Πόσο κοστίζει να ταξιδέψεις με πλοίο στην Ευρώπη- Η θέση της Ελλάδας

Πόσο κοστίζει να ταξιδέψεις με πλοίο στην Ευρώπη- Η θέση της Ελλάδας
Εκδρομείς στο λιμάνι του Πειραιά (φωτογραφία αρχείου) Eurokinissi

Φθηνότερη των βασικών ανταγωνιστριών της στη Μεσόγειο εμφανίζεται η Ελλάδα όσον αφορά το μέσο ναύλο. Ακριβότερη όλων η διασύνδεση ελληνικών νησιών – Τουρκίας.

Μελέτη για το κόστος ακτοπλοϊκών μετακινήσεων σε ολόκληρη την Ευρώπη ολοκλήρωσε τον Ιούνιο – εντός της τουριστικής περιόδου δηλαδή- η Vivanoda, μια διαδικτυακή πλατφόρμα που ιδρύθηκε το 2013 και προσφέρει τη δυνατότητα σύγκρισης τιμών για ακτοπλοϊκά, λεωφορειακά, σιδηροδρομικά και αεροπορικά εισιτήρια.

Στο πλαίσιο των ευρημάτων της έρευνας, που συνέλεξε περισσότερο από 110.000 τιμές εισιτηρίων, η Ελλάδα κατατάσσεται στην 11η θέση ως προς το κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων μετακίνησης εντός των συνόρων της, φθηνότερη πάντως από τα ακτοπλοϊκά ναύλα σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες με μεγάλη ακτογραμμή και ζήτηση όπως π.χ. η Ιταλία η Πορτογαλία και η Ισπανία.

Παρά το γεγονός του ότι η αύξηση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στην πλέον νησιωτική χώρα της Ευρώπης, όπως η Ελλάδα είναι αισθητή, εν τούτοις οι χρεώσεις προκύπτουν ανταγωνιστικότερες έναντι του βασικού ανταγωνισμού της (Τουρκία, Μαρόκο, Μάλτα Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία).

Για τη διεξαγωγή αυτής της μελέτης, η Vivanoda συνέλεξε σχεδόν 110.000 τιμές για ακτοπλοϊκές διελεύσεις. Ορισμένες τιμές περιλάμβαναν ένα ταξίδι για ένα άτομο χωρίς όχημα, άλλες για 2 ενήλικες και ένα όχημα. Στη συνέχεια τυποποιήθηκαν αυτές οι τιμές ώστε να προκύψει ο μέσος όρος ανά επιβάτη. Στη συνέχεια, κάθε τιμή μετατράπηκε για να προκύψει ένας δείκτης που αντιπροσωπεύει το κόστος ανά 100 χιλιόμετρα που διανύθηκαν. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στη μελέτη αυτή λήφθηκε υπόψη μόνο η τιμή, ανεξάρτητα από την ποιότητα των υπηρεσιών στο πλοίο, τις διαφορές στις αμοιβές του προσωπικού κ.λπ.

Πέρα από την κατάταξη των χωρών ανά κόστος ακτοπλοϊκών ναύλων – όπου προφανώς χώρες όπως εκείνες της Βαλτικής, εμφανίζουν μικρότερο κόστος λόγω ζήτησης τη θερινή περίοδο, αλλά και λόγω περιορισμένων δρομολογίων- προκύπτουν ενδιαφέροντα στοιχεία και για την ακτοπλοϊκή διασύνδεση της ευρωπαΪκής ηπείρου με την Ασία (δηλ. Τουρκία) αλλά και με την Αφρική (Μαρόκο, Τυνησία).

Ειδικότερα, οι συνδέσεις μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας και οι συνδέσεις μεταξύ Μαρόκου και Ισπανίας είναι αναλογικά οι ακριβότερες στην Ευρώπη. Μάλιστα , τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια από την Τουρκία προς τα ελληνικά νησιά (ιδίως το δρομολόγιο Χίος – Τσεσμέ) είναι μακράν τα πιο ακριβά, ενώ τα δρομολόγια από Ελλάδα προς την Ιταλία είναι τα φθηνότερα. Συγκεκριμένα, ο προορισμός Πάτρα από τη Βενετία και την Ανκόνα είναι τα φθηνότερα ακτοπλοϊκά δρομολόγια στη χώρα.

Οι ακτοπλοϊκές διελεύσεις προς Τυνησία, Λιθουανία, Λετονία, Πολωνία και Σουηδία έχουν τον χαμηλότερο δείκτη τιμών. Αντίθετα, οι ακτοπλοϊκές διελεύσεις προς την Τουρκία, το Ηνωμένο Βασίλειο και το Μαρόκο έχουν τους υψηλότερους δείκτες τιμών. Οι συνδέσεις μεταξύ Γερμανίας και Λιθουανίας ή Λετονίας είναι οι λιγότερο ακριβές σε σχέση με τη διανυόμενη απόσταση.

Τέλος, η μελέτη διαπιστώνει πως όσο πιο σύντομη είναι η διέλευση, τόσο πιο ακριβή είναι. Προφανώς δε καταγράφει αύξηση τιμών κατά τους θερινούς μήνες αλλά και τα σαββατοκύριακα.

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα