Έφτασε το τέλος του WhatsApp; – Γιατί τα βάζουν όλοι με τον Zuckerberg

Έφτασε το τέλος του WhatsApp; – Γιατί τα βάζουν όλοι με τον Zuckerberg
WhatsApp Twitter (Alasdair Mackenzie)

Ήρθε το τέλος της εφαρμογής WhatsApp; Χρήστες απειλούν να διαγράψουν την εφαρμογή λόγω των πλάνων του Zuckerberg να βάλει διαφημίσεις για να μεγιστοποιήσει τα κέρδη του.

Ο Μαρκ Ζούγκερμπεργκ μπορεί να ξέρει πολύ καλά να δίνει στους χρήστες αυτό που θέλουν και χρειάζονται, άλλα στο δίλημμα “Μεγιστοποίηση του κέρδους ή Ικανοποιημένοι χρήστες” πάντα σαν προτεραιότητα έχει το μέγιστο δυνατό όφελος παρά την χαρά των χρηστών.

Όταν το Facebook αγόρασε το 2014 τη WhatsApp για 10 δις δολάρια, ο Ζούγκερμπεργκ αποκτούσε μία εταιρεία που είχε σαν απαράβατη αρχή να μην εισάγει ποτέ διαφημίσεις ή να χρεώνει μεγάλα ποσά δεδομένων τους χρήστες κατά τη χρήση της. “Θυμηθείτε, όταν η διαφήμιση εμπλέκεται, εσύ, ο χρήστης γίνεσαι το προϊόν”, είχε γράψει η εταιρεία σε ένα ποστ πριν περάσει στα χέρια του Zuckerberg, καθιστώντας σαφές ότι δεν ήθελε το WhatsApp να γίνει ” απλά άλλος ένας ιστότοπος διαφήμισης¨.

Όλα αυτά τελείωσαν όταν ο Zuckerberg έγινε ο κάτοχος της εφαρμογής ανταλλαγής μηνυμάτων και έβαλε σε ισχύ το πλάνο του για διαφημιστικά σχέδια. Φυσικά η αλλαγή αυτή οδήγησε σε εσωτερικές διαμάχες οι οποίες βγήκαν στην επιφάνεια όταν ο συνιδρυτής του WhatsApp, Brian Acton, (ο οποίος ξαφνικά εγκατέλειψε το Facebook το 2017), έδωσε μία συνέντευξη στη Forbes κατά την οποία επιτέθηκε έντονα κατά του Zuckerberg και του δεξιού του χεριού, τον Sheryl Sandberg, κατακρίνοντας την απόφασή τους να αποκτήσουν όσα περισσότερα χρήματα γίνεται μέσω της εφαρμογής ανταλλαγής μηνυμάτων, ενώ αδιαφορούσαν για τις βασικές αρχές που είχε από την ίδρυσή της. Η στάση του Facebook ήταν ” Ό,τι μπορεί να μας αποφέρει έστω και ένα δολάριο παραπάνω, θα το κάνουμε”, δήλωσε ο Brian.

Τώρα, οι χρήστες απειλούν να διαγράψουν τους λογαριασμούς τους στη WhatsApp και να κατευθυνθούν προς ανταγωνιστικές εταιρείες, όπως το Telegram ή το Signal, αφότου το Facebook επιβεβαίωσε τα πλάνα για ένταξη διαφημίσεων, ενώ επίσης κυκλοφόρησε εικόνες με δείγματα για το πώς περίπου θα εμφανίζονται οι διαφημίσεις στην πλατφόρμα WhatsApp. Οι διαφημίσεις αναμένεται να εμφανίζονται στην ενότητα “Κατάσταση (Status)” της εφαρμογής κάποια στιγμή μέσα στο 2020- και σχεδόν κανείς δεν είναι ευχαριστημένος με αυτό.

Οι καυγάδες μεταξύ των στελεχών του Facebook και των ιδρυτών των εφαρμογών που αποκτά, φαίνεται να έχει γίνει κατά κάποιον τρόπο “της μόδας”. Λίγο πριν δώσει ο Acton την δηκτική συνέντευξη στο Forbes, οι συνιδρυτές του Instagram, Kevin Systrom και Mike Krieger ανακοίνωσαν ότι θα έφευγαν από την εταιρεία αφού ανέφεραν ότι και οι ίδιοι είχαν διαφωνίες με τον Zuckerberg.

Εγκαταλείποντας την εταιρεία χρησιμοποίησαν σαν δικαιολογία πως ήθελαν να ξαναζήσουν την περιέργεια και την δημιουργικότητα – ίσως αυτό να ήταν απλά μία δικαιολογία για να αποφύγουν να αναφερθούν στην μανία του ιδρυτή του Facebook να βγάζει χρήματα χρησιμοποιώντας κάθε μέσο.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα