Metaverse: Όσα ξέρουμε ως τώρα για τη VR τεχνολογία που θέλει να αλλάξει το μέλλον

VIRTUAL REALITY
VIRTUAL REALITY SHUTTERSTOCK

Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ επένδυσε 50 εκατομμύρια δολάρια και 10.000 εργαζομένους στο Metaverse. Ποια είναι η ιδέα που ήρθε να "ταράξει" τις ισορροπίες μεταξύ των τεχνολογικών κολοσσών;

Το Facebook ανακοίνωσε την πρόσληψη 10.000 ανθρώπων στην Ευρώπη, με σκοπό να εργαστούν πάνω στο Metaverse. Πρόκειται για ένα concept, το οποίο από πολλούς χαρακτηρίζεται ως "το μέλλον του ίντερνετ". Περί τίνος όμως πρόκειται;

Για τους περισσότερους αποτελεί μια εξελιγμένη μορφή της εικονικής πραγματικότητας, του λεγόμενου "VR". Στην πραγματικότητα το Metaverse, σκοπεύει να αποτελέσει ότι τα Smartphone για τις κινητές συσκευές του 1980.

Αντικαθιστώντας την ύπαρξη του ηλεκτρονικού υπολογιστή, στο σύστημα του Metaverse θα μπορεί κανείς να χρησιμοποιεί ένα ολοκληρωμένο headset, ώστε να εισέρχεται σε έναν εικονικό κόσμο συνδεδεμένο με κάθε είδους ψηφιακό περιβάλλον. Σε αντίθεση με το σύγχρονο VR, το οποίο χρησιμοποιείται κατά κύριο λόγο από τους Gamers, ο νέος ψηφιακός κόσμος του διαδικτυακού κολοσσού της Facebook, θα μπορεί να χρησιμοποιείται πρακτικά σχεδόν στα πάντα. Από την εργασία, το gaming, τις συναυλίες, το σινεμά, ακόμα και τις κοινωνικές συναναστροφές.

Σύμφωνα με το BBC, το σύστημα θα διαθέτει ένα τρισδιάστατο Avatar, μια πιστή απεικόνιση του εκάστοτε χρήστη. Καθώς βέβαια η ανάπτυξη του βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη πολλές από τις δυνατότητες παραμένουν άγνωστες ενώ οι ήδη γνωστές ενδέχεται να μεταβληθούν.

Προς τι όμως ο ντόρος;

Τις περισσότερες φορές το ενδιαφέρον γύρω από τα ψηφιακά περιβάλλοντα σβήνει γρήγορα. Παρ' όλα αυτά το "hype" γύρω από το Metaverse έχει παραμείνει ζωντανό, με κορυφαίους επενδυτές και μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες να παρακολουθούν με αγωνία τις εξελίξεις.

Για πρώτη φορά, υπάρχει ένα αίσθημα πως το VR και η συνδεσιμότητα (connectivity) εξελίσσονται ταχύτατα και είναι σε θέση να πετύχουν θαύματα.

Πώς συνδέεται το Facebook;

Το Facebook έθεσε ως μια εκ των βασικών προτεραιοτήτων του την ανάπτυξη του Metaverse.

Η εταιρεία επενδύει συστηματικά στην ανάπτυξη συστημάτων εικονικής πραγματικότητας, όπως για παράδειγμα τα headsets "Oculus", φέρνοντας στην αγορά φθηνότερα συστήματα από τους ανταγωνιστές του, δημιουργώντας -σύμφωνα με κάποιους αναλυτές- ακόμα και ζημία.

Η εταιρεία παρά τις διάφορες διαφωνίες διατείνεται πως το Metaverse δεν θα "χτιστεί εν μια νυκτί" και από μια μόνο εταιρεία. Το ίδιο επένδυσε 50 εκατομμύρια δολάρια και προσέλαβε 10.000 εργαζομένους, προκειμένου να ενισχύσει μια "υπεύθυνη δημιουργία".

Όπως υποστηρίζει, η πραγματική ιδέα του Metaverse χρειάζεται τουλάχιστον 10-15 χρόνια για να αναπτυχθεί λειτουργικά και πλήρως.

Ποιοι είναι οι λοιποί ενδιαφερόμενοι;

Ο Mr Sweenet, διευθυντής της Epic Games (η οποία μεταξύ άλλων έχει δημιουργήσει το Fortnite), αναφέρεται εδώ και καιρό στις φιλοδοξίες του συγκεκριμένου project. Άλλωστε οι δημιουργοί multiplayer παιχνιδιών μοιράζονται από κοινού αυτό το όραμα εδώ και δεκαετίες. Μπορεί να μην είναι ακριβώς το Metaverse, όμως κάποιες από τις ιδέες τους ταυτίζονται.

Πρόσφατα, η Fortnite επέκτεινε τις δραστηριότητές της, διοργανώνοντας συναυλίες καθώς και διάφορα events, αλλά και πολλά περισσότερα μέσα στον δικό της ψηφιακό κόσμο. Ο Mr Sweeney κέρδισε τις εντυπώσεις, αυξάνοντας τις προσδοκίες για το "πιθανό" και δίνοντας του ώθηση να θέσει στο επίκεντρο το όραμα του Metaverse.

Η πλατφόρμα Roblox είναι ακόμα μια από τους επικείμενους επενδυτές της ιδέας. Η εταιρεία έχει καταφέρει να "συνδέσει" χιλιάδες ξεχωριστούς δημιουργούς παιχνιδιών σε ένα ευρύτερο ψηφιακό οικοσύστημα.

Παράλληλα, η Unity μια πλατφόρμα ανάπτυξης τρισδιάστατων εφαρμογών, επενδύει στα "digital twins" (ψηφιακά δίδυμα), ένα ψηφιακό αντίγραφο του πραγματικού κόσμου, ενώ η εταιρεία γραφικών Nvidia, χτίζει το "Omniverse", μια πλατφόρμα σύνδεσης διαφορετικών τρισδιάστατων κόσμων.

Έχει να κάνει αποκλειστικά με το Gaming;

Όχι. Αν και συνυπάρχουν διάφορες ιδέες σχετικά με τη φύση του Metaverse, τα περισσότερα οράματα θέτουν την ανθρώπινη αλληλεπίδραση στον πυρήνα του. Για παράδειγμα η Facebook, αυτή τη στιγμή πειραματίζεται με μια εφαρμογή VR συναντήσεων, το Workplace, και έναν χώρο κοινωνικής αλληλόδρασης το Horizons. Και οι δύο χρησιμοποιούν εικονικά συστήματα Avatar.

Ο Mr Sweeney ανέφερε πρόσφατα στην Washington Post πώς οραματίζεται έναν κόσμο, όπου όταν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα θέλουν να διαφημίσουν ένα νέο αυτοκίνητο, θα υπάρχει ένα σύστημα, μέσω του οποίου ο υποψήφιος αγοραστής θα "μπαίνει μες το αυτοκίνητο" και θα μπορεί να το δοκιμάσει.

Μια ακόμα σκέψη είναι πως θα μπορεί κανείς να περιηγείται στα online μαγαζιά και να δοκιμάζει τα ψηφιακά ρούχα, πριν τα παραγγείλει στον πραγματικό κόσμο.

Υπάρχει η απαραίτητη τεχνολογία;

Είναι γεγονός πως η εικονική πραγματικότητα έχει παρουσιάσει μεγάλη πρόοδο τα τελευταία χρόνια, καταφέρνοντας με επιτυχία να "κοροϊδέψει" το ανθρώπινο μάτι. Το gaming headset της Oculus, Quest 2 VR ήταν ένα από τα δημοφιλέστερα χριστουγεννιάτικα δώρα για το 2020.

Παράλληλα η εκτόξευση του ενδιαφέροντος για τα NTFs, μπορεί να αποτελέσει έναν ασφαλή τρόπο να εξασφαλιστεί η κυριότητα της ιδιοκτησία των ψηφιακών αγαθών.

Προς το παρόν , τα πάντα βρίσκονται σε πολύ αρχικά στάδια. Η εξέλιξη του Metaverse, εάν τα καταφέρει, θα αποτελέσει πόλο "διαμάχης" μεταξύ των κορυφαίων τεχνολογικών κολοσσών σίγουρα για την επόμενη δεκαετία.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Facebook
SHARE:

24Media Network