Μαργώνης: “Χρειαζόμαστε περισσότερες ελληνικές επιχειρήσεις”

Διαβάζεται σε 5'
Ο Γιώργος Μαργώνης στο 9ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών
Ο Γιώργος Μαργώνης στο 9ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών Caption/Youtube

Στο 9ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Παπαστράτος, Γιώργος Μαργώνης τόνισε τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν οι ελληνικές επιχειρήσεις για να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητά τους.

Στη συζήτηση που διοργανώθηκε στα πλαίσια του 9ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, με τίτλο “Future Proofing Greek Manufacturing: Addressing Key Challenges for Longterm competiveness” συμμετείχε, μεταξύ άλλων, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Παπαστράτος, Γιώργος Μαργώνης.

Η δημοσιογράφος και συντονίστρια της συζήτησης Μαρία Σαράφογλου εξήγησε πως κεντρικό θέμα του πάνελ είναι οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ελληνική βιομηχανία σε επίπεδο ανταγωνιστικότητας αλλά και οι προοπτικές ανέλιξής της σε έναν κόσμο, όχι μόνο πολύ ανταγωνιστικό αλλά και πολύ εξελισσόμενο.

Απευθυνόμενη στον κ. Γιώργο Μαργώνη, ρώτησε, “Πόσο ανταγωνιστικές είναι σήμερα οι ελληνικές βιομηχανίες και πως μπορούν να ενισχύσουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημά τους;”

“Πρώτα απ’ όλα να πούμε ότι υπάρχει βιομηχανία, υπάρχουν ελληνικές επιχειρήσεις και τα τελευταία χρόνια έχει γίνει μία σημαντική βελτίωση όσον αφορά το βιομηχανικό αποτύπωμα στη χώρα. Γιατί μη ξεχνάμε ότι ερχόμαστε από μία εποχή, στην οποία και η Ευρώπη και η Ελλάδα είχε έντονη αποβιομηχάνιση, περάσαμε οικονομικές κρίσεις και είναι πολύ σημαντικό να μπορούμε να προχωρήσουμε στην επόμενη ημέρα. Και γενικά τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει βήματα“.

“Από την άλλη πλευρά οι ελληνικές επιχειρήσεις είναι λίγες, δηλαδή χρειαζόμαστε περισσότερες. Και αυτό σε μία εποχή, όπου και τεχνολογικά και γεωπολιτικά υπάρχουν φοβερές αναταράξεις. Εγώ θα έλεγα ότι ζούμε σε μια εποχή έλλειψης, με πολλές μικρές κρίσεις προσφοράς, οι οποίες είναι πιο δύσκολα αντιμετωπίσιμες από τις κρίσεις ζήτησης και είναι σημαντικό να είμαστε θωρακισμένοι.

Και γιατί πρέπει να είναι ανταγωνιστικές οι ελληνικές επιχειρήσεις; Γιατί μιλάμε για εγχώρια παραγωγή, μιλάμε για εξωστρέφεια, μιλάμε για θέσεις εργασίας, μιλάμε για αυτάρκεια της χώρας, για γεωπολιτική ισχύ, διαφήμιση της χώρας στο εξωτερικό, είναι πάρα πολύ σημαντικό να υπάρχουν και ελληνικές επιχειρήσεις, οι οποίες είναι και εξαγωγικές”, συνέχισε.

“Πρέπει να έχουμε μια ισορροπημένη ανάπτυξη με κατακερματισμό του ρίσκου, δεν μπορούμε να γυρίσουμε στη δεκαετία του 1960 να είμαστε όλοι στα εργοστάσια, αλλά δεν μπορούμε και να βάλουμε όλα τα λεφτά στον τουρισμό ή στα logistics, πρέπει να υπάρχει ένα ισορροπημένο πλάνο, για να μπορούμε να είμαστε πιο βιώσιμοι για το μέλλον. Η μεγάλη πρόκληση είναι αυτή. Να έχουμε ένα μακρόπνοο πλάνο για τη χώρα” τόνισε και πρόσθεσε,

“Επιγραμματικά, τι πρέπει να γίνει:

  • Χρειάζονται επενδύσεις, επενδύσεις στη βιομηχανική καινοτομία και την τεχνολογία, επενδύσεις στην εξωστρέφεια, για παράδειγμα χαρτογράφηση των αναγκών των πελατών ανά τον κόσμο και σύνδεση με άλλες χώρες,
  • έμφαση στη βιωσιμότητα και στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, γιατί πλέον η επιχείρηση ούτε να δανειστεί δεν θα μπορεί αν δεν έχει αυτές τις προϋποθέσεις,
  • συνεχόμενη εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού και επίσης
  • πρέπει να έχουμε κίνητρα για να δημιουργηθούν νέες βιομηχανίες και σίγουρα κάποια στιγμή πρέπει να δούμε
  • πως οι πολλές μικρές επιχειρήσεις, βιομηχανίες, πως μπορούν να συγχωνευτούν, για να μπορούν να είναι οντότητες που μπορούν να εξάγουν με μεγαλύτερη δυναμική”.

