Πλησιάζουν τα επίπεδα του 2019 οι πωλήσεις οχημάτων

Πλησιάζουν τα επίπεδα του 2019 οι πωλήσεις οχημάτων
Αυτοκίνητα shutterstock

Μήνα με τον μήνα επανέρχεται η αγορά στη φυσιολογική της, θετική της πορεία.

Ολες οι συγκρίσεις, σε σχεδόν κάθε τομέα, δεν γίνονται με γνώμονα το 2020, έτος έξαρσης της πανδημίας, από με το 2019, χρονιά κατά την οποία η οικονομία διέγραφε ανοδική πορεία και η αγορά λειτουργούσε καλύτερα.

Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η αγορά αυτοκινήτου, η οποία εμφάνιζε πολύ σημαντικά σημάδια ανάκαμψης, χρόνο με τον χρόνο. Η πανδημία ανέκαμψε αυτή τη πορεία και τώρα, το 2021, η αγορά προσπαθεί και βρίσκει τα πατήματά της.

Ο Ιούλιος του 2021, ήταν ένας ακόμη θετικός μήνας (10.590 νέα ΙΧ) και υπολειπόμενος μόνο κατά 9,7% σε πωλήσεις, σε σχέση με τον Ιούλιο του 2019, βοήθησε ώστε η αγορά στο 7μηνο του τρέχοντος έτους, να υπολείπεται μόλις 10,8% (68.952 μονάδες), έναντι του 7μήνου 2019.

Πάντως, οι πωλήσεις καινούργιων φορτηγών, ελαφρών και βαρέων, παραμένει στο πολύ συν, δηλαδή με 6.423 μονάδες, καταγράφουν +29,3% φέτος, έναντι του 2019. Αντιθέτως, μείωση κατά 10,5% έχουμε στα καινούργια λεωφορεία (246 μονάδες).

Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος ανά κατηγορία επιβατικών, φέρει τα SUV να κατέχουν το 45,5% της αγοράς, ενώ στην κατανομή ανά καύσιμο, τα υβριδικά -καθώς σχεδόν όλα τα νέα μοντέλα έχουν τουλάχιστον ήπιο υβριδικό σύστημα- κατέχουν το 21,7% και ανεβάζουν συνεχώς το μερίδιό τους. Αυτό συμβαίνει επειδή παίρνουν μερίδιο από τα αμιγώς βενζινοκίνητα, αλλά και από τα πετρελαιοκίνητα, που χάνουν συνεχώς έδαφος. Σημαντική αύξηση παρατηρείται στα επαναφορτιζόμενα, plug-in hybrid και αμιγώς ηλεκτρικά, που κατέχουν το 5,5% της αγοράς, όταν στην Ευρώπη το ποσοστό αυτό έχει φθάσει στο 15%.

Όμως, με μαθηματική ακρίβεια, εκεί θα οδηγηθούμε.

Δείτε τα στοιχεία:

Κατηγορία αμαξώματος

Ιούλιος 2021

Ιούλιος 2020

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)

Ιανουάριος -Ιούλιος 2021

Ιανουάριος -Ιούλιος 2020

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)

A

11,7%

9,9%

+1,8

10,5%

9,1%

+1,4

A-SUV

2,1%

0,7%

+1,4

1,3%

1,5%

-0,2

A TOTAL

13,8%

10,6%

+3,2

11,8%

10,6%

+1,1

B

26,1%

28,1%

-2,0

28,3%

28,7%

-0,4

B-SUV

21,9%

20,6%

+1,3

21,4%

18,6%

+2,7

B TOTAL

48,0%

48,8%

-0,7

49,7%

47,4%

+2,3

C

13,2%

13,1%

+0,1

12,6%

13,4%

-0,8

C-SUV

19,2%

21,4%

-2,1

20,0%

22,2%

-2,2

C TOTAL

32,4%

34,5%

-2,1

32,6%

35,6%

-2,9

D

1,4%

1,3%

+0,0

1,8%

1,4%

+0,4

D-SUV

2,4%

2,9%

-0,5

2,3%

2,7%

-0,3

D TOTAL

3,8%

4,3%

-0,5

4,1%

4,1%

+0,0

E

0,1%

0,2%

-0,1

0,1%

0,2%

-0,1

E-SUV

0,4%

0,3%

+0,1

0,4%

0,3%

+0,1

E TOTAL

0,5%

0,5%

+0,0

0,5%

0,5%

+0,0

F-G

0,0%

0,1%

+0,0

0,0%

0,1%

+0,0

F-G-SUV

0,1%

0,1%

+0,0

0,1%

0,1%

+0,0

F-G TOTAL

0,1%

0,2%

+0,0

0,2%

0,2%

+0,0

SPORTS

0,2%

0,2%

+0,0

0,2%

0,2%

+0,0

MPV

0,1%

0,1%

+0,0

0,1%

0,1%

+0,0

MPV-M/COMBI

1,1%

0,9%

+0,2

0,8%

1,5%

-0,5

100,0%

100,0%

0,0

100,0%

100,0%

0,0

(Εκ των οποίων SUV

46,1%

46,1%

+0,1

45,5%

45,4%

+0,1)

Ιαν. – Ιούλ. 2021

Ιαν. – Ιούλ. 2020

Διαφ.

Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ

Ιαν.-Ιουν. ‘21

Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ

Ιαν.-Ιουν. ‘20

Διαφ.

Βενζίνη

51,8%

57,7%

-5,9

41,9%

52,1%

-10,2

Πετρέλαιο

18,2%

26,6%

-8,4

21,7%

29,7%

-8,0

Υβριδικά (HEV)

21,7%

12,8%

+8,9

18,8%

9,5%

+9,4

Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV)

5,5%

1,1%

+4,5

15,0%

6,9%

+8,0

Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

1,2%

1,7%

-0,5

2,5%

1,7%

+0,7

Υγραέριο

(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

1,6%

0,0%

+1,5

Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και τον Ιούνιο ως εξής:

Ιούνιος 2021

Ιούνιος 2020

Διαφορά

Ιανουάριος –Ιούνιος 2021

Ιανουάριος –Ιούνιος 2020

Διαφορά

ΕΕ(1)

1.048.143

949.776

+10,4%

5.361.857

4.281.618

+25,2%

ΕΕ 14(2)

926.755

845.681

+9,6%

4.740.551

3.774.443

+25,6%

ΕΕ(1) + EFTA(3)

1.096.375

986.518

+11,1%

5.576.378

4.448.236

+25,4%

Ελλάδα

13.875

8.249

+68,2%

58.362

36.570

+59,6%

(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.

(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.

(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα