Deltacron: “Αδειάζει” τον Μαγιορκίνη ο Κύπριος καθηγητής – Τι είπαν οι Ισραηλινοί

Εργαστήριο για τον κορονοϊό AP Photo/Jessica Hill

Ενοχλημένος είναι ο Δρ Λεόντιος Κωστρίκης μετά τις δηλώσεις του Γκίκα Μαγιορκίνη για την μετάλλαξη Deltacron. Ο Κύπριος καθηγητής είπε πως μελέτησε τα αποτελέσματα με Ισραηλινούς επιστήμονες, τονίζοντας πως "αυτός είναι ο σωστός τρόπος που συζητείται η επιστήμη, όχι μέσω facebook".

Ο καθηγητής του Τμήματος Βιολογικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Κύπρου, Δρ. Λεόντιος Κωστρίκης εξηγώντας τα ευρήματα της έρευνάς του για τη νέα μετάλλαξη Deltacron που εντοπίστηκε στην Κύπρο, εξέφρασε την άποψη ότι είναι σωστό κατά τον ίδιο, να δοθούν τα δεδομένα της μελέτης του στη διεθνή κοινότητα.

Ο Δρ. Κωστρίκης εξήγησε πώς η ομάδα του έφτασε στα συμπεράσματα όσον αφορά την Deltacron και απάντησε στο σχόλιο του μέλους της επιτροπής εμπειρογνωμόνων της Ελλάδας, Γκίκα Μαγιορκίνη για «τεχνικό λάθος» του εργαστηρίου.

Όπως αναφέρει το Sigmalive.com, ο Δρ. Κωστρίκης γνωρίζει προσωπικά τον Δρ. Μαγιορκίνη και όπως ανέφερε τον είχε βοηθήσει στο παρελθόν. «Αυτό που με ενόχλησε περισσότερο είναι ότι ο συγκεκριμένος επιστήμονας επειδή με ξέρει προσωπικά θα μπορούσε να με καλέσει στο τηλέφωνο, να μου εκφράσει τις ανησυχίες του για τα αποτελέσματα και να του αναλύσω τα συμπεράσματα. Αντ’ αυτού, προτίμησε να τοποθετηθεί δημόσια και η είδηση αναμεταδόθηκε», είπε.

Πρόσθεσε πως ο κος Μαγιορκίνης συμπεριφέρθηκε άκομψα και είπε μάλιστα πως ενοχλήθηκε από την συμπεριφορά του. «Η επιστήμη δεν είναι μόνο Κύπρος και Ελλάδα αλλά είναι διεθνής. Τελείωσε αυτό το θέμα, αλλά το κρατώ και το θυμάμαι αυτό που έγινε», σημείωσε.

Όσον αφορά τα ευρήματα της ομάδας του, έγιναν στα πλαίσια του διδακτορικού του μαθητή του Ανδρέα Χρυσοστόμου και στο πλαίσιο της γονιδιακής επιτήρησης που πραγματοποιείται από το εργαστήριο του σε συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας.

«Στο πλαίσιο αυτά, συλλέγονται κάθε βδομάδα 200 δείγματα από διάφορες πηγές όπως τα νοσοκομεία και αεροδρόμια και γίνεται αλληλούχιση και ελέγχονται. Αυτό που μας είχε κινήσει την περιέργεια ήταν ότι βρίσκαμε γονιδιώματα της Δέλτα τα οποία σε συγκεκριμένη περιοχή του γονιδίου που εκφράζει την σημαντική πρωτεΐνη ακίδα, υπήρξαν πολυμορφισμοί αμινοξέων, αλλαγές δηλαδή στην πρωτεΐνη οι οποίοι είναι οι ίδιοι που βρίσκαμε στην Όμικρον», εξήγησε.

Σημείωσε επίσης πως «αυτή η παρατήρηση εντοπίστηκε από τα μέσα του Δεκέμβρη και αυξανόταν συνεχώς μέχρι που απόκτησε τα 7 χαρακτηριστικά των παραλλαγών που εντοπίζονται μόνο στην Όμικρον. Στα πλαίσια αυτών των παρατηρήσεων και αφού το φαινόμενο ήταν πρόσφατο, θεώρησα σωστό τα δεδομένα να δοθούν στη διεθνή κοινότητα Η επιστήμη ανήκει στον κόσμο».

Τέλος ο Δρ. Κωστρίκης είπε πως χθες το βράδυ είχε σύσκεψη με Ισραηλινούς επιστήμονες που οργανώθηκε από την Πρεσβεία του Ισραήλ στην Κύπρο. «Είχα την ευκαιρία να μελετήσουμε και να αναλύσουμε το φαινόμενο με δύο Ισραηλινούς επιστήμονες και επιβεβαίωσαν το εύρημα. Συμφωνούν απόλυτα με την εξήγηση που δίνω. Αυτός είναι ο σωστός τρόπος που συζητείται η επιστήμη, όχι μέσω facebook», τόνισε.

Οι δηλώσεις του Δρ. Κωστρίκη:

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις