ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ

Το παράρτημα της εθνικής Πινακοθήκης στο Ναύπλιο

Μύθοι και Σύμβολα "εισβάλλουν" στο Παράρτημα της Εθνικής Πινακοθήκης στο Ναύπλιο

Η περιοδική έκθεση, "Μύθοι και Σύμβολα στη Νεοελληνική Τέχνη, (19ος-αρχές 20ού αιώνα)" θα παρουσιαστεί στο Παράρτημα της Εθνικής Πινακοθήκης στο Ναύπλιο με σκοπό να διαφανεί η δημιουργικότητα των Ελλήνων καλλιτεχνών που υιοθετούν, εξελίσσουν και μεταλλάσσουν το περιεχόμενο και τη μορφή του μύθου σε νέες προτάσεις έκφρασης, καθώς και οι διαφορετικές εικαστικές αφετηρίες των δημιουργών.

Το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

Τα Μουσεία και τα μάτια μας - Διεθνής Ημέρα με ελεύθερη είσοδο και εκδηλώσεις

Διεθνής Ημέρα Μουσείων στις 18 Μαΐου και είναι μία ευκαιρία να αναλογιστούμε ξανά τον σπουδαίο ρόλο των χώρων τέχνης στη σύγχρονη κοινωνία. Το φετινό μήνυμα και οι εκδηλώσεις με δωρεάν είσοδο.

Εθνική Πινακοθήκη

Διεθνής Ημέρα Μουσείων με περίπατο και ξενάγηση στον υπέροχο κήπο της Εθνικής Πινακοθήκης

Η σημερινή μορφή του κήπου ενός από τα πιο αγαπητά μουσεία της πόλης είναι αποτέλεσμα της μακρόχρονης και εντατικής συνεργασίας επιστημόνων από διαφορετικά γνωστικά πεδία.

Λαϊκή Αγορά του Παναγιώτη Τέτση

Μεγάλη συναυλία στην Εθνική Πινακοθήκη: Η "Λαϊκή Αγορά" του Τέτση "συνομιλεί" με τον Θεοδωράκη

Η Χορωδία της ΕΡΤ συνομιλεί με τη "Λαϊκή Αγορά" του Παναγιώτη Τέτση μέσα από τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη σε μουσική διεύθυνση Μιχάλη Παπαπέτρου.

Ο Γιάννης Τσορτέκης ως Κωνσταντίνος Παρθένης

Είδαμε τον Γιάννη Τσορτέκη ως Κ. Παρθένη -Και μπήκαμε στο μυαλό του ιδιοφυούς ζωγράφου

Παρακολουθήσαμε την παράσταση "Sognata Terra tu m'appartaments" που σκηνοθετεί ο Γιώργος Κουτλής στην Εθνική Πινακοθήκη με τον Γιάννη Τσορτέκη στον ρόλο του Κωνσταντίνου Παρθένη και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

Στον ανακριτή ο δράστης της κλοπής πινάκων μεγάλης αξίας από την Εθνική Πινακοθήκη

Εθνική Πινακοθήκη: Κάθειρξη 6 ετών με αναστολή στον 50χρονο για την "κλοπή του αιώνα"

Με "βραχιολάκι" μέχρι την εκδίκαση της έφεσης, ο 50χρονος ελαιοχρωματιστής, που κρίθηκε ένοχος για την κλοπή έργων τέχνης μεγάλης αξίας από την Εθνική Πινακοθήκη το 2012.

Κεντρική θέση στον δρόμο προς τη κεντρική πλατεία της έκθεσης κατέχει το "Μεγάλο Γυμνό" (π. 1911-9130- Λάδι σε μουσαμά)

Η επίδραση του Θεοσοφισμού στις τέχνες: Μια "ανοικτή" συζήτηση στην Εθνική Πινακοθήκη

Στο πλαίσιο της αναδρομικής έκθεσης "Κωνσταντίνος Παρθένης. Η Ιδανική Ελλάδα της Ζωγραφικής του" διοργανώνεται επιστημονική συνάντηση με θέμα την επίδραση του Θεοσοφισμού στις εικαστικές τέχνες.

Η “Αποθέωση του Αθανασίου Διάκου” του Κωνσταντίνου Παρθένη

Αποκλειστικό preview της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης για τον Κωνσταντίνο Παρθένη στην Εθνική Πινακοθήκη

Το NEWS 24/7 μπήκε πρώτο στη μεγάλη αναδρομική έκθεση του Κωνσταντίνου Παρθένη που σύντομα θα ανοίξει τις πύλες της στο ευρύ κοινό και αποκαλύπτει σημαντικές της λεπτομέρειες.

Προκόπης Παυλόπουλος

Παυλόπουλος για Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα: Εμβληματική εκπρόσωπος του ελληνικού και του ευρωπαϊκού Πολιτισμού

Το μήνυμα του πρώην Πρόεδρου της Δημοκρατίας, Προκόπη Παυλόπουλου για τον θάνατο της διευθύντριας της Εθνικής Πινακοθήκης, Μαρίνας Λαμπράκη-Πλάκα.

Η ομότιμη καθηγήτρια Ιστορίας της Τέχνης και διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα

Πέθανε η διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης, Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα

Η Μαρίνα Λαμπράκη – Πλάκα ήταν ιστορικός τέχνης, αρχαιολόγος και Ομότιμη Καθηγήτρια της Ιστορίας της Τέχνης στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών. Από το 1992 υπηρέτησε ως Διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης-Μουσείο Αλέξανδρου Σούτσου.

Η αρχιτεκτονική ομάδα που απέσπασε το βραβείο Golden A' Design Award Winner for Interior Space and Exhibition Design Category in 2021. (Από αριστερά) Κριστίν Λονγκεπέ, Γιώργος Παρμενίδης, Ιφιγένεια Μάρη, του αρχιτεκτονικού γραφείου «Παρμενίδης – Longuépée – Μάρη»

Ένα σπουδαίο βραβείο για τον εσωτερικό σχεδιασμό της Πινακοθήκης

Η ελληνική ομάδα που βρίσκεται πίσω από τον σχεδιασμό του εσωτερικού και εκθεσιακού χώρου του νέου κτιριακού συγκροτήματος της Πινακοθήκης, απέσπασε ένα από τα σημαντικότερα βραβεία Design σε έναν σπουδαίο παγκόσμιο διαγωνισμό στον οποίο συμμετέχουν σχεδιαστές, σχεδιαστικά κόνσεπτ, προϊόντα και υπηρεσίες από όλο τον κόσμο.

Απολογία στον ανακριτή του 49χρονου κατηγορούμενου για την κλοπή πινάκων μεγάλης αξίας από την Εθνική Πινακοθήκη

Εθνική Πινακοθήκη: Αίτημα παράτασης της προφυλάκισης του κατηγορούμενου για την "κλοπή του αιώνα"

Στη φυλακή για ακόμη έξι μήνες ζητά ο ανακριτής να παραμείνει ο κατηγορούμενος ελαιοχρωματιστής της υπόθεσης της κλοπής σημαντικών πινάκων από την Εθνική Πινακοθήκη το 2012.

Τέχνη του πορτραίτου στις συλλογές του Λούβρου

Εθνική Πινακοθήκη: Αναζητώντας την αθανασία και την Τέχνη στις συλλογές του Λούβρου

Η Εθνική Πινακοθήκη φιλοξενεί την πρώτη της περιοδική έκθεση με θέμα «Η τέχνη του πορτρέτου στις συλλογές του Λούβρου», στις νέες της αίθουσες, στο καινούργιο υπόγειο του κτιρίου.

Εθνική Πινακοθήκη: Εννέα ώρες αλαλούμ την ώρα της κλοπής

Εθνική Πινακοθήκη: Εννέα ώρες αλαλούμ την ώρα της κλοπής

Καταθέσεις αναδεικνύουν την ασυνεννοησία μεταξύ φυλάκων και εταιρείας φύλαξης, την στιγμή που οι συναγερμοί της Πινακοθήκης ηχούσαν δαιμονισμένα λόγω της «κλοπής του αιώνα» στις 8 Ιανουαρίου 2012.

Στιγμιότυπο από το κέντρο της Αθήνας

Είναι ν΄απορείς…

Όταν παραβλέπεται το μείζον (η ευθύνη των ανεμβολίαστων) επιδοτείται η σύγχυση…Όταν περιφρονείται το αυτονόητο (πίνακας Πικάσο) καταρρακώνεται η έννοια της υπευθυνότητος…Όταν αποφεύγεται η συγγνώμη (αθώωση Παπασταύρου) η ηθική της αντιπαράθεσης εξορίζεται. Πράγματι, είναι ν΄απορείς με τον κώδικα συμπεριφοράς ορισμένων.

Ο πίνακας "Γυναικείο κεφάλι" του Πάμπλο Πικάσο, μετά την ανάκτησή του από την Ελληνική Αστυνομία και πριν πέσει κατά την παρουσίαση.

Η ακλόνητη ντροπή στην υπόθεση της κλοπής του Πικάσο

Όταν μας καρακατακλέψανε το 2012, τα πρόσωπα που είχαν την ευθύνη της Εθνικής Πινακοθήκης, έμειναν στη θέση τους. Ο διεθνής μας διασυρμός στιγμάτισε όλες τις κυβερνήσεις της τελευταίας δεκαετίας.

Ο πίνακας του Πικάσο που είχε κλαπεί από την Εθνική Πινακοθήκη

Πεσμένος Πικάσο: Ας δούμε και πώς πιάνουμε σωστά ένα έργο τέχνης

Συντηρητής έργων τέχνης εξηγεί στο NEWS 24/7 πόσα πήγαν πολύ λάθος στην παρουσίαση των έργων του Πικάσο και του Μοντριάν, που βρέθηκαν εννέα χρόνια μετά την κλοπή τους. Γιατί "η πτώση ήταν το μικρότερο κακό" και τι προκάλεσε μεγάλη εντύπωση σε όσους γνωρίζουν από συντήρηση τέχνης.