Ανδριάνα Μπάμπαλη: Όσοι τραγουδούν “τα πάντα”, δεν έχουν δική τους τραγουδιστική προσωπικότητα

Ανδριάνα Μπάμπαλη: Όσοι τραγουδούν “τα πάντα”, δεν έχουν δική τους τραγουδιστική προσωπικότητα
Θέατρο Τζένη Καρέζη

Η Ανδριάννα Μπαμπαλη μιλά στο NEWS 24/7 για την πορεία της, την καραντίνα, τις δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει, το #MeToo και την ελπίδα που της δίνει το ταλέντο.

Είνα αναμφίβολα η “νεράιδα” της εγχώριας μουσικής σκηνής. Ο χαρακτηρισμός δεν πηγαίνει τόσο στη γοητευτική εμφάνισή της όσο στις φωνητικές της ικανότητες και αυτή τη μεστή γεμάτη χροιά της που σε ταξιδεύει σε μουσικά πελάγη. Χροιά χαρακτηριστική και μοναδική, που αν την ακούσεις μία φορά σου μένει για πάντα.

Ο λόγος φυσικά για την Ανδριάνα Μπάμπαλη, μία από τις πιο ταλαντούχες ερμηνεύτριες της γενιάς της που έχει χαράξει ένα αξιοθαύμαστο μονοπάτι στο ελληνικό τραγούδι. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα, σπούδασε Οικονομικά και Μουσική, και ήξερε από πολύ μικρή ότι θα ακολουθήσει με την τέχνη, αν και πρώτη της επιλογή τότε, όπως μου αποκάλυψε, ήταν ο χορός. Στη μουσική σκηνή ανέβηκε κάνοντας φωνητικά και παίζοντας κρουστά στο συγκρότημα του Νίκου Πορτοκάλογλου το 1998. Αυτό την οδήγησε στο να ηχογραφήσει το πρώτο της τραγούδι, το «Δεν Ειν΄Αργά» στο σάουντρακ της ταινίας «Μπραζιλέρο» (2001), καθώς και στο πρώτο της προσωπικό άλμπουμ «Και η Γη γυρίζει». Έκτοτε ακολουθεί μια ανοδική πορεία και σημαντικούς σταθμούς τα σάουντρακ των σίριαλ «Το νησί» και «Η λέξη που δε λες». Τα τραγούδια «Είσαι εσύ ο άνθρωπός μου» και «Μεσοπέλαγα» αγαπήθηκαν τόσο που πλέον έχουν δική τους «ζωή».

Μετά από σχεδόν ένα χρόνο παύσης των πολιτιστικών δρωμένων, η Ανδριάνα Μπάμπαλη επιστρέφει στη σκηνή γεμάτη όρεξη και επιθυμία να τραγουδήσει. Προχθές, Δευτέρα, καταχειροκροτήθηκε στο αισθαντικό της live μαζί με τον Γιώργη Χριστοδούλου στο Ανοιχτό Θέατρο Γκράβας, ενώ την ερχόμενη Παρασκευή 2 Ιουλίου στο Θέατρο Βράχων θα συμμετάσχει στην πρωτότυπη μουσικοθεατρική παράσταση «Πώς να σωπάσω» με θέμα την μετανάστευση, έχοντας στο πλευρό της τον Χρήστος Θηβαίος, τη Βιολέττα Ίκαρη, τον Κώστα Τριανταφυλλίδη και τον Κώστα Καζάκο. Θα ακολουθήσει περιοδεία του έργου με πρώτους σταθμούς το Θεματικό Πάρκο Ξύστρη στον Πύργο Ηλείας στις 6/7 και το Εργοστάσιο Τέχνης “Θάνος Μικρούτσικος” στην Πάτρα στις 7/7),

Θέατρο Τζένη Καρέζη

 

Με αφορμή αυτά που πέρασαν και αυτά που έρχονται, η Ανδριάνα Μπαμπαλη μιλά στο NEWS 24/7 για την πορεία της στον χώρο της μουσικής (και της υποκριτικής), για την καραντίνα, τις δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει,  το #MeToo και την ελπίδα που της δίνει το ταλέντο…

«Πώς να σωπάσω», μια παράσταση που “σώπασε” προσωρινά η πανδημία, ωστόσο θα καταφέρει να βγει τώρα στα θερινά θέατρα της χώρας. Τι ξεχωρίζετε σε αυτή και τι να περιμένουμε να δούμε;

«Είναι μια παράσταση μουσικοθεατρική όπου τα τραγούδια περνούν μέσα από τα κείμενα σαν μικροί μονόλογοι. Αυτό είναι κάτι που μου αρέσει ιδιαίτερα στην παράσταση και με βοηθά να προσεγγίζω με άλλο τρόπο τα τραγούδια. Επίσης εμείς οι τραγουδιστές της παράστασης έχουμε και ρόλους ηθοποιών κάτι πολύ διαφορετικό απ’αυτό που κάνουμε ως τώρα. Ο Κ.Καζάκος είναι καθηλωτικός στην αφήγηση του επίσης είναι εμπειρία να τον δει κανείς επί σκηνής.»

Σας έχει λείψει η επαφή με τον κόσμο;

«Ναι φυσικά, είναι η δουλειά μου και έχω αποκοπεί από ένα βασικό της κομμάτι εδώ και καιρό.»

Το τελευταίο διάστημα έχει σπάσει η σιωπή σε πολλούς τομείς. #MeToo, διαμαρτυρία καλλιτεχνών για τη διαχείρισή τους από το ΥΠΠΟΑ σε σχέση με την πανδημία. Ένα σχόλιό σας πάνω σε αυτό.

«Η αλήθεια είναι πως ο κλάδος μας υπέφερε. Ήταν όμως και μια ευκαιρία να δούμε και τα δικά μας λάθη.Πόσο ανοργάνωτος και ανοχύρωτος ήταν ο κλάδος μας που φάνηκε τόσο έντονα με αυτή την κρίση.

Όσο για το #MeToo ελπίζω να βάλει σε σκέψεις όσους έχουν ροπή προς τέτοιες συμπεριφορές. Και βέβαια να υπάρξουν ποινές για όσους έχουν ξεφύγει.»

Λίγο πριν την πανδημία είχατε δηλώσει “Η τέχνη κοντεύει να γίνει σπορ πλουσίων και αυτό είναι λίγο άδικο”. Μιλήστε μου για αυτό – ποιες είναι οι μεγαλύτερες δυσκολίες που έχετε αντιμετωπίσει ως καλλιτέχνιδα.

«Δυστυχώς το χρήμα και η τέχνη μπορεί να μην πάνε μαζί φαινομενικά, αλλά η τέχνη είναι ένα εμπόρευμα εξαιρετικά ακριβό.

Το ταλέντο έχει μια δικαιοσύνη, δεν κληρονομείται, δεν διδάσκεται δεν αγοράζεται. Παρόλα αυτά μπορείς να προωθήσεις τη δουλειά σου ή να δημιουργήσεις ένα ωραίο περιτύλιγμα αν έχεις χρήμα. Πράγμα που δίνει αυτομάτως ένα προβάδισμα. Αν έχεις χρήματα πχ. να κάνεις μια φαντασμαγορική παραγωγή, ένα κλιπ – υπερπαραγωγή, και μια προώθηση που δεν μπορεί κανείς να αγνοήσει είσαι ένα βήμα μπροστά. Κατά τα άλλα, θέλω να πιστεύω πως το ταλέντο δεν χάνεται.»

Εκτός από τη μουσική έχετε ασχοληθεί με την υποκριτική σε κινηματογράφο και θέατρο. Ήταν κάτι που ήρθε ομαλά;

«Προέκυψε εντελώς τυχαία και φυσικά δεν είπα όχι. Η ζωή είναι μικρή για να μην δοκιμάζουμε και να μην δοκιμαζόμαστε σε ευκαιρίες. Μου αρέσει πολύ η σκηνή του θεάτρου, η αρμονία, η συνεργασία με άλλους ανθρώπους και το αυστηρό του πλαίσιο. Όσο για το σινεμά, το λατρεύω, βλέπω άπειρες ταινίες.»

Αλήθεια έχετε ακόμα τρακ πριν βγείτε στη σκηνή;

«Ναι πάντα. Όχι αρρωστημένο αλλά αυτό που σε ενεργοποιεί.»

Αν έπρεπε να ξεχωρίσετε τρεις στιγμές της μέχρι τώρα πορείας σας ποιες θα ήταν αυτές και γιατί.

«Θυμάμαι την συναυλία για το Μιλένιουμ το 2000 στο Καλλιμάρμαρο, μόλις είχα πάει στον Πορτοκάλογλου. Δεν είχα ξαναδεί τόσο κόσμο μπροστά μου ήταν πρωτόγνωρο. Η συμμετοχή μου στα δύο λάιβ των Calexico στο Ηρώδειο το 2020 ήταν μια μαγική στιγμή, πέρασα αξέχαστα σαν να τους γνώριζα χρόνια. Επίσης το 2011 στην περιοδεία της Χαρούλας άνοιξα την συναυλία στο Τελ Αβίβ και ήταν φοβερή εμπειρία και έκπληξη που ο κόσμος εκεί γνώριζε και τραγουδούσε το “Μοίρα μου έγινες” και το “Δεν ειν’ αργά”.»

Θέατρο Τζένη Καρέζη

 

Έχετε συνεργαστεί με πολλούς καταξιωμένους καλλιτέχνες. Πώς είναι να μοιράζεσαι τη σκηνή ή το στούντιο με τόσο μεγάλα ονόματα της ελληνικής σκηνής; Πώς βιώνετε τη μεταξύ σας σύμπραξη;

«Πάντα έχεις πολλά να μάθεις από ανθρώπους που έχουν κάνει τέτοια πορεία. Βλέπεις τι σημαίνει μια τέτοια καριέρα και τι φέρουν αυτά τα πρόσωπα που τα κάνει τόσο ξεχωριστά.»

Σας αρέσει να πειραματίζεστε με διαφορετικά είδη μουσικής. Και υπάρχει κάποιο είδος που δεν θα “αγγίζατε”;

«Φυσικά, πιστεύω πως δεν είναι όλα για όλους. Πιστεύω ότι οι άνθρωποι που τραγουδούν “τα πάντα” απλά μιμούνται και δεν έχουν δική τους τραγουδιστική προσωπικότητα. Κλασικό τραγούδι φυσικά δεν μπορώ να τραγουδήσω. Ούτε μουσική soul που χρειάζεται φωνές πιο δυνατές, γεμάτες και μεγάλες ας πούμε. Και πολλά άλλα πράγματα. Ωστόσο καμιά φορά πειραματίζομαι και προσπαθώ να φέρω στα μέτρα μου τραγούδια που σε πρώτη ανάγνωση δεν είναι για μένα.»

Μια μουσική τάση ή καλλιτέχνη που ξεχωρίζετε σήμερα εντός κι εκτός συνόρων.

«Ακούω πολλή μουσική. Έχω μια αδυναμία στη γαλλική ποπ, μου αρέσει η ατμόσφαιρα, οι αρμονίες και οι φωνές.»

Πώς ήσασταν σαν παιδί. Ήταν ανέκαθεν το όνειρό σας να γίνετε τραγουδίστρια.

«Όχι πάντα αλλά είχα ροπή στα καλλιτεχνικά. Ο χορός ήταν η πρώτη μου αγάπη, και η ζωγραφική η δεύτερη. Η μουσική ήρθε μετά στην εφηβεία και τελικά ήταν η ισχυρότερη.»

Μια αγαπημένη ταινία.

«Σινεμά ο παράδεισος.»

Θέατρο Τζένη Καρέζη

 

Πώς να σωπάσω

Μια παράσταση που μέσα από διαχρονικά τραγούδια παιγμένα από ζωντανή ορχήστρα επί σκηνής, που έρχονται από διαφορετικές εποχές και τόπους, αφηγείται τα πάθη των λαών στον αγώνα τους για ένα καλύτερο αύριο.

Τραγούδια της παράδοσης και τραγούδια μεγάλων μας συνθετών, όπως ο Μαρκόπουλος, ο Λοΐζος, ο Θεοδωράκης, ο Μούτσης, ο Τσιτσάνης, ο Μάρκος Βαμβακάρης, ερμηνευμένα από τέσσερις σπουδαίους τραγουδιστές, τον Χρήστο Θηβαίο, την Ανδριάνα Μπάμπαλη, τη Βιολέτα Ίκαρη και τον Κώστα Τριανταφυλλίδη, υπό τη μουσική διεύθυνση του Γιάννη Παπαζαχαριάκη. Αφηγητής στο “Πως να σωπάσω…”, αυτό το μαγευτικό ταξίδι στη μνήμη και την ιστορία, ο Κώστας Καζάκος.

Παίζουν οι μουσικοί:

Πιάνο: Θανάσης Βήχος
Τύμπανα: Γιώργος Κατσίκας
Μπουζούκι: Μάκης Πελέκας
Μπάσο: Μίμης Ντούτσουλης
Βιολί: Ανδρέας Τράπαλης
Ακορντεόν: Ντίνος Χατζηιορδάνου
Κιθάρα: Γιάννης Παπαζαχαριάκης
Προσαρμογή κειμένων: Κώστας Καζάκος – Τζένη Κόλλια
Σκηνοθεσία: Τζένη Κόλλια
Ενδυματολογική και σκηνική επιμέλεια: Βασιλική Σύρμα
Φωτισμοί: Στέβη Κουτσοθανάση
Φωτογραφίες: Κωνσταντίνος Μπεζάνης
Ήχος: Δημήτρης Ευαγγελάτος, Θοδωρής Μίχαλος

Προπώληση εισιτηρίων ΕΔΩ

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα