Πρώην πρόεδρος Naftogaz για Nord Stream: Ο εκρηκτικός μηχανισμός τοποθετήθηκε κατά την κατασκευή των αγωγών

Πρώην πρόεδρος Naftogaz για Nord Stream: Ο εκρηκτικός μηχανισμός τοποθετήθηκε κατά την κατασκευή των αγωγών
Διαρροή στον Nord Stream 2 ap

Τη Ρωσία κατηγορεί για τη δολιοφθορά στους αγωγούς Nord Stream 1 και 2 π πρώην πρόεδρος της ουκρανικής εταιρίας Naftogaz, Αντρί Κομπόλιεφ. Όπως υποστηρίζει, η Μόσχα είχε τοποθετήσει εκρηκτικό μηχανισμό κατά την κατασκευή των αγωγών.

Συνεχίζεται η αναζήτηση ευθυνών για τις διαρροές φυσικού αερίου στους αγωγούς Nord Stream 1 και 2, με το ενδεχόμενο δολιοφθοράς να συγκεντρώνει τις περισσότερες πιθανότητες.

Στην εκτίμηση αυτήν συμφωνούν τόσο οι σκανδιναβικές χώρες της Δανίας και της Σουηδίας καθώς και άλλες χώρες της Βαλτικής Θάλασσας, οι οποίες “φωτογραφίζουν” τη Ρωσία, με τη Μόσχα να ρίχνει από την πλευρά της την ευθύνη στις ΗΠΑ. Κάνουν μάλιστα λόγο για αποδείξεις που έχει η Μόσχα στην κατοχή της, χωρίς ωστόσο να τις έχει δημοσιοποιήσει έως τώρα.

Ανάμεσα σε όσους “δείχνουν” τη Ρωσία ως υπαίτια της δολιοφθοράς, είναι και ο πρώην πρόεδρος της ουκρανικής εταιρίας φυσικού αερίου Naftogaz στο διάστημα 2014-2021, Αντρί Κομπόλιεφ.

Σε συνέντευξή του στη γερμανική εφημερίδα “Ζιντόιτσε Τσάιτουνγκ”, ο Κομπόλιεφ που, σύμφωνα με την ΕΡΤ, θεωρείται από τους μεγαλύτερους ειδικούς σε θέματα αγωγών και ενέργειας στην ανατολική Ευρώπη, κατονόμασε τη Ρωσία ως δράστη της δολιοφθοράς. Σύμφωνα με την εκδοχή του, ο εκρηκτικός μηχανισμός είχε τοποθετηθεί με την κατασκευή των δύο αγωγών από τους Ρώσους.

Ο ίδιος αποδίδει τη χρήση αυτής της μεθόδου στη Σοβιετική Ένωση και υποστηρίζει ότι μετά την διάλυσή της την “κληρονόμησε” η Ρωσία. “Τότε ήταν σύνηθες σε κάθε έργο κρίσιμης υποδομής να τοποθετείται εκρηκτικός μηχανισμός, προκειμένου να μπορεί να καταστραφεί γρήγορα σε περίπτωση πολέμου. Έτσι εξηγείται και το γεγονός, ότι δεν επλήγη αγωγός που δεν κατασκευάστηκε από τους Ρώσους”, είπε ο Κομπόλιεφ. Επίσης, θύμισε πως στην τελευταία φάση κατασκευής του αγωγού Nord Stream 2 είχαν αποχωρήσει όλες οι δυτικές εταιρίες εξαιτίας των αμερικανικών κυρώσεων και ο αγωγός αποπερατώθηκε μόνο από ρωσικά κατασκευαστικά πλοία.

“Οι αγωγοί στη Βαλτική Θάλασσα εποπτεύονται καλύτερα από κάθε άλλον. Έχουν ενσωματωμένους αισθητήρες για τη ροή αερίου, οι οποίοι επιτρέπουν στους Ρώσους να επιτηρούν το υποθαλάσσιο περιβάλλον των αγωγών. Στην αποπεράτωση του αγωγού από το πλοίο Akademik Tscherskij προσέγγισαν στρατιωτικά πλοία και εκφόρτωσαν υλικό. Αυτό είναι επιβεβαιωμένο, όπως και ότι τα πλοία αυτά του πολεμικού ναυτικού είναι εξειδικευμένα σε σαμποτάζ σε ανοιχτή θάλασσα” συμπλήρωσε ο Κομπόλιεφ. “Αφού οι αγωγοί είναι τόσο καλά φρουρούμενοι από τους Ρώσους, πώς θα μπορούσε να προσεγγίσει κάποιος άλλος, χωρίς να γίνει αντιληπτός;” αναρωτιέται στη συνέχεια ο Κομπόλιεφ.

Η παραπάνω επιχείρηση δολιοφθοράς, όπως τονίζει, “δεν πρέπει να έχει οπωσδήποτε την έγκριση του Βλαντιμίρ Πούτιν. Θα μπορούσε να είναι έργο των μυστικών υπηρεσιών FSB”. Όσο για το μέγεθος των πληγμάτων, εκτιμά ότι η βλάβη μπορεί να αποκατασταθεί και μάλιστα σχετικά γρήγορα. “Αυτά που ακούγονται, ότι οι αγωγοί έχουν καταστραφεί ολοσχερώς, είναι ανοησίες”, λέει. “Για την επισκευή τους δεν θα χρειαστεί παραπάνω από ένας μήνας. Μετά την επισκευή δεν θα έχουν 50 χρόνια λειτουργίας, όπως σχεδιάζονταν αρχικά, θα έχουν 30 – 40 χρόνια ζωής”, αλλά και πάλι “θα μπορούν να τεθούν και πάλι σε λειτουργία”.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα