Πάνος Αλμυράντης: Το Airbnb πρέπει να λειτουργεί σε συνθήκες φορολογικής νομιμότητας

Πάνος Αλμυράντης

Το News 24/7 μίλησε με τον Πάνο Αλμυράντη για τα βραβεία Greek Hotel of the Year 2020, για το κλείσιμο της Thomas Cook, για το φαινόμενο του Airbnb, αλλά και για τις τελευταίες εξελίξεις στον ξενοδοχειακό και τουριστικό κλάδο.

Ο τουρισμός είναι η "βαριά βιομηχανία" της χώρας και δεν πρόκειται για κλισέ. Η επένδυση στον τουρισμό, οι έξυπνες ιδέες και η γρήγορη αντιμετώπιση των όποιων προβλημάτων προκύπτουν, είναι εκ των ων ουκ άνευ για τη συμβολή του τομέα στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας.

Ο Πάνος Αλμυράντης είναι πρόεδρος των Greek Hotel Of the Year Awards, Γενικός Διευθυντής του Daios Cove και Αντιπρόεδρος - European Hotels Managers Association. Η συνεχής δραστηριοποίησή του, οι καινοτόμες ιδέες του και η μεγάλη επαγγελματική του εμπειρία, τον καθιστούν απολύτως κατάλληλο για να μας εξηγήσει τις προοπτικές που ανοίγονται στον τομέα του τουρισμού, αλλά και στον ξενοδοχειακό κλάδο ιδιαίτερα.

 

Το News 24/7 μίλησε με τον κ. Αλμυράντη για τα βραβεία Greek Hotel of the Year 2020, για το κλείσιμο της Thomas Cook, για το φαινόμενο του Airbnb, αλλά και για τις τελευταίες εξελίξεις στον ξενοδοχειακό και τουριστικό κλάδο, τόσο στην Ελλάδα όσο και την Ευρώπη.

 

 

Τα βραβεία Greek Hotel of the Year 2020 έρχονται σε μία ιδιαίτερα φορτισμένη περίοδο μετά από την κατάρρευση της Thomas Cook και τα προβλήματα που θα δημιουργήσει αυτή στον ελληνικό ξενοδοχειακό κλάδο και τον τουρισμό. Από την ματιά του έμπειρου ξενοδοχειακού στελέχους ποιες είναι οι κινήσεις που πρέπει να γίνουν από τον κλάδο ώστε οι απώλειες να είναι οι μικρότερες δυνατές.

Παρά το Παγκόσμιο σοκ που προκάλεσε η κατάρρευση της Thomas Cook συνοδευόμενη από αναστάτωση, φόβο και θέμα ταμειακών ροών στον κλάδο, διαπιστώνουμε θετικά μηνύματα. Ήδη στην έκθεση WTM στο Λονδίνο φαίνεται ότι τα κενά θα καλυφθούν και υπάρχει κινητικότητα τόσο από τους Tour Operators όσο και από εναλλακτικά δίκτυα διάθεσης και απευθείας κρατήσεις. Η πιο σημαντική κίνηση είναι το destination branding. Κάτι που ανταγωνίστριες χώρες όπως η Ισπανία κάνει πολύ καλά. Στην Ελλάδα πρέπει να προσθέσουμε το brand του ξενοδοχείου καθώς η βελτιστοποίηση της σχέσης προορισμού - ξενοδοχείου θα φέρει μπροστά στον δυνητικό πελάτη την επιλογή. Έχουμε όλοι δει πόσο ισχυρό brand είναι η Μύκονος και πόσο λιγότερο δυνατό brand έχουν άλλοι προορισμοί.

Τα τελευταία χρόνια, και παρά την έλευση του Airbnb έχουμε μία συνεχή αύξηση των ξενοδοχείων κυρίως στο κέντρο της Αθήνας. Υπάρχει ο φόβος για μία “φούσκα” των ξενοδοχείων;

Είναι εξαιρετικά θετικό ότι τα ξενοδοχειακά προϊόντα της Ελλάδας διαρκώς βελτιώνονται, γίνονται σημαντικές επενδύσεις, το knowhow των Ελλήνων επιχειρηματιών αυξάνεται, οι διεθνείς αλυσίδες / brands ισχυροποιούν την παρουσία τους στην ελληνική και Αθηναϊκή αγορά, άρα υπάρχει θετικό momentum. Φόβος φούσκας δεν πρέπει να υπάρχει, με δεδομένο ότι συνεχίζουμε να δημιουργούμε επιλεγμένες εμπειρίες για τους πελάτες, επιδιώκοντας να μεταφέρουμε γνώσεις και να ενεργοποιήσουμε αλλαγή́ συμπεριφορών και τρόπου σκέψης του πακέτου διακοπών τους. Τίθεται πάντα ότι η δραστηριότητα του Airbnb πρέπει να ασκείται μέσα σε συνθήκες φορολογικής νομιμότητας, ενώ εύλογα οι ξενοδόχοι ζητούν από την πολιτεία μείωση της φορολογίας. Εφόσον συνδυάζονται τα ανωτέρω δεν υπάρχει φόβος αλλά τεράστια ευκαιρία αναβάθμισης που θα συνοδευτεί από ξενοδοχειακή οικονομική υγεία.

Κατέχοντας την θέση του Αντιπροέδρου της European Hotel Managers Association μπορείτε να μας αναπτύξετε ποια είναι τα θέματα και ποιες οι ανησυχίες των στελεχών του ξενοδοχειακού κλάδου στην Ευρώπη αυτό το διάστημα;

Η Ευρώπη παραμένει μεγάλη ξενοδοχειακή σχολή με έμπειρα στελέχη, πελάτες που έχουν ποιοτική αντίληψη και ανάγκη για μοναδικές στιγμές στις λίγες ημέρες των ετήσιων διακοπών τους. Μέριμνα μας στην ΕΗΜΑ είναι η δημιουργία καινοτόμων υπηρεσιών που αναδεικνύουν τις φυσικές ομορφιές της κάθε χώρας, τα μοναδικά ταξίδια γεύσεων, την ευεξία ως υπηρεσία που βοηθά το σώμα που καταπονείται καθημερινά από τους γρήγορους ρυθμούς της ζωής και όλα αυτά να συνδυάζουν ανθρωποκεντρική προσέγγιση. Όσο όμορφα και αν είναι τα ξενοδοχεία, καλό το branding ή ακριβή η επένδυση, οι πελάτες θα επιστρέψουν για το προσωπικό. Χρέος μας στην ΕΗΜΑ είναι να δημιουργούμε τις συνθήκες ώστε να εμπλέκουμε υπαλλήλους σε αποφάσεις, να τους αναπτύσσουμε μέσω νέων προκλήσεων, να τους δείχνουμε εκτίμηση καλλιεργώντας την ευκαιρία έκφρασης τους. Αυτός είναι και ο λόγος που συνεργαζόμαστε στενά με δύο κορυφαία ξενοδοχειακά πανεπιστήμια παγκοσμίως το Cornell στην Αμερική και την Ecole hôtelière de lausanne στην Ελβετία.

Τι καινούργιο φέρνουν τα βραβεία Greek Hotel of the Year 2020 φέτος και γιατί πιστεύετε ότι πρέπει οι ξενοδοχειακές μονάδες να δηλώσουν συμμετοχή;

Τα βραβεία αναγνωρίζουν και ανταμείβουν ξενοδοχεία που προσφέρουν εξαιρετικά επίπεδα υπηρεσιών και εγκαταστάσεις παγκόσμιας κλάσης στους επισκέπτες τους. Η περυσινή πρώτη χρονιά αποτέλεσε την αρχή για ένα ταξίδι το οποίο θα αναβαθμίζεται χρόνο με τον χρόνο, δίνοντας έμφαση στη δημιουργία μιας ιστορίας απόλυτης πολυτέλειας μέσα από πολυπληθείς εμπειρίες που χαλαρώνουν και ανανεώνονται, εμπνέουν και απολαμβάνουν. Οι δημιουργοί αυτών των εμπειριών που δεν είναι άλλοι από τους ξενοδόχους, πρέπει να εξελίσσονται συνεχώς και να διαφημίζουν αυτή την ιστορία με νέους τρόπους. Τα βραβεία Greek Hotel of the Year 2020 θα τιμήσουν όσους έχουν την επιθυμία και το όραμα να δουν τα όνειρα των άλλων ταυτόχρονα με την αφοσίωση και το ταλέντο για να τα κάνουν πραγματικότητα. Στην κριτική επιτροπή προστέθηκαν μέλη της γαστρονομίας και εξέχουσες προσωπικότητες του τουρισμού από το εξωτερικό, με στόχο να αναδείξουμε καινοτομία, δημιουργικότητα, πάθος. Κοινή υπόσχεση όλων μας, είναι να βραβευτούν ξενοδοχεία που συνδυάζουν διαχρονική αξία, ανθρωποκεντρικές υπηρεσίες, καινοτόμες αρχιτεκτονικές πρακτικές και την υπόσχεση για διαρκή εξέλιξη.

Ως πρόεδρος των Greek Hotel of the Year 2020 ποια πιστεύετε ότι είναι η κατηγορία όπου φέτος θα έχουμε τον περισσότερο ανταγωνισμό και γιατί;
 

Ο Αρχαίος φιλόσοφος Αριστοτέλης είπε «Ο κατασκευαστής δεν μπορεί να είναι ούτε ο μόνος, ούτε ο καλύτερος κριτής του έργου του». Αν μου επιτραπεί να αντικαταστήσω το κατασκευαστής με το ξενοδόχος, θα σας πω ότι δεν υπάρχει μία μοναδική κατηγορία, αλλά 50 διαφορετικές που θα αναδείξουν ανεξάρτητες και μοναδικές πτυχές του κάθε ξενοδοχείου. Στην πρώτη συνάντηση της επιτροπής με συνεπήρε η δέσμευση και το πάθος όλων για να αναδείξουν και να αναγνωρίσουν την προσπάθεια της κάθε εταιρείας να παράγει συνεπή και υψηλής ποιότητας υπηρεσία. Το κάθε μέλος έχει εξειδίκευση σε διαφορετικούς τομείς και όλοι μαζί συμφωνήσαμε ότι τα βραβεία θα εξελίσσονται κάθε χρόνο, δουλεύοντας στο σχεδιασμό νέων ιδεών και κατηγοριών. Υπάρχουν εκπλήξεις στα βραβεία 2020, που θα παρουσιαστούν στην απονομή και ο σεβασμός στον πυρήνα της επιτυχίας ενός ξενοδοχείου, δηλαδή στον άνθρωπο, θα έχει την τιμητική του. Νιώθουμε ευλογημένοι ως κριτές και έτοιμοι να αποδείξουμε ότι το απόφθεγμα του Αριστοτέλη έχει και ξενοδοχειακή βάση.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Τουρισμός, Airbnb, Thomas Cook
SHARE:

24Media Network