“Τώρα, επειδή αντιπροσωπεύω μία άμεση ξένη επένδυση στη χώρα, να πω ότι το μακρόπνοο είναι πολύ σημαντικό, να πω το παράδειγμα της Παπαστράτος, επειδή η Phillip Morris International και Παπαστράτος είχαν μια συνεργασία από το 1974, άρα παρήγαγε 50 χρόνια στη χώρα. Το 2003 προχώρησε σε εξαγορά της εταιρείας και τα τελευταία χρόνια επένδυσε κι άλλο για την καινοτομία, για να εκσυγχρονίσει το εργοστάσιο.

Νομίζω ότι το σημαντικό, το σημείο κλειδί, γιατί όλες οι επενδύσεις και το τι γίνεται δεν είναι όλα τα ίδια είναι  το μακρόπνοο, για να μπορούμε να πηγαίνουμε μπροστά”, εξήγησε.

Πως μπορεί ξαναγίνει η Ευρώπη μία μεγάλη βιομηχανική δύναμη;

Στην ερώτηση της κ. Σαράφογλου σχετικά με το “πως θα ανακτήσει δυνάμεις η Ευρώπη σε επίπεδο βιομηχανίας; Πώς θα επιστρέψει στις παλιές καλές εποχές;”, ο κ. Μαργώνης σημείωσε,

“Είμαστε σε μία κρίσιμη συγκυρία. Επειδή εμείς έχουμε 11 εργοστάσια στην Ευρώπη, με τη μαμά εταιρεία και γενικά μας απασχολεί πολύ το θέμα. Η κατάσταση είναι πολύ απλή. Τα τελευταία χρόνια, λόγω του ολοένα και μεγαλύτερου ανταγωνισμού Κίνας – ΗΠΑ υπάρχουν δύο τεκτονικές πλάκες ανάμεσα από την Ευρώπη, οι οποίες αρχίζουν και γίνονται τεράστιες.

Ταυτόχρονα υπάρχουν οι αναδυόμενες οικονομίες, οι οποίες παίρνουν συνεχώς μερίδιο αγοράς στην παγκόσμια οικονομία.

Και η Ευρώπη εκεί που ήταν, αρχές του 19ου και 20ου αιώνα, ο κολοσσός της βιομηχανίας και τώρα ζούμε την ευημερία, η οποία δημιουργήθηκε από τις πατέντες και την καινοτομία εκείνης της εποχής, αυτή είναι η πραγματικότητα, καταλαβαίνετε με αυτή την απλή αναλογία σε 50-100 χρόνια από τώρα, πως θα είναι η κατάσταση, αν δεν κάνουμε κάποια πράγματα που λένε όλοι οι συνομιλητές εδώ. Άρα είναι κρίσιμη η συγκυρία”.

Σημαντικός σταθμός οι ευρωεκλογές

“Και επειδή έχουμε και τις ευρωεκλογές μπροστά και το θέμα της βιομηχανίας είναι πολύ σημαντικό, υπάρχουν θέματα τεχνητής νοημοσύνης, θέματα ασφάλειας, πολλά θέματα τα οποία φοβάμαι πως θα συζητάμε άλλα πράγμα στις ευρωεκλογές και όχι αυτά τα σημαντικά.

Άρα στα πλαίσια αυτά να πω ότι σαν Παπαστράτος σκεφτόμαστε να πάρουμε μια πρωτοβουλία διαλόγου και συμμετοχής στις εκλογές αυτές, αλλά με πλαίσια ευρωπαϊκά με τα κοινά ζητήματα και τις διεθνείς προκλήσεις και ελπίζουμε να βοηθήσουμε σε αυτό”, κατέληξε.

Στη συζήτηση συμμετείχαν οι:

  • Michael Stassinopoulos, Executive Director of Viohalco, Chairman of ElvaHalcor, and President of Hellenic Production
  • George Margonis, Chairman and Managing Director, Papastratos, Greece
  • Loukia Saranti, President, Federation of Industries, Greece
  • Nikos Vettas, General Director, Foundation for Economic and Industrial Research, Professor, AUEB, Greece
  • Maria Anargyroy Nikolic, General Manager, CocaCola HBC Greece & Cyprus
  • Chair: Maria Sarafoglou, Journalist, ANT1 TV

Παρακολουθήστε τη συζήτηση εδώ:

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα