Επίσημη πρεμιέρα του Δακτυλίου έχουμε από σήμερα το πρωί στις επτά. Το κέντρο της Αθήνας το οποίο έχει ζήσει δύσκολες στιγμές από τις αρχές Σεπτεμβρίου, από σήμερα θα αρχίζει να "αναπνέει" λόγω της εφαρμογής του λεγόμενου Καθαρού Δακτυλίου.
Αρχής γενομένης από σήμερα (25/10/2021) επανέρχεται ο κανόνας μονά-ζυγά, δηλαδή η ελεγχόμενη είσοδος στα όρια του Δακτυλίου με βάση την ημερομηνία και τον τελευταίο αριθμό στην πινακίδα του οχήματος. Τις μονές ημέρες κυκλοφορούν οχήματα που η πινακίδα τους λήγει σε 1,3,5,7,9 και τις ζυγές ημέρες οχήματα που η πινακίδα τους λήγει σε 0,2,4,6,8.
Να θυμίσουμε πως το ωράριο που ισχύει για Δευτέρα μέχρι Πέμπτη 07:00 το πρωί με 20:00 το βράδυ και την Παρασκευή από τις 07:00 το πρωί μέχρι τις 15:00 το μεσημέρι.
Επίσης θα πρέπει να ξέρετε τα όρια του Δακτυλίου, ώστε να μην βρεθείτε στην άβολη θέση να έχετε οδηγήσει στα όρια του ενώ δεν είναι η ημέρα στην οποία επιτρέπεται στο όχημα σας η χρήση του.
Τον Δακτύλιο ορίζουν οι εξής άξονες: «Λ. Αλεξάνδρας - Ζαχάρωφ - Λ. Μεσογείων - Φειδιππίδου - Μιχαλακοπούλου - Σπύρου Μερκούρη - Βρυάξιδος - Υμηττού - Ηλ. Ηλιού - Ανδρ. Φραντζή - Λ. Ανδρ. Συγγρού - Χαμοστέρνας - Πειραιώς - Ιερά Οδός - Λ. Κωνσταντινουπόλεως - Αχιλλέως - Πλατεία Καραϊσκάκη - Καρόλου - Μάρνη-28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) - Λ. Αλεξάνδρας».
Τα παραπάνω ισχύουν για οχήματα με μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος (ΜΑΜΦΟ) μέχρι 2.200 χιλιάδων χιλιογράμμων.
Βάσει τη πρόσφατης ΚΥΑ, τα οχήματα που θα μπορούν σε καθημερινή βάση να εισέρχονται στα προαναφερόμενα όρια είναι:
Η χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς για όσους εργάζονται στο κέντρο αλλά δεν μπορούν πλέον να χρησιμοποιούν καθημερινά το όχημα τους είναι αναπόφευκτη.
Από σήμερα ο ΟΑΣΑ προσαρμοζόμενος στις νέες συνθήκες για την καταπολέμηση του κυκλοφοριακού προβλήματος αυξάνει τη μέγιστη πληρότητα σε Μετρό-Τραμ-Λεωφορεία και Τρόλεϊ από 65% σε 85%. Το ίδιο θα εφαρμοστεί και σε ΚΤΕΛ και τρένα (προαστιακού ή υπεραστικού τύπου).
Στους δρόμους της πρωτεύουσας σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ κινούνται πλέον 1.300 οχήματα (αυξημένα κατά 300 σε σχέση με πέρυσι). Η δρομολόγηση των επιπλέον οχημάτων έχει γίνει σε επιλεγμένες γραμμές που θα μπορούν να συμβάλλουν στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού. Συγκεκριμένα πρόκειται για τα ακόλουθα δρομολόγια:
Παράλληλα η χρήση των 3 γραμμών του Μετρό και του δικτύου του Τραμ μπορεί να βοηθήσει στην μετακίνηση των επιβατών. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς και ενέχει τον κίνδυνο προστίμου σε όσους βρεθούν χωρίς να την φορούν.
Η Αθήνα στην κίνηση αναστενάζει εδώ κι αρκετούς μήνες. Το κυκλοφοριακό έχει γίνει παντού το νούμερο 1 συζήτηση και η εφαρμογή του Δακτυλίου από τη Δευτέρα 25 Οκτωβρίου ίσως ποτέ άλλοτε δεν αναμενόταν με τόση προσμονή, στα 42 χρόνια που το μέτρο είναι ενεργό. Μπορεί όμως να αλλάξει την κατάσταση; Τι λένε τα στοιχεία και πότε έχασε η Αθήνα την ευκαιρία να αλλάξει τον κυκλοφοριακό ρου της σύγχρονης ιστορίας της; Και μήπως η ρίζα του προβλήματος είναι τελικά αλλού;
Για τα παραπάνω "καθαρά" οχήματα δεν αρκεί το είδος του οχήματος αλλά και η προμήθεια ενός Ειδικού Σήματος Κυκλοφορίας Οχήματος. Αυτό εκδίδεται ηλεκτρονικά, μέσω της διεύθυνσης daktylios.gov.gr.
Οι μόνιμοι κάτοικοι που έχουν ι.χ. όχημα εντός του δακτυλίου θα μπορούν να προμηθευτούν ειδική κάρτα εισόδου. Οι ειδικές κάρτες θα χορηγούνται είτε μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας ψηφιακών υπηρεσιών του Δήμου Αθηναίων https://eservices.cityofathens.gr/ είτε στα γραφεία της Δημοτικής Αστυνομίας στην οδό Αγίου Κωνσταντίνου 14 με τη χρήση ραντεβού. Για όσους επίσης έχουν άλλο λόγο εξαίρεσης θα μπορούν να προμηθευτούν αντίστοιχη άδεια εισόδου από την Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής.
Θα πρέπει να διευκρινίσουμε πως για τους μόνιμους κατοίκους και τις λοιπές εξαιρέσεις υπάρχει μια ανοχή για την έκδοση των νέων αδειών εισόδου μέχρι τις 26 Νοεμβρίου. Μέχρι τότε θα έχουν ισχύ οι άδειες που έχουν ήδη στα χέρια τους.
Για τυχόν ερωτήματα οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να στέλνουν e-mail στο [email protected]
Όλα τα οχήματα του ΟΑΣΑ, τα ταξί, και κάποιες ειδικές κατηγορίες οχημάτων όπως:
Η άδεια επαγγελματία πωλητή, αποτελεί συνοδευτικό έγγραφο μεταφοράς, βάσει του οποίου αποδεικνύεται η περιοχή άσκησης εμπορίου. Η ανωτέρω άδεια θα βρίσκεται επί του οχήματος, θεωρημένη και σε ισχύ και θα επιδεικνύεται σε περίπτωση καθ΄ οδόν ελέγχου.
Στην Αθήνα δυστυχώς έχουμε το φαινόμενο της διαδημοτικής μετακίνησης οχημάτων όπου μέρος της διαδρομής είναι το κέντρο της πόλης. Με την εφαρμογή του Δακτυλίου αυτή η δυνατότητα μειώνεται κατά 50% (λόγω της εφαρμογής των μονών-ζυγών).
Πως λοιπόν θα μπορέσετε να πάτε στον προορισμό σας χωρίς να χρησιμοποιήσετε τα όρια του Δακτυλίου; Πρώτα από όλα χρησιμοποιήστε την τεχνολογία. Η google maps μπορεί να σας βρει εναλλακτικές διαδρομές, οι οποίες μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά τον χρόνο μετάβασης.
Οι αλγόριθμοι που χρησιμοποιούνται είναι τέτοιοι που χρησιμοποιούν όλο το διαθέσιμο οδικό δίκτυο και σας βοηθούν να αποφεύγετε -όσο είναι εφικτό- τις "κόκκινες" αρτηρίες.
Τέλος, αν το αντέχει η τσέπη σας, αρχίστε να σκέφτεστε την αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος. Είναι μονόδρομος σύμφωνα με τους συγκοινωνιολόγους η τελική μετάβαση της πρωτεύουσας σε ένα "Πράσινο Δακτύλιο" με τα ηλεκτρικά οχήματα να είναι οι σχεδόν αποκλειστικοί χρήστες του. Κάντε το πλάνο σας, πάρτε προσφορές και δείτε με μακροπρόθεσμο σχεδιασμό την χρήση του κέντρου με ένα όχημα που δεν θα επιβαρύνει περισσότερο περιβαλλοντικά την πάλαι ποτέ όμορφη Αθήνα.
Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις