Πραγματογνώμονες για Sea Diamond: Τα όργανα δεν θα μπορούσαν να αποτρέψουν τη σύγκρουση

Πραγματογνώμονες για Sea Diamond: Τα όργανα δεν θα μπορούσαν να αποτρέψουν τη σύγκρουση
ÓÁÍÔÏÑÉÍÇ-ÍÁÕÁÃÉÏ ÊÑÏÕÁÆÉÅÑÏÐËÏÉÏ SEA DIAMOND The hull of the sunken Sea Diamond cruise ship is videotaped by a remote controlled submersible, off the island of Santorini, Greece on Wednesday, April 11, 2007. Two French tourists are missing and nearly 1,600 people were rescued from the Greek ship which hit rocks and sank near this holiday island. The footage is seen on a monitor of the marine research vessel Phylia, and indicates the probe's depth of 107 meters. (AP Photo/Thanassis Stavrakis) AP

Ολοκληρώθηκαν οι καταθέσεις των πραγματογνωμόνων για το ναυάγιο του Sea Diamond. Τι υποστήριξε ο πρόεδρος του λιμενικού ταμείου Θήρας, πρώην πλοίαρχος. Παραμένει η μικρής έκτασης ρύπανση στην περιοχή

Ολοκληρώθηκαν οι καταθέσεις των τριών πραγματογνωμόνων που είχαν διοριστεί από την εισαγγελία Νάξου για το ναυάγιο του Sea Diamond, του ενός εκ των δυτών και του προέδρου του λιμενικού ταμείου Θήρας, στη δίκη που διεξάγεται στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά.

Οι πραγματογνώμονες στις καταθέσεις τους, υποστήριξαν ότι από τη στιγμή που το πλοίο προσέκρουσε στον ύφαλο, λόγω λανθασμένης χαρτογράφησης κατά 74 μέτρα, ήταν αδύνατον να σωθεί, παρά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες του πλοιάρχου και του πληρώματος.

Επεσήμαναν επίσης, ότι τα όργανα του πλοίου δεν θα μπορούσαν σε καμία περίπτωση να αποτρέψουν τη σύγκρουση που έγινε κατά τη διάρκεια πρόσδεσης.

Όπως ανέφεραν, το ραντάρ εντοπίζει “στόχους” πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, ενώ το βυθόμετρο που βρίσκεται τοποθετημένο στο μέσον του πλοίου, δεν θα μπορούσε να αποτρέψει τη σύγκρουση καθώς το συγκεκριμένο ναυτιλιακό όργανο δείχνει τη διαμόρφωση του βυθού ακριβώς από πάνω και όχι μπροστά.

Οι συνήγοροι της πολιτικής αγωγής από την πλευρά τους, αμφισβήτησαν την έκθεση του ενός εκ των τριών πραγματογνωμόνων, ενώ επικαλέστηκαν τα αποτελέσματα έρευνας του καθηγητή Γιδαράκου για τις επιπτώσεις του ναυαγίου .

«Είμαστε διορισμένοι από την εισαγγελική αρχή και η εντολή που είχαμε ήταν να αναδείξουμε την αλήθεια μέσα από την συγκεκριμένη Έκθεση» υποστήριξαν από κοινού οι πραγματογνώμονες.

Στο δικαστήριο κατέθεσε και ο πρόεδρος του λιμενικού ταμείου Θήρας, πρώην πλοίαρχος.

Υποστήριξε ότι από το σημείο του ναυαγίου εξακολουθεί να υπάρχει μικρής έκτασης ρύπανση, ενώ σε ερώτηση της έδρας για τα αίτια της πρόσκρουσης, τόνισε χαρακτηριστικά: «δεν ξέρω γιατί πήγε ο συνάδελφος από εκεί, κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε να έρθει πιο ανοιχτά για περισσότερη ασφάλεια».

Οι συνήγοροι υπεράσπισης τόνισαν στο σημείο αυτό, ότι η πλεύση για την προσέγγιση του πλοίου στο ναύδετο ήταν απόλυτα νόμιμη, αφού βάσει του ναυτιλιακου χάρτη δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα στην απόσταση που έπλεε το πλοίο από τις ακτές.

Υποστήριξαν εξάλλου ότι το λιμενικό ταμείο Θήρας έχει στην κατοχή του όλα τα αποτελέσματα των μετρήσεων του Ελληνικού Κέντρου Θαλάσσιων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ) που έχει οριστεί από το υπουργείο Ναυτιλίας, σύμφωνα με τα οποία οι επιπτώσεις στο οικοσύστημα είναι σε γενικές γραμμές αμελητέες ενώ οι βιοκοινωνίες των θαλάσσιων οργανισμών παραμένουν υγιέστατες.

Στο δικαστήριο κατατέθηκε έγγραφο με την απάντηση του επιτρόπου περιβάλλοντος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Γιάνεζ Ποτότσνικ σε ερώτηση του ευρωβουλευτή των Οικολόγων Πράσινων Νίκου Χρυσόγελου, ότι δεν υπάρχουν πειστικά στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι το ναυάγιο αποτελεί κίνδυνο για το θαλάσσιο περιβάλλον.

Στο δικαστήριο καταθέτει σήμερα ως μάρτυρας, ο δήμαρχος Θήρας Αναστάσιος-Νικόλαος Ζώρζος.

Η δίκη άρχισε την Τρίτη 26 Μαρτίου 2013 και για την υπόθεση κατηγορούνται μέλη του πληρώματος, στελέχη της πλοιοκτήτριας εταιρείας και ένας επιθεωρητής του νηογνώμονα – συνολικά 13 άτομα.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα