"Παρανοϊκός δικτάτορας": Ρώσοι δημοσιογράφοι γέμισαν ιστότοπο υπέρ του Πούτιν με αντιπολεμικά άρθρα

Ο Βλαντίμιρ Πούτιν
Ο Βλαντίμιρ Πούτιν AP

Με περισσότερα από 40 άρθρα που κατάφεραν να κρατήσουν για κάποια ώρα online, δύο ρώσοι δημοσιογράφοι κατηγορούν τον Πούτιν ότι διεξήγαγε τον "πιο αιματηρό πόλεμο του 21ου αιώνα".

Δύο Ρώσοι δημοσιογράφοι που εργάζονται σε δημοφιλή ιστότοπο με "γραμμή" υπέρ του Κρεμλίνου τον γέμισαν με αντιπολεμικά άρθρα το πρωί της Δευτέρας, σε μια σπάνια κίνηση κατάθεσης της διαφωνίας τους για τα ρωσικά δεδομένα.

Την ημέρα που η χώρα γιόρταζε τη νίκη της Σοβιετικής Ένωσης επί της Ναζιστικής Γερμανίας, τα άρθρα στο Lenta.ru αποκαλούσαν τον Πρόεδρο Βλαντίμιρ Πούτιν «άθλιο παρανοϊκό δικτάτορα» κατηγορώντας τον ότι διεξήγαγε «τον πιο αιματηρό πόλεμο του 21ου αιώνα».

«Έπρεπε να το κάνουμε σήμερα. Θέλαμε να υπενθυμίσουμε σε όλους για τι πραγματικά αγωνίστηκαν οι παππούδες μας αυτή την όμορφη Ημέρα της Νίκης – για την ειρήνη», είπε ο 30χρονος Egor Polyakov, ένας από τους δύο δημοσιογράφους, σύμφωνα με τον Guardian.

Κατά τη διάρκεια της ετήσιας ομιλίας του μπροστά σε 11.000 στρατιώτες στο Κρεμλίνο το πρωί της Δευτέρας, ο Πούτιν προσπάθησε να δικαιολογήσει την εισβολή στην Ουκρανία, παραλληλίζοντας τις σημερινές μάχες με τη σοβιετική νίκη στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.

«Δεν είναι αυτό το θέμα της Ημέρας της Νίκης», αναφέρει ο Polyakov σε συνέντευξή του στον Guardian. «Οι απλοί άνθρωποι πεθαίνουν, άμαχες γυναίκες και παιδιά πεθαίνουν στην Ουκρανία. Δεδομένης της ρητορικής που έχουμε δει, αυτό δεν πρόκειται να σταματήσει. Δεν μπορούσαμε να το δεχτούμε άλλο. Αυτό ήταν το μόνο σωστό πράγμα που μπορούσαμε να κάνουμε».

Δημοσίευσαν πάνω από 40 άρθρα - Τι περιλαμβάνουν

Ο Polyakov, ο οποίος εργάζεται ως ρεπόρτερ για τις επιχειρήσεις στη Lenta, είπε ότι αυτός και η συνάδελφός του Alexandra Miroshnikova δημοσίευσαν περισσότερα από 40 άρθρα επικριτικά για το Κρεμλίνο και τις ενέργειές του στην Ουκρανία. Τα άρθρα έχουν αφαιρεθεί από τότε, αλλά είναι προσβάσιμα μέσω ενός εργαλείου αρχειοθέτησης του web.

Το Lenta, ένας από τους μεγαλύτερους ιστότοπους στη χώρα με περισσότερους από 200 εκατομμύρια επισκέπτες μηνιαίως, είναι κομμάτι της μηχανής προπαγάνδας που χρησιμοποιείται για να δικαιολογήσει την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Η Lenta ανήκει στη Rambler, έναν όμιλο μέσων ενημέρωσης που αγοράστηκε το 2020 από τη Sberbank, τη μεγαλύτερη τράπεζα της Ρωσίας, η οποία είναι κρατική και στην οποία έχουν επιβληθεί κυρώσεις από ΗΠΑ και Ηνωμένο Βασίλειο.

Οι τίτλοι των άρθρων που έγραψαν και δημοσιεύθηκαν από τους Polyakov και Miroshnikova το πρωί της Δευτέρας περιελάμβαναν «Ο Βλαντιμίρ Πούτιν είπε ψέματα για τα σχέδια της Ρωσίας στην Ουκρανία», «Ο ρωσικός στρατός αποδείχθηκε ένας στρατός κλεφτών και λεηλατών» και «Η Ρωσία εγκαταλείπει τα πτώματα των στρατευμάτων στην Ουκρανία».

Ο Polyakov είπε ότι κάθε άρθρο προερχόταν από "πληροφορίες διαθέσιμες στο διαδίκτυο", τις οποίες είπε ότι συνήθως δεν του επιτρεπόταν να χρησιμοποιήσει δεδομένης της "συντακτικής θέσης" του περιοδικού.

Ο Polyakov και η Miroshkina δημοσίευσαν επίσης μια προσωπική επιστολή στον ιστότοπο, η οποία προέτρεπε τους αναγνώστες: «Μη φοβάστε! Μην σιωπάτε! Βγαίνουμε στην αντεπίθεση! Δεν είστε μόνοι, είμαστε πολλοί! Το μέλλον είναι δικό μας!».

Είναι η πρώτη μεγάλη πράξη διαμαρτυρίας που εμφανίζεται στα ρωσικά κρατικά μέσα ενημέρωσης από τότε που η Marina Ovsyannikova, συντάκτρια στο Channel One, ξέσπασε στο πλατό των νυχτερινών ειδήσεων στα μέσα Μαρτίου φωνάζοντας: «Σταματήστε τον πόλεμο. Όχι στον πόλεμο».

Υποδεικνύοντας τους πρόσφατους νόμους που εισήγαγε η Ρωσία με στόχο να καταπνίξουν την αντιπολεμική διαφωνία, ο Polyakov είπε ότι τώρα ανησυχεί για την ασφάλειά του. Η Ρωσία έχει ψηφίσει διάφορους νόμους που καθιστούν τη διάδοση «ψευδών» πληροφοριών για τον ρωσικό στρατό αδίκημα που τιμωρείται με πρόστιμα ή φυλάκιση έως και 15 ετών. Οι ρωσικές αρχές έχουν ήδη κατηγορήσει 46 άτομα βάσει αυτών των νόμων, με 14 από αυτούς να βρίσκονται τώρα στη φυλακή.

«Φυσικά και φοβάμαι», είπε ο Polyakov. «Δεν ντρέπομαι να το παραδεχτώ. Αλλά ήξερα τι έκανα, ποιες θα μπορούσαν να είναι οι συνέπειες».

"Έχετε αίμα στα χέρια σας"

Το περιεχόμενο της ρωσικής δορυφορικής τηλεόρασης έγινε στόχος κυβερνοεπίθεσης σήμερα καθώς εμφάνιζαν στους τηλεθεατές τους στην Μόσχα μηνύματα κατά του πολέμου στην Ουκρανία. "Εχετε αίμα στα χέρια σας", εμφανιζόταν σε στιγμιότυπα οθόνης,σ'ύμφωνα με το Reuters.

Στο μενού της δορυφορικής τηλεόρασης της Μόσχας, όλα τα δορυφορικά κανάλια προέβαλαν σήμερα αντιπολεμικά συνθήματα.

"Έχετε το αίμα χιλιάδων Ουκρανών και εκατοντάδων νεκρών παιδιών στα χέρια σας", έλεγε ένα σλόγκαν.

"Η τηλεόραση και οι αρχές ψεύδονται. Όχι στον πόλεμο".

Ακόμη δεν έχει επιβεβαιωθεί το πως ακριβώς εμφανίστηκαν αυτά τα συνθήματα. Σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Interfax, έκαναν την εμφάνισή τους και στην καλωδιακή τηλεόραση έπειτα από κυβερνοεπίθεση.

Επιπλέον, όπως μεταδίδει ο ιστότοπος "Mediazona", τα παραπάνω άρθρα εξαφανίστηκαν από παντού, ενώ αντίγραφα τους βρίσκονται στο web–αρχείο.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Πούτιν, Ρωσία, Πόλεμος στην Ουκρανία, Ουκρανία, ΜΜΕ
SHARE:

24Media Network