Σούπερ Μάρκετ: Έρχονται αυξήσεις σε 200 είδη ευρείας κατανάλωσης μέχρι το τέλος Ιουλίου

Σούπερ Μάρκετ: Έρχονται αυξήσεις σε 200 είδη ευρείας κατανάλωσης μέχρι το τέλος Ιουλίου
Σούπερ Μάρκετ iStock

Παρά την πτώση του πληθωρισμού, η ακρίβεια θα συνεχίζει να ταλαιπωρεί τα νοικοκυριά στην Ελλάδα αφού αναμένονται ανατιμήσεις σε άλλα 200 είδη ευρείας κατανάλωσης.

Συνεχίζονται, αν και με μικρότερη ένταση, οι ανατιμήσεις σε προϊόντα ευρείας κατανάλωσης, όπως είναι τα τρόφιμα.

Την ίδια στιγμή, η αντιμετώπιση της ακρίβειας αποτελεί προτεραιότητα για την Επιτροπή Ανταγωνισμού, η οποία «τσεκάρει» καθημερινά τις τιμές σε περισσότερα από 60.000 προϊόντα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία από το ρεπορτάζ της Realnews, έως το τέλος Ιουλίου αναμένεται να αυξηθούν κατά 10% οι τιμές σε τουλάχιστον 200 προϊόντα.

Αναλυτικότερα αναμένεται να αυξηθούν οι τιμές στα εξής προϊόντα:

Γραβιέρα 33%,

κατεψυγμένες πατάτες 6,5% έως 30%,

μαρμελάδα 20%,

απορρυπαντικό πιάτων 16%,

ελαιόλαδο έως 15%,

χαρτικά έως 15%,

μέλι ανθέων 11%,

μπαχαρικά 10%,

παξιμάδια 10%,

αναψυκτικά 10%,

χυμοί 10%,

τσάι έως 10%,

ελιές 10%,

φυτικό γάλα 9%,

κατεψυγμένα λαχανικά 9%,

γαλακτοκομικά 8%,

χλωρίνη 8%,

ζωοτροφές 7,5%,

στιγμιαίος καφές 7%,

σοκολάτες 6%,

πουρές 5%,

ανθρακούχο νερό 5%,

παιδικές τροφές 4%,

εσπρέσο 2,5%,

ριζογκοφρέτες και ταχίνι σε ποσοστό 2,5%.

Οι ανατιμήσεις έχουν γίνει από μεμονωμένες εταιρείες και αναμένεται να περάσουν σταδιακά στα ράφια μέχρι το τέλος Ιουλίου, ανάλογα με τα αποθέματα που έχουν στη διάθεσή τους οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Οπως εκτιμούν παράγοντες της αγοράς, οι ανατιμήσεις θα συνεχιστούν και το επόμενο διάστημα, αλλά με μικρότερη ένταση. Οι αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων δεν αφορούν μόνο τα «επώνυμα», αλλά και τα ιδιωτικής ετικέτας.

Σύμφωνα με στοιχεία της NielsenIQ, το πρώτο τετράμηνο του 2023 οι αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ανήλθαν στο 16,4%, όταν στα επώνυμα προϊόντα μεσοσταθμικά έφτασαν το 6%.

Παρ’ όλα αυτά, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συγκεντρώνουν μερίδιο αγοράς της τάξεως του 25%, με τρεις στους τέσσερις καταναλωτές που αγοράζουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας να δηλώνουν ότι δεν το κάνουν μόνο για τη σχετικά χαμηλή τιμή, αλλά και επειδή θεωρούν ότι είναι εξίσου ποιοτικά σε σχέση με τα επώνυμα.

Εκτός όμως από τις ανατιμήσεις, υπάρχουν και ορισμένες βιομηχανίες τροφίμων και εμπορικές επιχειρήσεις που στέλνουν τιμολόγια στα σούπερ μάρκετ με μειωμένες τιμές.

Μειώσεις τιμών έχουν γίνει, επίσης, από μεμονωμένες εταιρείες και αφορούν το κατσικίσιο τυρί (15%), τις φρυγανιές έως 12,5%, το γιαούρτι έως 12%, το βιολογικό γάλα κεφίρ 10,5%, το αραβοσιτέλαιο έως 9%, τα γαλακτοκομικά έως 4,5% και το γάλα εβαπορέ 4%. Οι περισσότερες από αυτές τις μειώσεις έχουν περάσει ήδη στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

Ωστόσο, δυσαρέσκεια προκαλεί στους καταναλωτές το γεγονός ότι η αποκλιμάκωση των τιμών θα έπρεπε να ήταν πολύ μεγαλύτερη, με δεδομένο ότι οι τιμές στα ενεργειακά προϊόντα έχουν μειωθεί σημαντικά.

Για παράδειγμα, το πετρέλαιο μπρεντ κινείται κάτω από τα 80 δολάρια το βαρέλι, παρόλο που η Σαουδική Αραβία ανακοίνωσε τη μείωση της παραγωγής πετρελαίου τον Ιούλιο κατά 1 εκατομμύριο βαρέλια. Το ηλεκτρικό ρεύμα βρίσκεται στην περιοχή των 100 ευρώ ανά μεγαβατώρα, ενώ το φυσικό αέριο κινείται σε επίπεδα προ ενεργειακής κρίσης και συγκεκριμένα κοντά στα 25 ευρώ ανά μεγαβατώρα.

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα