Παγώνουν επενδύσεις και πώληση ποσοστού στο Αεροδρόμιο της Αθήνας

Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών "Ελ. Βενιζέλος" Eurokinissi

Η περίπτωση του αεροδρομίου της Αθήνας θα ήταν ένα success story, αν δεν ερχόταν να διαλύσει αυτή την μαγική εικόνα η πανδημία του κορονοϊού.

Στις πιο μαύρες εποχές της οικονομικής κρίσης της χώρας, η συνεχής αύξηση της επιβατικής κίνησης του αεροδρομίου της Αθήνας, ήταν από τα ελάχιστα καλά νέα στον χώρο των μεταφορών και ευρύτερα της οικονομίας. Από το 2016 και μετά όταν σταθεροποιήθηκε η χώρα, το "Ελ. Βενιζέλος" έκανε άλματα, σπάζοντας το ένα ρεκόρ μετά το άλλο και κλείνοντας το 2019, είχε καταφέρει να διπλασιάσει την επιβατική του κίνηση σε διάστημα 7 ετών. Κατάφερε συμμαχώντας με φορείς να κάνει την Αθήνα μετά από δεκαετίες, μεγάλο τουριστικό προορισμό και να δημιουργήσει συνθήκες μεγάλης ανάπτυξης στην ευρύτερη περιοχή των Μεσογειών.

Η περίπτωση του αεροδρομίου της Αθήνας θα ήταν ένα success story, ένα case study αν δεν ερχόταν να διαλύσει αυτή την μαγική εικόνα η πανδημία του κορονοϊού. Από τις αρχές του έτους φαινόταν ότι θα υπάρχουν κάποιοι τριγμοί, ο Φεβρουάριος έδειξε πως έρχεται μία αχαρτογράφητη περίοδος, αλλά ο Μάρτιος ήρθε σαρωτικός και διέλυσε προσπάθειες ετών.

Πλέον με την παγκόσμια πανδημία να είναι σε εξέλιξη, η επιβατική κίνηση έχει πρακτικά μηδενιστεί. Οι πτήσεις είναι ελάχιστες και το περιβάλλον των αερομεταφορών δείχνει ζοφερό.

Μιλώντας στο ypodomes.com, υψηλόβαθμό στέλεχος των αερομεταφορών στη χώρα, επιβεβαιώνει πως η ζημιά στον κλάδο είναι τεράστια παγκοσμίως. Ο προβληματισμός ειναι εμφανής καθώς όπως λέει "είναι άγνωστο προς το παρόν πως θα ανοίξει η αγορά. Αν δεν βρεθεί εμβόλιο να δοθεί οριστική λύση, είναι ερωτηματικό το πως θα κινηθούν οι αγορές. Πιθανολογούμε πως πρώτα θα ανοίξει η εσωτερική αγορά και μετά οι αγορές του εξωτερικού. Προς το παρόν βλέπουμε ότι η κάθε χώρα (άρα και η κάθε αγορά) είναι σε διαφορετικό στάδιο αντιμετώπισης της νόσου, άρα μιλάμε για ένα περίπλοκο καθεστώς το οποίο επηρεάζει άμεσα τη λειτουργία του αεροδρομίου της Αθήνας. Αυτά τα δεδομένα μπορεί να αλλάξουν μόνο αν σε σύντομο χρονικό διάστημα βρεθεί το εμβόλιο. Τότε θα αλλάξουν όλα, η δυναμική, η προοπτικές, τα πάντα".

Η ανακοίνωση της Lufthansa την Τετάρτη (08/04), με τη μείωση στόλου, την διακοπή της Eurowings και τη συρρίκνωση των Brussels Airlines, Austrian Airlines και Swiss Air, ήρθε να επιβεβαιώσει τους φόβους πολλών, ότι η ανάκαμψη των αερομεταφορών, έχει μπροστά της ένα δύσκολο δρόμο.

Παγώνουν επενδύσεις και πώληση ποσοστού

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com, οι επενδύσεις για την επέκταση του αεροσταθμού που έφταναν μακροπρόθεσμα τα 500 εκατ.ευρώ παγώνουν μέχρι νεωτέρας. Η τεράστια μείωση επιβατών, η νέα πραγματικότητα και το άγνωστο προς το παρόν αύριο, δεν επιτρέπουν δυστυχώς την υλοποίηση του φιλόδοξου πλάνου του αεροδρομίου. Οι επενδύσεις παραμένουν ως στόχος και θα επανέλθουν όταν η επιβατική κίνηση του "Ελ.Βενιζέλος" φτάσει στα προ κορονοϊού επίπεδα.

Ο κορονοϊός όμως όπως πληροφορείται το ypodomes.com προκάλεσε και τη μετάθεση του διαγωνισμού πώλησης του ποσοστού 30%. Η διαδικασία που είχε εκκινήσει το ΤΑΙΠΕΔ πέρυσι το καλοκαίρι, μεταφέρθηκε ατύπως για το 2021, καθώς με την παρούσα συγκυρία δεν μπορεί για λόγους δημοσίου συμφέροντος να συνεχίσει. Ο διαγωνισμός θα ενεργοποιηθεί εκ νέου και εδώ όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν.

Την ίδια ώρα, το αεροδρόμιο της Αθήνας, πάντα σύμφωνα με ασφαλείς πηγές του ypodomes.com, προχώρησε στην πρώτη κίνηση για την διεκδίκηση αποζημιώσεων από το ελληνικό δημόσιο. Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, το αεροδρόμιο έχει επικαλεστεί άρθρο της σύμβασης παραχώρησης που προβλέπει γεγονότα ανωτέρας βίας αλλά και συγκεκριμένα πανδημίας. Το νομικό πλαίσιο υπάρχει και είναι πλέον θέμα επιλογής του χρόνου για την διεκδίκηση αποζημιώσεων. Εδώ αξίζει να αναφερθεί πως το ελληνικό δημόσιο εξακολουθεί να είναι ο μεγαλομέτοχος του αεροδρομίου και αυτό κάνει την όλη διαδικασία ακόμα πιο ενδιαφέρουσα.

Ανάγκη σχεδιασμού

Με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υπάρχει ανοιχτή γραμμή, άλλα βέβαια προς το παρόν δίδεται βάση στην πορεία της πανδημίας και τον περιορισμό της. "Πρέπει από τώρα να ξεκινήσει κουβέντα για την επόμενη ημέρα, τα αεροδρόμια είναι κρίσιμες υποδομές. Πρέπει να γίνει προτεραιότητα ο σχεδιασμός για το πως θα ανοίξουν οι αγορές, ποιο θα είναι το πλαίσιο λειτουργίας και του αεροδρομίου της Αθήνας και φυσικά των υπολοίπων της χώρας" υπογραμμίζει το ίδιο στέλεχος των αερομεταφορών.

Ένα από τα μεγάλα ατού της χώρας είναι η ιδιαίτερα πετυχημένη στρατηγική της ενάντια στη νόσο και τα στατιστικά έχουν αποτελέσει πεδίο πολλών άρθρων και τον θαυμασμό της παγκόσμιας κοινότητας. Όπως επισημαίνεται αυτό το γεγονός μπορεί να κεφαλαιοποιηθεί την επαύριον της κρίσης και να μπορέσει γρήγορα η χώρα (αν δεν υπάρξουν φυσικά επόμενα κύματα του ιού) με τη φήμη που έχει καταφερει να αποκτήσει να επανέλθει δυναμικά στον τουρισμό και τις αερομεταφορές.

ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ COVID-19 ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΤΟΝ ΧΑΡΤΗ ΕΞΑΠΛΩΣΗΣ ΤΟΥ ΙΟΥ

ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ GOOD NEWS

ΔΕΛΤΙΟ ΚΑΙΡΟΥ