Φώτα με βαθύ εκκλησιαστικό σκοτάδι 

Ιερά Σύνοδος
Ιερά Σύνοδος EUROKINISSI

Ο “ιερός συμβιβασμός” ήταν στην πραγματικότητα υποχώρηση της κυβέρνησης, που για άλλη μία φορά δεν τολμά, ενώ η Εκκλησία επιλέγει το σκοτάδι στα Φώτα 

Συμβιβασμός λέγεται όταν κάνουν και οι δύο πίσω. Όταν ο ένας κάνει πέντε βήματα μπροστά και ένα πίσω και ο άλλος πέντε βήματα πίσω και μετά άλλα δύο βήματα πίσω, λέγεται “ντεμέκ”* συμβιβασμός, όπως λένε και στη Θεσσαλονίκη.

Η οποία πληρώνει ακόμη βαρύτατο το τίμημα του εορτασμού του Αγίου Δημητρίου, επειδή σύμφωνα με τον Άδωνι Γεωργιάδη η κυβέρνηση δεν άκουσε τους λοιμωξιολόγους, από δήθεν “σεβασμό στην πίστη”, αλλά στην πραγματικότητα από φόβο απέναντι στην εκκλησιαστική εξουσία.

Η Εκκλησία στα Φώτα σήμερα επιλέγει το σκοτάδι. Για άλλη μία φορά. Και η κυβέρνηση δεν τολμά. Για άλλη μία φορά.

Στην πραγματικότητα η Εκκλησία πήρε αυτό που εξαρχής ήθελε. Δεν είχε πιάσει ο πόνος τους ιεράρχες να κάνουν αγιασμό σε ποτάμια και θάλασσες. Στους ναούς ήθελαν να λειτουργήσουν, καθότι στην παραλία δεν έχει παγκάρι. Και είναι συγκλονιστικό, ότι εν τω μεταξύ έχει νοσήσει με κορονοϊό η μισή Ιερά Σύνοδος, του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος συμπεριλαμβανομένου, αλλά επιμένει.

Και επειδή ο επιμένων νικά αν έχει εξουσία, οι λειτουργίες θα γίνουν σήμερα κανονικά, ενώ ισχύει ακόμη η ΚΥΑ που τις απαγορεύει και με την Αστυνομία να ομολογεί ότι δεν θα τολμήσει να εφαρμόσει το νόμο και την κυβέρνηση ότι δε θα τολμήσει να στείλει τα ΜΑΤ στις εκκλησίες.

Ίσως βέβαια τα ΜΑΤ να είναι ακόμη κουρασμένα από την “ήπια αστυνόμευση” στο Πολυτεχνείο και την επέτειο της δολοφονίας Γρηγορόπουλου.

Αλλά αυτή τη φορά ο Χρυσοχοϊδης δεν απείλησε ότι θα εισβάλλει σε εκκλησίες, ούτε δήλωσε ότι η γιορτή των Θεοφανείων είναι μία μαχαιριά, ούτε προειδοποίησε ότι η πόλη θα νεκρώσει.

Αλήθεια με τι SMS πάμε για αγιασμό και πως θα τολμήσει να επιβάλλει ξανά η Αστυνομία πρόστιμα για άσκοπη μετακίνηση;

Πως θα πείσει η κυβέρνηση τους καταστηματάρχες που μαραζώνουν οικονομικά ότι δεν υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά; Και γιατί να μην πει ένας ιδιοκτήτης καταστήματος με ενδύματα, “εγώ ανοίγω αλλά θα τηρήσω μέτρα” ή “εγώ ξεκινάω πάλι το click away όπως είχαμε πει”;

Η πικρή αλήθεια είναι γιατί ξέρει πως για εκείνον ισχύει ο νόμος, όχι για τους μεγάλους και ισχυρούς επιχειρηματίες και ούτε για το μεγάλο “μαγαζί” που πουλά πίστη και ήταν πάντα "μαγαζί γωνία".

Αλλά πως θα συνεχίσει η Εκκλησία να απαιτεί σεβασμό, την ώρα που τσακώνεται με την κυβέρνηση, τον εκτελεστικό εκφραστή της συντεταγμένης πολιτείας, και τον καυγά αυτό καλούνται στο τέλος να πληρώσουν πάλι οι πολίτες, που θα κληθούν να επιδείξουν για πολύ ακόμη καιρό “ατομική ευθύνη” σε σκληρό lockdown για να πληρώσουν τη συνοδική ανευθυνότητα;

Δεν κυνηγά πάντως κανείς την ορθοδοξία, χαλαρώστε. Παγκοσμίως οι χώροι λατρείας όλων των θρησκειών είναι πιθανές εστίες υπερμετάδοσης, δεδομένης της συγκέντρωσης πολλών άσχετων μεταξύ τους ανθρώπων και των τελετουργιών που ευνοούν το συνωστισμό και τη μετάδοση μέσω σταγονιδίων.

Είναι δε ανόητο το “επιχείρημα” που προβάλλουν ορισμένοι “γιατί είναι ανοιχτά τα σουπερμάρκετ και όχι οι ναοί”. Πέραν του ότι δεν αντιλαμβάνονται πως έτσι ομολογούν ότι η Εκκλησία ΑΕ είναι κατάστημα εμπορικό, στα σουπερμάρκετ όπως και στις διαδηλώσεις και στα κομμωτήρια και σε πολλά άλλα μέρη, δεν είναι κανείς χωρίς μάσκα και να τραγουδά ή να ρητορεύει σκορπίζοντας σταγονίδια σε κλειστό χώρο, δεν φιλά κανείς τα εμπορεύματα (ελπίζουμε τουλάχιστον) και δεν χρησιμοποιούν όλοι το ίδιο ποτήρι ή κουτάλι. Σε κάτι βέβαια μοιάζουν σουπερμάρκετ και εκκλησίες: Ο πελάτης αφήνει τον οβολό του στο τέλος.

Μήπως τελικά να κάναμε το click παγκάρι να ησυχάζαμε;

*Για τους “χαμουτζήδες” Αθηναίους, “ντεμέκ” σημαίνει δήθεν, προσποιητό, ψεύτικο.

Διαβάστε τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του News247.gr

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Εκκλησία, Κορονοϊός, Lockdown, Θεσσαλονίκη
SHARE: