη διαφήμιση σε εφημερίδες, στην οποία έγραψε πως “η Apple έχει κάθε κίνητρο να χρησιμοποιεί την κυρίαρχη θέση της πλατφόρμας της για να παρεμβαίνει με το πώς οι εφαρμογές μας και οι εφαρμογές όλων των άλλων 'λειτουργούν' -ώστε να ευνοούνται οι δικές της. Αυτό επηρεάζει την ανάπτυξη εκατομμυρίων επιχειρήσεων σε όλον τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων των επικείμενων αλλαγών στο iOS 14.5”.

Σε δεύτερο χρόνο, η Facebook πρόσθεσε στις εφαρμογές που εμφανίζονται σε συσκευές της Apple την πληροφορία πως η συλλογή πληροφοριών που παίρνει από τα apps και τις ιστοσελίδες “μπορούν να βοηθήσουν το Facebook να παρέχει υπηρεσίες δωρεάν”.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Facebook, Apple, Ζάκερμπεργκ, Google
SHARE:

24Media Network