Η περιοδική έκθεση, "Μύθοι και Σύμβολα στη Νεοελληνική Τέχνη, (19ος-αρχές 20ού αιώνα)" θα παρουσιαστεί στο Παράρτημα της Εθνικής Πινακοθήκης στο Ναύπλιο με σκοπό να διαφανεί η δημιουργικότητα των Ελλήνων καλλιτεχνών που υιοθετούν, εξελίσσουν και μεταλλάσσουν το περιεχόμενο και τη μορφή του μύθου σε νέες προτάσεις έκφρασης, καθώς και οι διαφορετικές εικαστικές αφετηρίες των δημιουργών.
Διεθνής Ημέρα Μουσείων στις 18 Μαΐου και είναι μία ευκαιρία να αναλογιστούμε ξανά τον σπουδαίο ρόλο των χώρων τέχνης στη σύγχρονη κοινωνία. Το φετινό μήνυμα και οι εκδηλώσεις με δωρεάν είσοδο.
Η σημερινή μορφή του κήπου ενός από τα πιο αγαπητά μουσεία της πόλης είναι αποτέλεσμα της μακρόχρονης και εντατικής συνεργασίας επιστημόνων από διαφορετικά γνωστικά πεδία.
Παρακολουθήσαμε την παράσταση "Sognata Terra tu m'appartaments" που σκηνοθετεί ο Γιώργος Κουτλής στην Εθνική Πινακοθήκη με τον Γιάννη Τσορτέκη στον ρόλο του Κωνσταντίνου Παρθένη και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.
Με "βραχιολάκι" μέχρι την εκδίκαση της έφεσης, ο 50χρονος ελαιοχρωματιστής, που κρίθηκε ένοχος για την κλοπή έργων τέχνης μεγάλης αξίας από την Εθνική Πινακοθήκη το 2012.
Ξεκίνησε η δίκη για την κλοπή 3 έργων τέχνης από την Εθνική Πινακοθήκη το 2012, με τον κατηγορούμενο να αντιμετωπίζει την κατηγορίας της διακεκριμένης κλοπής κατά συναυτουργία
Στο πλαίσιο της αναδρομικής έκθεσης "Κωνσταντίνος Παρθένης. Η Ιδανική Ελλάδα της Ζωγραφικής του" διοργανώνεται επιστημονική συνάντηση με θέμα την επίδραση του Θεοσοφισμού στις εικαστικές τέχνες.
Το NEWS 24/7 μπήκε πρώτο στη μεγάλη αναδρομική έκθεση του Κωνσταντίνου Παρθένη που σύντομα θα ανοίξει τις πύλες της στο ευρύ κοινό και αποκαλύπτει σημαντικές της λεπτομέρειες.
H Συραγώ Τσιάρα είναι ιστορικός τέχνης, επιμελήτρια και Διευθύντρια του ΜΟΜus - Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και της Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης.
Σήμερα η κηδεία της Μαρίνας Λαμπράκη-Πλάκα, που διετέλεσε επί σειρά ετών Διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης, στην οποία αφιερώθηκε ολόψυχα μέχρι τον θάνατό της.
Θλίψη στον χώρο του πολιτισμού για τον θάνατο της Μαρίνας Λαμπράκη - Πλάκα, που ξεκίνησε από ένα μικρό χωριό της Κρήτης και υπηρέτησε ακούραστα την τέχνη!
Η Μαρίνα Λαμπράκη – Πλάκα ήταν ιστορικός τέχνης, αρχαιολόγος και Ομότιμη Καθηγήτρια της Ιστορίας της Τέχνης στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών. Από το 1992 υπηρέτησε ως Διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης-Μουσείο Αλέξανδρου Σούτσου.
Η ελληνική ομάδα που βρίσκεται πίσω από τον σχεδιασμό του εσωτερικού και εκθεσιακού χώρου του νέου κτιριακού συγκροτήματος της Πινακοθήκης, απέσπασε ένα από τα σημαντικότερα βραβεία Design σε έναν σπουδαίο παγκόσμιο διαγωνισμό στον οποίο συμμετέχουν σχεδιαστές, σχεδιαστικά κόνσεπτ, προϊόντα και υπηρεσίες από όλο τον κόσμο.
Βρεθήκαμε στη συνέντευξη Τύπου για την παρουσίαση της ελληνικής συμμετοχής στη 59η διεθνή καλλιτεχνική έκθεση Μπιενάλε 2022 και σκεφτήκαμε το metaverse.
Στη φυλακή για ακόμη έξι μήνες ζητά ο ανακριτής να παραμείνει ο κατηγορούμενος ελαιοχρωματιστής της υπόθεσης της κλοπής σημαντικών πινάκων από την Εθνική Πινακοθήκη το 2012.
Η Εθνική Πινακοθήκη φιλοξενεί την πρώτη της περιοδική έκθεση με θέμα «Η τέχνη του πορτρέτου στις συλλογές του Λούβρου», στις νέες της αίθουσες, στο καινούργιο υπόγειο του κτιρίου.
Με αφορμή την τιμή-ρεκόρ που πέτυχε ένας πίνακάς του σε παρισινή δημοπρασία αυτήν την εβδομάδα, κάνουμε μια περιήγηση στα έργα και τις ημέρες του σπουδαίου Έλληνα ζωγράφου.
Καταθέσεις αναδεικνύουν την ασυνεννοησία μεταξύ φυλάκων και εταιρείας φύλαξης, την στιγμή που οι συναγερμοί της Πινακοθήκης ηχούσαν δαιμονισμένα λόγω της «κλοπής του αιώνα» στις 8 Ιανουαρίου 2012.
Όταν παραβλέπεται το μείζον (η ευθύνη των ανεμβολίαστων) επιδοτείται η σύγχυση…Όταν περιφρονείται το αυτονόητο (πίνακας Πικάσο) καταρρακώνεται η έννοια της υπευθυνότητος…Όταν αποφεύγεται η συγγνώμη (αθώωση Παπασταύρου) η ηθική της αντιπαράθεσης εξορίζεται. Πράγματι, είναι ν΄απορείς με τον κώδικα συμπεριφοράς ορισμένων.
Ο πιο επαγγελματίας παρουσιαστής κλεμμένων αρχαιοτήτων εξηγεί τι συνέβη με εκείνη τη μουτζούρα και ετοιμάζεται σιγά σιγά για την παρουσίαση του Χρήστου Παππά.
Όταν μας καρακατακλέψανε το 2012, τα πρόσωπα που είχαν την ευθύνη της Εθνικής Πινακοθήκης, έμειναν στη θέση τους. Ο διεθνής μας διασυρμός στιγμάτισε όλες τις κυβερνήσεις της τελευταίας δεκαετίας.
Συντηρητής έργων τέχνης εξηγεί στο NEWS 24/7 πόσα πήγαν πολύ λάθος στην παρουσίαση των έργων του Πικάσο και του Μοντριάν, που βρέθηκαν εννέα χρόνια μετά την κλοπή τους. Γιατί "η πτώση ήταν το μικρότερο κακό" και τι προκάλεσε μεγάλη εντύπωση σε όσους γνωρίζουν από συντήρηση τέχνης.