Silent Breakfast: Η πρωινή ρουτίνα που σου φτιάχνει το κέφι

Silent Breakfast: Η πρωινή ρουτίνα που σου φτιάχνει το κέφι

Πώς η απόλυτη σιωπή σε συνδυασμό με ένα καλό φαγητό μπορεί να απογειώσει την μέρα σου. Το Silent Breakfast ξεκινάει το πρωί και μπορεί να κρατήσει μέχρι το βράδυ.

Η εποχή της πανδημίας και της καραντίνας απαιτεί ψυχραιμία και δημιουργία μιας ικανής φαρέτρας με καθημερινές πρακτικές που αδειάζουν το μυαλό από την μιζέρια των ημερών, όπως το doomscrolling. Σήμερα οι περισσότεροι εξ’ ημών αναζητούν τρόπους για να μην εγκλωβίζονται σε καταστάσεις ψυχαναγκασμού που κρύβονται πίσω την ‘θετική ενέργεια‘ τα συγγενή τσιτάτα της, αλλά και να μην ακροβατούν στο σχοινί ανάμεσα στην μέτρια κατάθλιψη και την βαριά κατάθλιψη. Το Silent Breakfast δεν είναι πανάκεια, αλλα σίγουρα είναι ένα trick που μπορεί να βγάλει από πάνω σου λίγη μιζέρια. Ας δούμε τι ακριβώς είναι.

Διαλογισμός για όσους δεν διαλογίζονται

Σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα των New York Times, πρόκειται για μια πρακτική που ‘γεννήθηκε’ σε κοινότητες μοναχών. Κατ’αρχήν, ο αντίκτυπος της απόλυτης σιωπής γίνεται άμεσα αντιληπτός στο σώμα σου: μειώνονται τα επιπεδα κορτιζόλης (ορμόνη που σχετίζεται με το στρες) και ομαλοποιείται η πίεση του αίματος και η συχνότητα των παλμών της καρδιάς σου.

Ποιοι είναι όμως οι ‘κανόνες’ του silent breakfast: δεν ανοίγεις το τηλέφωνό σου, δεν ανοίγεις την τηλεόραση, δεν ανοίγεις πόρτες και κουδούνια (οκ, εκτός αν είναι κάτι απαραίτητο), δεν ανοίγεις υπολογιστή. Είσαι μόνο εσύ και το πρωινό σου και ο/η συγκάτοικος σου. Χωρίς κανένα άλλο εξωτερικό ερέθισμα, χωρίς κάποιο task που πρέπει σώνει και καλά να το κάνεις με το που ξυπνήσεις (μπορείς έστω να πλύνεις τα δόντια σου). Κατά προτίμηση παίρνεις το πρωινό σου στο μπαλκόνι ή κοντά σε ανοικτό παράθυρο και δεν σκέφτεσαι καν την ιδέα να κάνεις log in σε κάποια από τις συσκευές σου, για τουλάχιστον 10-15 λεπτά.

Μέσα στη διάρκεια αυτών των 10-15 λεπτών (που αρχικά θα σου φανούν αιώνες), θα σκεφτείς να σκρολάρεις στο Instagram ή να τσεκάρεις πόσα Likes έχει το χθεσινό σου post στο Facebook. Θα σκεφτείς να τσεκάρεις τα mail σου. Θα σκεφτείς να μπεις στην κουζίνα και να πλύνεις τα πιάτα. Θα σκεφτείς “ποια είναι αυτή η κλήση από αυτόν τον άγνωστο αριθμό;” και θα μπεις στη διαδικασία να μιλήσεις με άγνωστους που μάλλον θέλουν να σου πουλήσουν μια ακόμα πιστωτική κάρτα. Η αντίστασή σου για τουλάχιστον 7-8 λεπτά, θα σου χαρίσει μια πρωτόγνωρη ηρεμία. Θα νιώσεις ότι μπορείς να ακούσεις τις σκέψεις σου και να περάσεις ποιοτικό χρόνο με τον εαυτό σου. Θα ρωτήσεις τον εαυτό σου “τι θέλω να κάνω τώρα;” και όχι “τι πρέπει να κάνω τώρα;”.

Silent breakfast και dinner μαζί

Δοκίμασα να ‘μαγειρέψω’ ένα silent breakfast για τον εαυτό μου τις πρώτες μέρες του lockdown 2. Μόνο καφές, μαύρο ψωμί με μέλι και άραγμα στο μπαλκόνι, με το κινητό κλειστό και πεταγμένο κάτω από τα μαξιλάρια του καναπέ, με το laptop ερμητικά κλειστό. Το καθιέρωσα σε καθημερινή βάση, ενώ και αρκετά βράδια, ένα ξαφνικό Log-out από κάθε ψηφιακή συσκευή, με οδηγεί στην κουζίνα για silent dinner 10-15 λεπτών. Αν νιώθεις ότι σε έχει βαρύνει ψυχολογικά, σε μη διαχειρίσιμο βαθμό, αυτό το νέο lockdown, δοκίμασε αυτή την εκδοχή σιωπής. Για το πρωί, για το μεσημέρι, για το βράδυ.

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΩ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΡΟΝΟΪΟ

Διαβάστε τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του News247.gr

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Healthyathome, Κορονοϊός, Lockdown, Covid-19
SHARE:

24Media Network