Άρχοντας Δαχτυλιδιών: Ποιος χαρακτήρας έχει δώσει το όνομά του στο μακρινότερο αστέρι του γαλαξία

Ουρανός με αστέρια Unsplash

Το όνομα "Earendel" που εμφανίστηκε πρώτη φορά σε μυθιστόρημα του J.R.R. Tolkien επέλεξαν να δώσουν στο μακρινότερο αστέρι Αμερικανοί αστρονόμοι.

Ένα ιδιαίτερα… ευφάνταστο όνομα επέλεξε να δώσει ομάδα αστρονόμων του Πανεπιστημίου Τζονς Χόπκινς στο Μέριλαντ στο μακρινότερο αστέρι του γαλαξία.

Ο λόγος για το όνομα Earendel (ή καλύτερα Eärendil) που ανήκει σε έναν ήρωα από το μυθιστόρημα του J.R.R. Tolkien, “The Silmarillion”.

Το μακρινότερο αστέρι ανακαλύφθηκε στις αρχές του έτους, με το φως του να χρειάζεται 12,9 δισ. χρόνια για να φτάσει στη Γη.

Πριν ανακαλυφθεί το Earendel, το μακρινότερο αστέρι ήταν το Icarus και τα 9,4 δισεκατομμύρια χρόνια του.

“Αυτό το μεγάλο άλμα της απόστασης είναι μάλλον τυχαίο. Το να βρεις αστέρια με το φαινόμενο βαρυτικού φακού είναι σχετικά καινούργιο, οπότε δεν ψάχνει πολύς κόσμος”, είπε ο αρχηγός της ομάδας αστρονόμων, Brian Welch, στο IGN.

Το φαινόμενο βαρυτικού φακού είναι το φαινόμενο κατά το οποίο το φως ταξιδεύει στο διάστημα παραμορφωμένο από ένα μεγαλύτερο αντικείμενο και μπορεί να μεγιστοποιηθεί η εικόνα αυτών των περιοχών του διαστήματος και να προβληθούν στην Γη.

Το "Earendel" NASA

“Είχα επικεντρωθεί σε μερικούς πολύ μεγεθυμένους μακρινούς γαλαξίες, οπότε έτυχε να βρω ένα πολύ μακρινό αστέρι”.

“Ο χαρακτήρας του Tolkien, Eärendil, ήταν σίγουρα η κύρια έμπνευση για το όνομα. Όταν ήμασταν αρκετά βέβαιοι ότι το αντικείμενο ήταν ένα αστέρι, ξεκίνησα να σκέφτομαι ονόματα. Το ‘Eärendil’ ήταν ένα από τα πρώτα που σκέφτηκα, μιας και καταλήγει να σαλπάρει το πλοίο του, Vingilot στους ουρανούς με το Silmaril στο μέτωπό του, και γίνεται αστέρι και σύμβολο ελπίδας για την Μέση-Γη.

“Καθώς το έψαξα περισσότερο, ανακάλυψα ότι η αρχική έμπνευση του Tolkien για τον χαρακτήρα ήταν η λέξη της Αρχαίας Αγγλικής, Earendel, που σημαίνει Πρωινό Αστέρι, το οποίο εμφανίζεται στο ποίημα με τον τίτλο Crist – ‘Eala Earendel, engla beorhtast. Ofer Middangeard monnum sended’. ‘Χαίρε Earendel, φωτεινότερε από τους αγγέλους. Σταλμένος στους άνδρες της Μέσης-Γης.

Η αναφορά του ‘Πρωινού Αστεριού’ δούλεψε αρκετά καλά, μιας και είναι μια περίοδος που συχνά αναφέρεται ως Κοσμική Αυγή, οπότε αυτό το σφράγισε για μένα. Και η αναφορά του ‘Πρωινού Αστεριού’ στην Αρχαία Αγγλική ήταν αρκετή για να πείσει τους λιγότερο γνώστες του Tolkien συν-συγγραφείς, ότι το όνομα ταιριάζει”, κατέληξε ο Welch.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις