Η δύσκολη ώρα των αποφάσεων για τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας

Μετρό
Μετρό EUROKINISSI

Σχεδόν από την πρώτη στιγμή το υπουργείο δείχνει να έχει όλα τα σενάρια ανοιχτά. Από το σενάριο της συνέχισης του διαγωνισμού, μέχρι την ακύρωση του.

Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος έχει βρεθεί ο διαγωνισμός για τη Γραμμή 4 του Μετρό που αποτελεί το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της δεκαετίας. Η απόφαση του ΣτΕ πριν περίπου δύο εβδομάδες να κάνει δεκτές και τις δύο προσφυγές των δύο τελικών διεκδικητών, έφερε αναστάτωση στους τεχνικούς ομίλους και σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com το θέμα έφτασε ψηλά σε κυβερνητικό επίπεδο.

Σχεδόν από την πρώτη στιγμή το υπουργείο δείχνει να έχει όλα τα σενάρια ανοιχτά. Από το σενάριο της συνέχισης του διαγωνισμού, μέχρι την ακύρωση του. Ουσιαστικά αυτό που φαίνεται ότι θα αποτελέσει το σημείο κλειδί στο διαγωνισμό είναι το πόσο μακριά είναι διατεθειμένα να φτάσουν τα σχήματα που έχουν απομείνει στο διαγωνισμό.

Αυτό που κρίνεται απαραίτητο για την έγκαιρη ολοκλήρωση του διαγωνισμού είναι να υπάρξει μία συναίνεση που θα σταματήσει τις μακροχρόνιες δικαστικές αντιπαραθέσεις, που μέχρι σήμερα θεωρείται ότι έχουν κοστίσει στο έργο περίπου 1,5 έτος.

Ενας δικαστικός διαγωνισμός

Από τη στιγμή που ξεκίνησε ο διαγωνισμός τον Αύγουστο του 2017, με την κατάθεση της εκδήλωσης ενδιαφέροντος, μέχρι και σήμερα, οι εξελίξεις έχουν περισσότερο συνδεθεί με τις δικαστικές αντιπαραθέσεις, παρά με το περιβάλλον του διαγωνισμού.

Στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επισημαίνεται πως το σενάριο της ακύρωσης του διαγωνισμού είναι στο τραπέζι και οι πρόσφατες εξελίξεις τόσο στο διαγωνισμό του Άκτιο-Αμβρακία όσο και στο Πάτρα-Πύργος δείχνουν πως είναι αποφασισμένοι να μην αφήσουν τα έργα να σέρνονται ήδη από την διαγωνιστική τους διαδικασία.

Στη υπόθεση της Γραμμής 4, υπάρχει και ο άγνωστος παράγοντας που είναι οι πρόδρομες εργασίες για τις οποίες η απόφαση εξακολουθεί να είναι άγνωστη. Αυτή η παράμετρος, σε συνδυασμό με το γεγονός πως δεν υπάρχει πρόβλεψη για ένταξη των πρόδρομων εργασιών στο κυρίως έργο, δημιουργούν μία επιπλέον αβεβαιότητα για το ίδιο το έργο. Ειδικά αν ο διαγωνισμός για τις πρόδρομες τελικά δεν ολοκληρωθεί.

Από την πλευρά τους οι διαγωνιζόμενοι θεωρούν πως με την απόφαση του ΣτΕ δεν υπάρχει λόγος που θα μπορούσε να ρίξει τον διαγωνισμό στα βράχια, αντιθέτως δίνει μία κατεύθυνση για την ολοκλήρωση του, ενώ παρέμβαση υπέρ της συνέχισης του διαγωνισμού έκανε και ο ΣΤΕΑΤ.

Ωστόσο, επειδή μιλάμε για ένα έργο που το περιμένει κυριολεκτικά όλη η αγορά και το οποίο έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και την ΕΤΕπ, η όποια απόφαση θα ληφθεί με βάση το δημόσιο συμφέρον και με άξονα την κατά το δυνατόν άμεση υλοποίηση του.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Μετρό, ΣΤΕ, ΕΣΠΑ
SHARE:

24Media Network