Υπουργείο Παιδείας: Αφήνει κλειστά τα ελληνικά σχολεία σε Ολλανδία και άλλες ευρωπαϊκές χώρες

Υπουργείο Παιδείας: Αφήνει κλειστά τα ελληνικά σχολεία σε Ολλανδία και άλλες ευρωπαϊκές χώρες
Άδεια σχολική αίθουσα. Φωτό αρχείου. shutterstock

Κανείς δεν ξέρει πότε θα χτυπήσει το κουδούνι για τους μαθητές που φοιτούν στα ελληνικά σχολεία της δυτικής Ευρώπης. Τι δεν έκανε το υπουργείο Παιδείας.

Μπορεί τα σχολεία στην Ελλάδα να ανοίγουν την Δευτέρα, τα ελληνικά σχολεία στην Ολλανδία όμως παραμένουν κλειστά και κανείς δεν γνωρίζει πότε θα χτυπήσει το κουδούνι. Κι αυτό, όχι λόγω κορονοϊού αλλά επειδή δεν έχει οριστεί, απο το υπουργείο Παιδείας, συντονιστής στο αρμόδιο γραφείο των Βρυξελλών, ο οποίος και ορίζει τους εκπαιδευτικούς στα ελληνικά σχολεία της δυτικής Ευρώπης.

Όπως αναφέρουν οι γονείς του ελληνικού σχολείου στη Χάγη σε ανάρτησή τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, “η έναρξη των μαθημάτων στο σχολείο αναβάλλεται. Η ευθύνη για την αναβολή ανήκει εξ ολοκλήρου στο Υπουργείο Παιδείας που δεν έχει τοποθετήσει Συντονιστή Εκπαίδευσης στο γραφείο των Βρυξελλών. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορούν να γίνουν οι τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών στο Τμήμα Ελληνικής Γλώσσας (ΤΕΓ)  και να ξεκινήσουν τα μαθήματα. Στην ίδια κατάσταση βρίσκονται όλα τα ελληνικά σχολεία της Δυτικής Ευρώπης. Κάποια στιγμή το ελληνικό κράτος και το Υπουργείο Παιδείας πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση”.

 “Η έναρξη είχε προγραμματιστεί για τις 9/9 (κανονικά είναι 1/9) αλλά λόγω προετοιμασίας για τον COVID-19 είχαμε αποφασίσει μόνοι μας να το αναβάλουμε για μία εβδομάδα” ανέφερε στο News 24/7 o Δημήτρης Παυλόπουλος, γραμματέας του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του σχολέιου.

Όπως εξήγησε όμως, τα μαθήματα δεν άρχισαν ποτέ καθώς έλαβαν μήνυμα από την υπεύθυνη εκπαιδευτικό του σχολείου που ανέφερε :  “Σας ενημερώνουμε ότι εν αναμονή ορισμού νέου Συντονιστή Εκπαίδευσης, εκκρεμούν οι τοποθετήσεις εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες της αρμοδιότητας του Συντονιστικού Γραφείου Βρυξελλών. Ως εκ τούτου η έναρξη των μαθημάτων στα ΤΕΓ θα γίνει μετά την τοποθέτηση των εκπαιδευτικών, για την οποία θα ενημερωθείτε έγκαιρα”.

Σύμφωνα με τον κ. Παυλόπουλο, ο Σύλλογος απενθύνθηκε στο υπουργείο Παιδείας για να λάβει την απάντηση οτι η τοποθέτηση του Συντονιστή Εκπαίδευσης γίνεται από την υπουργό και ότι πρέπει να αποφασίσει εκείνη, κάτι που ακόμη δεν έχει γίνει.

“Το πρόβλημα της έλλειψης εκπαιδευτικών είναι μόνιμο. Πρόβλημα με την αδυναμία λειτουργίας του συντονιστικού παρουσιάζεται για πρώτη φορά” συμπλήρωσε ο κ. Παυλόπουλος.

Εκδήλωση στο ελληνικό σχολέιο της Χάγης. facebook

 

Στην ίδια μοίρα φαίνεται πως βρίσκονται κι άλλα σχολεία της δυτικής Ευρώπης. Ο γραμματέας στου Συλλόγου Γονέων υπογράμμισε πως “η έλλειψη συντονιστή επηρεάζει όλα τα σχολεία που βρίσκονται υπό την εποπτεία του συντονιστικού: Κάτω Χώρες, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία, Μάλτα, Ελβετία”.

Όπως εξήγησε ο κ. Παυλόπουλος, η τοποθέτηση των εκπαιδευτικών έχει δύο βήματα. Πρώτα γίνονται οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών από την Ελλάδα προς μία συγκεκριμένη χώρα.

“Οι αποσπάσεις είναι συνήθως 3ετείς όμως δεν γίνονται στην ώρα τους. Στην περίπτωση του σχολείου μας έφυγε τον Ιούνιο η νηπιαγωγός και η απόσπαση για τη νέα νηπιαγωγό υπογράφηκε μόλις την περασμένη Παρασκευή 4/9″ ανέφερε χαρακτηριστικά.

Μετά την ολοκλήρωση των αποσπάσεων, το Συντονιστικό Γραφείο των Βρυξελλών αποφασίζει για την τοποθέτηση των εκπαιδευτικών στα διάφορα σχολεία.

“Στη συγκεκριμένη περίπτωση όμως, αυτό δεν μπορεί να γίνει αυτή τη στιγμή. Δηλαδή οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται στην Ολλανδία αλλά δεν έρχονται στα σχολεία γιατί δεν υπάρχει Συντονιστής για να αποφασίσει ποιές μέρες σε ποιο σχολείο θα διδάσκουν οι εκπαιδευτικοί” τονίζει ο κ. Παυλόπουλος.

Αγώνας δρόμου από πόλη σε πόλη και βραδινό νηπιαγωγείο

Κατά τον ίδιο, “ο αριθμός των εκπαιδευτικών που είναι αποσπασμένοι στην Ολλανδία δεν επαρκεί για τον αυξανόμενο αριθμό μαθητών και με δεδομένο τον αριθμό των ΤΕΓ. Αυτή τη στιγμή λειτουργούν 4 ΤΕΓ (Χάγη, Ουτρέχτη, Άμστερνταμ, Ρόττερνταμ) και φτιάχνεται και 5ο (Τίλμπουργκ). Τα σχολεία λειτουργούν κατά βάση Σάββατο και Τετάρτη. Στη Χάγη λειτουργεί και την Παρασκευή το βράδυ ενώ το Άμστερνταμ και την Τρίτη το βράδυ. Κάθε τμήμα λειτουργεί για τρεις σχολικές ώρες. Αυτό σημαίνει ότι ενώ οι εκπαιδευτικοί δεν μπορούν να συμπληρώσουν τον αριθμό ωρών διδασκαλίας που έχουν κανονικά στην Ελλάδα (3 ώρες την Τετάρτη, 3 την Παρασκευή και 9 το Σάββατο είναι το maximum που μπορεί να κάνει ένας εκπαιδευτικός στην Ολλανδία), οι ανάγκες των σχολείων δεν καλύπτονται. Το υπουργείο με το πρόσχημα της μη συμπληρωσης των ωρών διδασκαλίας των εκπαιδευτικών δεν αποσπά άλλους, οπότε το πρόβλημα δεν λύνεται. Να σας δώσω το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα: στην Ολλανδία είναι αποσπασμένη μία νηπιαγωγός. Αυτή καλύπτει τις ανάγκες 4 ΤΕΓ. Πέρυσι δίδασκε την Τρίτη το βράδυ στο Αμστερνταμ, την Τετάρτη το μεσημέρι στο Ρόττερνταμ, το Σάββατο το πρωί στην Ουτρέχτη και το Σάββατο το απόγευμα στη Χάγη. Συνολικά δίδασκε 12 ώρες. Όμως το γεγονός ότι παιδάκια 4 και 5 ετών καλούνταν να κάνουν μάθημα στο Άμστερνταμ 5-7:30 το βράδυ σήμαινε απλά ότι πολλοί γονείς απλά δεν έστελναν τα παιδιά τους στο σχολείο”.

Χριστουγεννιάτικη γιορτή. facebook

 

Το αποτέλεσμα της έλλειψης εκπαιδευτικών, σύμφωνα με τον κ. Παυλόπουλο, είναι ότι πολλές τάξεις κάνουν συνδιδασκαλία (πχ. Γ’ με Δ’ Δημοτικού, Α’ με Β’ γυμνασίου) ή ότι οι Σύλλογοι Γονέων προσλαμβάνουν με δικά τους έξοδα ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς.

Μόνο στο σχολέιο της Χάγης πέρυσι, είχαν γραφτεί στο σχολείο συνολικά 159 παιδιά. 35 ήταν στο νηπιαγωγείο, 29 στη Α’ Δημοτικού, 32 στη Β’ Δημοτικού, 15 στην Γ’ Δημοτικού, 9 στην Ε’ Δημοτικού, 8 στη ΣΤ’ Δημοτικού και τα υπόλοιπα στο Γυμνάσιο ή στο Λύκειο.

“Στο ΤΕΓ Χάγης έχουμε προσλάβει ωρομίσθια νηπιαγωγό και δασκάλα για να καλύψει την Γ’ δημοτικού. Eπίσης εξαιτίας της έλλειψης εκπαιδευτικών φιλόλογος διδάσκει στην Γ’ Δημοτικού και δάσκαλος στην Α’ Γυμνασίου” συμπλήρωσε ο κ. Παυλόπουλος.

Διαβάστε τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του News247.gr.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα