Δέκα ΜΜΕ με "άρωμα" alt-right πίσω από τη διασπορά fake news για την κλιματική κρίση στο facebook

facebook
facebook SHUTTERSTOCK

Το Facebook κατηγορείται για παραπληροφόρησηγύρω από την κλιματική κρίση. Δέκα ιστότοποι υπεύθυνοι για τη διασπορά fake news, αναμεσά τους και το πρωτοπαλίκαρο του Τραμπ και εκφραστής της alt-righ Στιβ Μπάνον.

Το facebook καλείται για μια ακόμη φορά να απολογηθεί για ανεξέλεγκτη και οργανωμένη από συγκεκριμένα κέντρα διασπορά ψευδών ειδήσεων, που συνδέονται για μια ακόμη φορά με την ακροδεξιά, σχετικά με ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα που αφορούν την ύπαρξή μας τα επόμενα χρόνια στον πλανήτη.

Όπως αποκαλύπτει νέα έρευνα, για την παραπληροφόρηση αυτή υπεύθυνοι είναι μια χούφτα εκδοτών οι οποίοι μάλιστα ρυπαίνουν σε μεγάλο βαθμό τον πλανήτη.

ADVERTISING

Πρόκειται για δέκα εκδότες που είναι υπεύθυνοι για το 69% του ψηφιακού περιεχομένου άρνησης της κλιματικής αλλαγής στο Facebook, σύμφωνα με μια νέα μελέτη από το Κέντρο Αντιμετώπισης Ψηφιακού Μίσους (CCDH) που φέρνει στη δημοσιότητα ο Guardian. Τα μέσα, τα οποία η έκθεση χαρακτηρίζει την "τοξική δεκάδα", περιλαμβάνουν αρκετούς συντηρητικούς ιστότοπους στις ΗΠΑ, καθώς και ρωσικά κρατικά μέσα ενημέρωσης.

Τα μέσα αυτά είναι τα εξής:

  • Η Breitbart, ένας ακροδεξιός ειδησεογραφικός ιστότοπος που κάποτε διοικούνταν από τον πρώην συνεργάτη του Τραμπ, Στιβ Μπάνον
  • Η Western Journal, ένας συντηρητικός ειδησεογραφικός ιστότοπος
  • Η Newsmax, η οποία έχει στο παρελθόν μηνυθεί για προώθηση συνωμοσιών εκλογικής νοθείας
  • Η Townhall Media, που ιδρύθηκε από το Heritage Foundation που χρηματοδοτείται από την Exxon
  • Η Media Research Center, ένα «thinktank» που έλαβε χρηματοδότηση από την Exxon
  • Οι Washington Times, που ιδρύθηκαν από τον αυτοαποκαλούμενο μεσσία Sun Myung Moon
  • Η The Federalist Papers, ένας ιστότοπος που προώθησε την παραπληροφόρηση γύρω από τον Covid-19
  • Η Daily Wire, ένας συντηρητικός ειδησεογραφικός ιστότοπος που είναι από τους πιο αφοσιωμένους εκδότες στο Facebook
  • Ρωσικά κρατικά μέσα ενημέρωσης, προωθώντας την παραπληροφόρηση μέσω του RT.com και του Sputnik News
  • Η Patriot Post, ένας συντηρητικός ιστότοπος του οποίου οι συγγραφείς χρησιμοποιούν ψευδώνυμα

Το Κέντρο Καταπολέμησης του Ψηφιακού Μίσους χρησιμοποίησε το NewsWhip, ένα εργαλείο ανάλυσης μέσων κοινωνικής δικτύωσης, για να αναλύσει 6.983 άρθρα άρνησης της κλιματικής κρίσης που εμφανίστηκαν σε αναρτήσεις στο Facebook τον περασμένο χρόνο.

Τα άρθρα αυτά περιλαμβάνουν επιθέσεις απέναντι στους λάτρεις" της κλιματικής αλλαγής, μια λατρεία που θέτει σε κίνδυνο το μέλλον των ανθρώπων, ή συμβουλές προς τους αναγνώστες έτσι ώστε να "μην πολυανησυχούν για τον CO2 που θα ψήσει τον πλανήτη".

Όλες αυτές οι αναρτήσεις μαζί, συγκέντρωσαν 709.057 αλληλεπιδράσεις.

Σε απάντησή του το Facebook, έρχεται να διαψεύσει με σθένος τη μελέτη με δήλωσή του, με τον εκπρόσωπό του να λέει ότι η ανάλυση από το CCDH "χρησιμοποιεί μια εσφαλμένη μεθοδολογία που έχει σχεδιαστεί για να παραπλανήσει τους ανθρώπους σχετικά με την κλίμακα της παραπληροφόρησης για το κλίμα στο Facebook".

Στη δήλωσή του, πρόσθεσε ότι οι 700.000 αλληλεπιδράσεις που αναφέρονται στην έκθεση για την άρνηση του κλίματος αντιπροσωπεύουν το 0,3% των άνω των 200 εκατομμυρίων αλληλεπιδράσεων σε δημόσιο αγγλόφωνο περιεχόμενο για την κλιματική αλλαγή από σελίδες και δημόσιες ομάδες κατά την ίδια χρονική περίοδο.

"Συνεχίζουμε να καταπολεμούμε την παραπληροφόρηση σχετικά με τον διαμοιρασμό οποιασδήποτε είδησης έχει χαρακτηριστεί ψευδής ή παραπλανητική από τους συνεργάτες μας, υπεύθυνους για το fact-checking και απορρίπτουμε τις διαφημίσεις που αποκαλύπτονται να είναι παραπλανητικές", είπε.

Η παραπάνω μελέτη που ήρθε στο φως την Τρίτη, έρχεται να συμπληρώσει παλαιότερη έρευνα, αυτή που έγινε γνωστή ως "Dirty Dozen". Αναφέρεται σε μια ομάδα λογαριασμών που είναι υπεύθυνη για τη συντριπτική πλειονότητα της παραπληροφόρησης για τον Covid-19 στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η έρευνα υπογραμμίζει το πόσο μεγάλο αντίκτυπο μπορεί να έχει ένας μικρός αριθμός ιστότοπων που διαβάζονται μαζικά στο περιβάλλον του Facebook που βασίζεται σε αλγόριθμους. Αυτό υποστήριξε ο γερουσιαστής των Ηνωμένων Πολιτειών Sheldon Whitehouse.

"Το Facebook και άλλες εταιρείες social media κερδίζουν χρήματα όταν στέλνουν τους χρήστες σε "μαύρες τρύπες" άρνησης του κλίματος", είπε. "Αυτό είναι ένα πολύ επικίνδυνο επιχειρηματικό μοντέλο για το μέλλον του πλανήτη".

Το 2020, το Facebook εγκαινίασε ένα Επιστημονικό Κέντρο για την Κλιματική Αλλαγή, το οποίο περιέχει τεκμηριωμένα δεδομένα από αξιόπιστες πηγές σχετικά με την κλιματική κρίση για να αντιμετωπίσει τη διάδοση της παραπληροφόρησης στις πλατφόρμες του. Προσθέτει επίσης ενημερωτικές ετικέτες σε ορισμένες αναρτήσεις σχετικά με την κλιματική κρίση, οι οποίες κατευθύνουν τους χρήστες. Εκπρόσωπος του Facebook είπε ότι δέχεται περισσότερους από 100.000 επισκέπτες κάθε μέρα.

Αυτό το κέντρο στόχευε προηγουμένως κυρίως σε χρήστες των ΗΠΑ, αλλά τη Δευτέρα, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι επεκτείνει το Επιστημονικό της Κέντρο για την Κλιματική Αλλαγή σε περισσότερες από 100 χώρες, επισημαίνοντας αναρτήσεις για πρώτη φορά σε Βέλγιο, Βραζιλία, Ινδία, Ινδονησία, Μεξικό, Ολλανδία, Ισπανία και Ταϊβάν.

Αλλά οι συντάκτες της μελέτης ζητούν από την πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης να προχωρήσει σε πιο επιθετικές κινήσεις. Καλούν το Facebook να σταματήσει να λαμβάνει πληρωμές από τις δημοσιεύσεις για να προωθήσει το περιεχόμενό τους και να επισημάνει την παραπληροφόρηση σχετικά με την κλιματική κρίση σε μεγαλύτερο αριθμό αναρτήσεων. Η μελέτη διαπίστωσε ότι το 92% των πιο δημοφιλών άρθρων που εξετάστηκαν δεν είχαν επισημανθεί για παραπληροφόρηση σχετικά με την κλιματική κρίση.

Το CCDH κάλεσε επίσης την Google να αφαιρέσει οκτώ από τις 10 δημοσιεύσεις που χρησιμοποιούν το Google Ads για να επωφεληθούν από το περιεχόμενο άρνησης της κλιματικής κρίσης. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι αυτές οι οκτώ δημοσιεύσεις κέρδισαν περίπου 3,6 εκατομμύρια δολάρια μέσω του Google Ads τους τελευταίους έξι μήνες.

Ο Ιμράν Άχμεντ, διευθύνων σύμβουλος του Κέντρου για την Καταπολέμηση του Ψηφιακού Μίσους, υποστήριξε ότι η κακόβουλη παραπληροφόρηση που προωθείται από τους 10 ιστότοπους έχει σχεδιαστεί για να υπονομεύσει την εμπιστοσύνη των χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην επιστήμη.

Στη συνέχεια συμπλήρωσε: "Για άλλη μια φορά η Τεχνολογία των 'Μεγάλων' βρίσκεται στη λάθος πλευρά της επιστήμης, της αλήθειας και της ανθρώπινης προόδου".

Οι δέκα ιστότοποι με έδρα κυρίως τις ΗΠΑ αλλά και την Ρωσία δεν έχουν σχολιάσει μέχρι στιγμής την έρευνα.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: έρευνα, Facebook, ΗΠΑ, Ρωσία, Κλιματική Αλλαγή, Κλιματική Κρίση
SHARE:

24Media Network