Πρώτο κουδούνι με 40 νέα σχολεία για πάνω από 5.000 μαθητές

Πρώτο κουδούνι με 40 νέα σχολεία για πάνω από 5.000 μαθητές

Με 40 νέες σχολικές μονάδες η πρεμιέρα της νέας σχολικής χρονιάς και 15.371 αναπληρωτές εκπαιδευτικούς στη θέση τους. Στην Αίγινα ο υπουργός Παιδείας για τον καθιερωμένο αγιασμό. Απόσβεση των αντιδράσεων για τις αλλαγές στο Νέο Λύκειο, επιχείρησε ο πρωθυπουργός στη ΔΕΘ

Της Μίκας Κοντορούση

Πρώτο σχολικό κουδούνι με τον καθιερωμένο αγιασμό σήμερα στις 09.00 σε όλα τα σχολεία της χώρας, για 573.744 μαθητές του Δημοτικού, 293.000 του Γυμνασίου, 210.000 Λυκείου, αλλά και σχεδόν 150.000 δασκάλους και καθηγητές να βρίσκονται στην «έδρα» τους για το «ταξίδι» της νέας σχολικής χρονιάς.

Στην πρεμιέρα μάλιστα του σχολικού έτους, 15.371 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης βρίσκονται στον τόπο διορισμού τους ήδη από την περασμένη εβδομάδα, αναδιαμορφώνοντας ριζικά τον εκπαιδευτικό χάρτη, αλλά και κλείνοντας με θετικό πρόσημο το χρόνιο αίτημα των σχολικών «κενών». Πρόκειται άλλωστε για αριθμό – ρεκόρ, καθώς πέρυσι μόλις 8.271 προσλήψεις κάλυψαν τα «κενά» σε Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια, ενώ ενδεικτικά αναφέρουμε ότι τη χρονιά 2011-2012 μόλις 3.621 εκπαιδευτικοί κάλυψαν τις κατά τόπους εκπαιδευτικές ανάγκες. Ωστόσο, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία από ΟΛΜΕ και ΔΟΕ, σε 4.000 υπολογίζονται τα σχολικά που δεν έχουν καλυφθεί, με το υπουργείο ωστόσο, να φαίνεται καθησυχαστικό ως προς την πλήρωση των θέσεων, προκειμένου κανένας μαθητής να μην στερηθεί ούτε μία διδακτική ώρα.

Στην ατζέντα των υπουργικών προτεραιοτήτων, η Ειδική Αγωγή όπου φοιτούν μαθητές με αναπηρία και ειδικές μαθησιακές ανάγκες, αλλά και τα Ολοήμερα Δημοτικά. Σήμερα προσλαμβάνονται στην Ειδική Αγωγή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης 8.104 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, ειδικό εκπαιδευτικό και ειδικό βοηθητικό προσωπικό, ενώ σε πλήρη εφαρμογή τίθεται και ο θεσμός των Ολοήμερων, με πάνω από 800 σχολεία να πραγματοποιούν σήμερα το «ντεμπούτο» λειτουργίας. «Όμως δεν εφησυχάζουμε. Συνεχίζουμε με εντατικούς ρυθμούς να εργαζόμαστε ώστε να αντιμετωπιστεί κάθε πρόβλημα που μπορεί να παρουσιαστεί. Κυρίως, όμως, συνεχίζουμε την προσπάθεια, μέσα στα στενά δημοσιονομικά πλαίσια, να πείσουμε για μόνιμους διορισμούς παντού, με προτεραιότητα στην Ειδική Αγωγή. Καλή νέα σχολική χρονιά στους εκπαιδευτικούς που αναλαμβάνουν από σήμερα υπηρεσία. Τους εμπιστευόμαστε, όπως εμπιστευόμαστε κάθε δάσκαλο και καθηγητή που ασκεί με σεβασμό το λειτούργημά του», σημείωσε άλλωστε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου σε μήνυμά του προς την εκπαιδευτική κοινότητα.

 

Την ίδια στιγμή, η νέα σχολική χρονιά εγκαινιάζεται με 40 νέες σχολικές μονάδες, οι οποίες θα καλύψουν τις ανάγκες άνω των 5.000 μαθητών και χρόνια αιτήματα των τοπικών κοινωνιών. Συγκεκριμένα, 20 Νηπιαγωγεία, 6 Δημοτικά Σχολεία, 9 Γυμνάσια, 5 Λύκεια και 1 Ειδικό Εργαστήριο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Επαγγελματικό Σχολείο που απευθύνεται σε ΑΜΕΑ) προστίθενται φέτος στον εκπαιδευτικό χάρτη της χώρας, η συντριπτική πλειονότητα των οποίων, υλοποιήθηκε με εθνικούς και κοινοτικούς πόρους αξίας άνω των 25 εκατ. ευρώ. Μέσα στο επόμενο διάστημα, η ΚΤ.ΥΠ. Α.Ε. προγραμματίζει την παράδοση επιπλέον 23 έργων εκπαίδευσης, τα οποία περιλαμβάνουν 30 σχολικές μονάδες, αξίας άνω των 56 εκατ. ευρώ, τα οποία βρίσκονται στο τελικό στάδιο κατασκευής. Παράλληλα, βρίσκονται σε εξέλιξη έξι διαγωνισμοί, αξίας άνω των 21 εκατ. ευρώ, οι οποίοι αφορούν σε νέες κατασκευές και εκτεταμένες αναβαθμίσεις 31 σχολικών μονάδων, ενώ μελετώνται πάνω από 50 ώριμα έργα εκπαίδευσης.

Εξάλλου, πολύ σημαντικό είναι ότι από τον περασμένο Μάρτιο, ξεκίνησαν και πάλι από τις υπηρεσίες της ΚΤ.ΥΠ. Α.Ε., οι προσεισμικοί έλεγχοι των σχολικών μονάδων της χώρας, οι οποίοι είχαν «παγώσει» από το 2011. Μέχρι στιγμής, έχουν ελεγχθεί 145 σχολικές μονάδες, εκ των οποίων 60 βρίσκονται στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, 35 στην Περιφέρεια Θεσσαλίας και 50 στην Περιφέρεια Αττικής. Μάλιστα, στα σχολεία της Αττικής, παράλληλα με τους προσεισμικούς ελέγχους, οι υπηρεσίες της ΚΤ.ΥΠ. Α.Ε. προχώρησαν, για πρώτη φορά, σε καταγραφή του ενεργειακού αποτυπώματος των σχολικών κτιρίων, προκειμένου να προχωρήσει σε επόμενο στάδιο η ενεργειακή αναβάθμιση τους.

«Το σχολείο ανοίγει σήμερα τις πόρτες του και σας καλωσορίζει με τους καλύτερους δυνατούς οιωνούς για μια ομαλή και δημιουργική χρονιά. Οι εκπαιδευτικοί στις θέσεις τους, τα βιβλία στα θρανία. Για δεύτερη συνεχή σχολική χρονιά επιστροφή στην κανονικότητα. Παράλληλα το σχολικό πρόγραμμα έχει ανανεωθεί, με έμφαση στις ανάγκες της Προσχολικής Αγωγής, με νέα γνωστικά αντικείμενα καθώς και επέκταση του Ολοήμερου Προγράμματος στα Ολιγοθέσια δημοτικά σχολεία, με εξορθολογισμένη διδακτέα ύλη, που απαλλάσσει από το υπερβολικό άγχος τόσο τους εκπαιδευτικούς όσο και τους μαθητές και τις μαθήτριες, αφήνοντας περιθώριο για εμβάθυνση και ουσιαστική γνώση, προσφέροντας χρόνο για ανακαλυπτική μάθηση, δημιουργικότητα και κριτική σκέψη, με ενδιαφέρουσες δράσεις όπως η θεματική εβδομάδα και οι δημιουργικές εργασίες, που κάνουν το σχολείο πιο ελκυστικό και αποτελεσματικό, με λιγότερες εξετάσεις στη δευτεροβάθμια, που προσφέρουν περισσότερο χρόνο για μάθημα, με την συνολική αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης, με ενισχυμένη την εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες», σχολίασε επίσης ο υπουργός Κώστας Γαβρόγλου.

Σημειώνεται μάλιστα ότι όπως επιτάσσει το πρωτόκολλο της παράδοσης, η πολιτική ηγεσία και η αξιωματική αντιπολίτευση, θα βρεθούν σε σχολεία για τον καθιερωμένο αγιασμό. Ο υπουργός Παιδείας θα επισκεφτεί το δημοτικό σχολείο Πέρδικας στην Αίγινα, ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος θα παραστεί στον αγιασμό του 3ου Δημοτικού Σχολείου Αγίων Αναργύρων, ενώ ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκος Μητσοτάκης ήταν προγραμματισμένο να παραστεί στον αγιασμό του 6ου Δημοτικού Σχολείου Αχαρνών, όπου βρήκε τραγικό θάνατο ο μικρός Μάριος πριν λίγους μήνες, ωστόσο κάτι τέτοιο δεν μπόρεσε να πραγματοποιηθεί καθώς προέκυψε προσωπικό του πρόβλημα.

Ολόκληρη η ομιλία του κ. Γαβρόγλου

«Είναι μία πολύ ωραία μέρα για τη χώρα μας. Πάνω από ένα εκατομμύριο μαθήτριες και μαθητές, 150.000 εκπαιδευτικοί, πάνω από 10.000 σχολεία, πάνω από 25 εκατ. βιβλία είναι στη θέση τους και αρχίζει η σχολική χρονιά μ’ έναν ομαλό τρόπο. Αλίμονο αν δεν υπάρχουν άλλα προβλήματα, προφανώς κι υπάρχουν. Αλλά, για δεύτερη χρονιά θεωρούμε ότι υπάρχει μία τεράστια επιτυχία διότι ανοίγουν τα σχολεία μας στην ώρα τους και ανοίγουν με καλύτερους όρους από την προηγούμενη. Και γι’ αυτό θα πρέπει να ευχαριστήσουμε τους εκπαιδευτικούς, όλα τα στελέχη της Εκπαίδευσης μας, Περιφερειακούς Διευθυντές, τους Διευθυντές Εκπαίδευσης, τους Διευθυντές μας και βεβαίως την υπεράνθρωπη προσπάθεια που έκαναν στο Υπουργείο για μας όλες οι Υπηρεσίες για να έχουμε αυτήν την χαρά να λέμε ότι σήμερα επιτέλους μπαίνουμε σε μία νέα κανονικότητα. 
Θα ήθελα να πω δυο λόγια, πρώτα για τα παιδιά. Δεν θα το καταλάβετε σήμερα αλλά αρχίζετε ένα νέο ταξίδι σαν να πάτε να επισκεφτείτε νέες χώρες, νέα μέρη εντελώς καινούρια. Εντελώς καινούργια για σας. Αρχίζετε λοιπόν ένα ταξίδι, σε όποια τάξη κι αν είσαστε, στη γνώση. Κι αρχίζετε αυτό το ταξίδι μαζί με τους δασκάλους σας. Σ’ αυτό το ταξίδι, θα μάθετε πάρα πολλά πράγματα. Κατά τη γνώμη μου δυο πράγματα έχουν πάρα πολύ μεγάλη σημασία, πέρα από όσα θα μάθετε μέσα από τα βιβλία. Το πρώτο είναι να μάθουμε να σεβόμαστε το διπλανό μας, όσο διαφορετικός κι αν είναι από μας. Θα πρέπει να τον σεβόμαστε, να τον αγαπάμε και να προσπαθούμε να καταλάβουμε γιατί ο διπλανός μας ορισμένες φορές λέει πράγματα διαφορετικά απ’ αυτά που λέμε εμείς. Να  καταλαβαίνουμε τους άλλους.

Το δεύτερο είναι αυτό που μόλις έκανε η κυρία Διευθύντρια. Είδατε που με καλωσόρισε αλλά ταυτοχρόνως μου είπε ‘δώστε λύσεις’, δηλαδή εξέφρασε ένα παράπονο. Κι αυτό είναι δημοκρατία. Στη δημοκρατία στον τόπο μας, έτσι τα πράγματα πάνε μπροστά. Συμφωνώντας, διαφωνώντας και διεκδικώντας ένα καλύτερο αύριο. Άρα σεβόμενοι τους διπλανούς μας, με δημοκρατία πάντα -κάτι που είμαι σίγουρος ότι οι εκπαιδευτικοί σας, οι δασκάλες σας θα σας το λένε κάθε μέρα- σιγά-σιγά όλοι μαζί θα πάμε βήματα μπροστά. Στους εκπαιδευτικούς μας δεν μπορώ παρά να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ. Και θέλω να είναι σαφές αυτό ότι δεν είναι κάτι το τυπικό. Και ειδικά στους εκπαιδευτικούς μας που είναι στις ακριτικές περιοχές, που με δική τους επιλογή έχουν πάει στα βουνά των νησιών μας, στον Έβρο, στην Κρήτη, στη Θεσσαλία για να μπορέσουν να προσφέρουν. Αυτή η προσφορά δείχνει το ηθικό ανάστημα των εκπαιδευτικών μας. Και ξέρω ότι η Πολιτεία δεν έχει φερθεί  τόσο καλά όσο έπρεπε τόσα χρόνια. Και ξέρω ότι με το περίσσευμα ψυχής αυτών των εκπαιδευτικών πολλές φορές οι όποιες ελλείψεις υπάρχουν, αντιμετωπίζονται. Έχουμε πλήρη συνείδηση των ελλείψεων αλλά βαθιά ευγνωμοσύνη στους εκπαιδευτικούς μας. Διότι ξέρουμε ότι χωρίς τους εκπαιδευτικούς, αυτό το σύστημα θα είχε καταρρεύσει εδώ και πάρα πολύ καιρό. Και μία κουβέντα για τους γονείς. Έχω την αίσθηση ότι όσο τα παιδιά αρχίζουν αυτό το ταξίδι, μαζί τους αρχίζει κι ένα ταξίδι των γονιών. Και πρέπει οι γονείς να συνειδητοποιήσουν οι ίδιοι ότι δεν τα ξέρουν όλα. Να αφήσουν τους εκπαιδευτικούς να κάνουν τη δουλειά τους όπως ξέρουν αυτοί. Και οι γονείς  θα μπουν κι αυτοί στη λογική των παιδιών τους εμπλουτίζοντας πάρα πολύ όχι μόνο τις γνώσεις τους αλλά και την κατανόηση των παιδιών μέσα από αυτήν τη σύνθετη διαδικασία που θα ζήσετε τα επόμενα χρόνια. Η παρουσία μου σήμερα εδώ είναι η παρουσία της Πολιτείας. Δεν είναι κάτι προσωπικό. Είναι η παρουσία της Πολιτείας, διότι φέτος, όπως και πέρυσι, όπως ενδεχομένως να γνωρίζετε, τα 835 ολιγοθέσια σχολεία γίνονται για πρώτη φορά ολοήμερα. Και σε αυτά επίσης πάνε ειδικότητες για τα μαθήματα της ξένης γλώσσας της Πληροφορικής όπως και άλλες ειδικότητες. Κάνουμε λοιπόν φέτος ένα τεράστιο βήμα, αναβαθμίζοντας τα ολιγοθέσια σχολεία τα οποία πολλές φορές, πάρα πολλοί, τα είχαν σνομπάρει. Εμείς λοιπόν για να δείξουμε αυτή τη θέση μας είπαμε να έρθουμε σε ένα ολιγοθέσιο σχολείο το μοναδικό ολιγοθέσιο σχολείο της Αίγινας, για να υπογραμμίσουμε αυτή τη διάσταση της πολιτικής μας.  Θέλω να ευχαριστήσω τον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Ύδρας Σπετσών και Αιγίνης κ. Εφραίμ. Πραγματικά είναι για μένα τιμητικό να είμαστε σήμερα με τον Μητροπολίτης μας για ένα λόγο που ενδεχομένως οι περισσότεροι από σας δεν γνωρίζετε. Ο Μητροπολίτης μας είναι επικεφαλής της Επιτροπής που όρισε η Εκκλησία με εντολή του Μακαριότατου Αρχιεπισκόπου Κυρίου Ιερώνυμου για το θέμα του μαθήματος των Θρησκευτικών. Απεδείχθη –δεν ξέρω αν είναι λόγω της νησιώτικης καταγωγής του- ένας συγκλονιστικός καπετάνιος, ένας Ιεράρχης από τον οποίον έμαθα εγώ πάρα πολλά πράγματα και νομίζω επιλύσαμε πολύ σύνθετα ζητήματα και λόγω της συμβολής του Μητροπολίτη μας.

Και θέλω να τον ευχαριστήσω και γι’ αυτό. Πέραν αυτών που σας εξήγησα είναι η παρουσία της κυρίας Σωζίας Αποσπόρη –γιατί νομίζω ότι την γνωρίζετε όλοι την κυρία Σωζία- την συνάντησα πριν από 15 ημέρες σε μια συνάντηση που κάναμε με όλους τους Διευθυντές και τους Υποδιευθυντές των σχολείων στην Αίγινα και ήρθε και μου λέει με αυτόν τον σχεδόν απειλητικό τρόπο, θα καταλάβετε τι εννοώ, ‘έχουμε ένα λυόμενο που είναι βιβλιοθήκη, θέλω να μου φέρεις ένα δεύτερο λυόμενο γιατί θέλω το σχολείο να γίνει Πολιτιστικό κέντρο της Πέρδικας’. Και με κοιτάζει στα μάτια και μου λέει με το δάχτυλο ‘αν δεν μου το φέρεις δεν θα πάρω σύνταξη, θα είμαι συνέχεια εδώ για να σ’ ενοχλώ’. Καταλαβαίνετε ότι δεν είχα πολλές επιλογές, οπότε έχουμε ήδη αγοράσει το λυόμενο. Ξέρετε, υπάρχει μία γραφειοκρατική διαδικασία μέχρι να γίνει, έτσι στο τέλος του μήνα, αρχές Οκτωβρίου θα έχετε το δεύτερο. Φέτος, όπως σας είπα, είναι η δεύτερη χρονιά που ανοίγουν κανονικά και με πολύ καλύτερες συνθήκες τα σχολεία μας. Δεν θα πρέπει να αναζητήσουμε ευθύνες γιατί δεν γινόταν το ίδιο τόσες δεκαετίες. Θα πρέπει να χαρούμε για το ότι γίνεται. Και θα πρέπει να πούμε ότι επιτέλους και εμείς, σαν πολλές άλλες χώρες, είμαστε μια κανονική χώρα που το άνοιγμα των σχολείων δεν θα είναι πάντα πρώτη είδηση. Η κανονικότητα είναι δυνατόν να γίνει. Δεν τη χρεώνεται καμία Κυβέρνηση αλλά τη χρεώνονται οι εκπαιδευτικοί μας, ο τόπος μας, η πατρίδα μας, και αυτό πρέπει να το χαρούμε».

Τσίπρας για την Παιδεία από ΔΕΘ: Ολοκληρωμένη παρέμβαση που καταργεί τις Πανελλήνιες όπως τις ξέραμε

Στον απόηχο των επιχειρούμενων αλλαγών στο Νέο Λύκειο, αλλά και των έντονων διαβουλεύσεων στο δρόμο για τις ριζικές μεταρρυθμίσεις στο εισαγωγικό σύστημα – που ξεσήκωσαν θύελλα αντιδράσεων από τα κόμματα της αντιπολίτευσης, τις επιστημονικές ενώσεις και τις ομοσπονδίες εκπαιδευτικών – ο πρωθυπουργός από το βήμα της 82ης ΔΕΘ επέμεινε στην «ολοκληρωμένη παρέμβαση» που καταργεί, όπως είπε, «τις Πανελλήνιες όπως τις γνωρίζαμε μέχρι σήμερα».

Ο ίδιος μίλησε για το επιχειρούμενο διπλό εξεταστικό σύστημα για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ως «μέσο αναβάθμισης του Λυκείου που θα ενισχύσει τη μαθησιακή διαδικασία και πιστεύω ότι θα αγκαλιαστεί πολύ σύντομα από τη μεγάλη πλειοψηφία των μαθητών, των γονιών και των καθηγητών.

«Εγώ ξέρω από τη δική μου εμπειρία ότι η πραγματική διαδικασία γινόταν και γίνεται στο φροντιστήριο και το Λύκειο έχει απαξιωθεί. Εμείς το αλλάζουμε. Κάνουμε τα 15 μαθήματα ουσιαστικά  4. Η τελική κρίση στις γραπτές εξετάσεις θα γίνεται σε τρία μαθήματα και θα δίνεται μία ευκαιρία στον μαθητή με την εξέταση του Ιανουαρίου», διευκρίνισε προς ενίσχυση της πάγιας θέσης του υπουργείου και συμπλήρωσε: «Ακούγεται σύνθετο σύστημα, αλλά όσοι έχουν περάσει πρόσφατα τη δύσκολη αυτή εμπειρία εξετάσεων έχουν αρχίσει και κατανοούν πόσο πληρέστερο είναι για τον μαθητή και τις οικογένειες. Κάνουμε τομή στη συναισθηματική εξέλιξη και πίεση που δέχονται αυτά τα παιδιά. Δεν λέω ότι θα εξαφανίσουμε, θα περιορίσουμε όμως το φαινόμενο της παραπαιδείας, διότι θα αναβαθμιστεί η διαδικασία στο σχολείο».

Μήνυμα Τσίπρα στο Facebook

«Σε κάθε γωνιά της Ελλάδας και στο πιο ορεινό χωριό και στο πιο απομακρυσμένο νησί, το κουδούνι χτύπησε στην ώρα του για όλα τα παιδιά», δήλωσε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας για την πρώτη ημέρα στα σχολεία μέσα από τον προσωπικό του λογαριασμό στο Fb, κάνοντας ιδιαίτερη μνεία σε σχολεία της Σχοινούσας, της Ανάφης και της Αμοργού που οι κάτοικοι στα νησιά υποδέχτηκαν με θέρμη τους εκπαιδευτικούς, κατεβαίνοντας μέχρι το λιμάνι για το καλωσόρισμα.

Σημαντική έμφαση στο μήνυμα του πρωθυπουργού δόθηκε στην αύξηση των δαπανών για την Παιδεία από τον φετινό προϋπολογισμό, ως δείγμα επιστροφής της δημόσιας χρηματοδότησης στην κανονικότητα, ενώ ο ίδιος αναφέρθηκε στον ιδιαίτερο συντονισμό και έγκαιρο προγραμματισμό του υπουργείου Παιδείας, προκειμένου κανένας μαθητής να μην χάσει ούτε μία διδακτική ώρα και να μην λείψει κανένα σχολικό εγχειρίδιο από κανένα σχολείο.

Το μήνυμα του προέδρου της ΝΔ στο Facebook για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση και τη νέα γενιά

“Κάθε παιδί που ξεκινά σήμερα το σχολείο, είτε δίνει πανελλήνιες, είτε πάει πρώτη δημοτικού, έχει γεννηθεί από το 2000 και μετά.

Γι’ αυτή τη γενιά, που μεγάλωσε μέσα στην κρίση, θα κάνω ότι περνάει από το χέρι μου για να αποκτήσει ισχυρά εφόδια για να προχωρήσει στη ζωή της.

Να μείνει στη χώρα μας και να την κάνει καλύτερη.

Η σημαντικότερη μεταρρύθμιση που έχουμε ανάγκη στην εκπαίδευση είναι να δοθεί μεγαλύτερη αυτονομία στα σχολεία μας.

Θα είναι μια βαθιά αλλαγή που θα απελευθερώσει δυνάμεις και τη δημιουργικότητα των εκπαιδευτικών μας που είναι ο μεγαλύτερος πλούτος για τα σχολεία μας.

Καλή σχολική χρονιά σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς σε όλη τη χώρα!”.

Φωτογραφίες από το 6ο Γυμνάσιο Νέου Ηρακλείου Αττικής: News 24/7

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα