Συνεχίζεται η πτώση στις αερομεταφορές

Αεροδρόμιο στη Σαουδική Αραβία
Αεροδρόμιο στη Σαουδική Αραβία AP

Η τάση αρνητικής ζήτησης αεροπορικών θέσεων, παραμένει πολύ υψηλή, με τα δεδομένα και του Φεβρουαρίου 2021.

Οι συγκρίσεις της COVID-19 εποχής και προ αυτής, είναι αναπόφευκτες, προκειμένου να διαπιστώσουμε το μέγεθος της επίδρασης της πανδημίας.

Κι όσο παραμένουν οι περιορισμοί στις μετακινήσεις, αυτή η τάση θα παραμένει υψηλά. Μόνο η επιτάχυνση των εμβολιασμών, θα αλλάξει προς το καλύτερο την κατάσταση.

Σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA), η συνολική ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια τον Φεβρουάριο του 2021, μειώθηκε κατά 74,7% σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του 2019, ακόμα χειρότερη από το 72,2% που σημειώθηκε τον Ιανουάριο του 2021 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο του 2019. Μάλιστα στην Ευρώπη, το ποσοστό ήταν 82,8%, το μεγαλύτερο παγκοσμίως, με την Ευρώπη να έχει ποσοστό 23,6% στις παγκόσμιες αεροπορικές μετακινήσεις (38,6% Ασία – Ειρηνικός, 22,7% Βόρειος Αμερική, 7,4% Μέση Ανατολή, 5,7% Λατινική Αμερική, 1,9% Αφρική).

Επίσης, η συνολική εγχώρια ζήτηση μειώθηκε κατά 51,0% σε σχέση με τον Φεβρουάριο 2019 (ο Ιανουάριος ήταν -47,8%). Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αδυναμία των ταξιδιών της Κίνας, λόγω των αιτημάτων της κυβέρνησης να παραμείνουν οι πολίτες στο σπίτι τους κατά τη διάρκεια της περιόδου του σεληνιακού νέου έτους.

«Ο Φεβρουάριος δεν έδειξε καμία ανάκαμψη της ζήτησης για διεθνή αεροπορικά ταξίδια. Στην πραγματικότητα, οι περισσότεροι δείκτες πήγαν σε λάθος κατεύθυνση, καθώς οι περιορισμοί ταξιδιού ενισχύθηκαν ενόψει των συνεχιζόμενων ανησυχιών για νέες παραλλαγές του κορονοϊού. Σημαντική εξαίρεση ήταν η εγχώρια αγορά της Αυστραλίας. Η χαλάρωση των περιορισμών στις πτήσεις εσωτερικού οδήγησε σε σημαντικά περισσότερα ταξίδια. Αυτό μας λέει ότι οι άνθρωποι δεν έχουν χάσει την επιθυμία τους για ταξίδι. Θα πετάξουν, υπό την προϋπόθεση ότι μπορούν να το πράξουν χωρίς να αντιμετωπίσουν μέτρα καραντίνας», δήλωσε ο Γουίλι Γουόλς, γενικός διευθυντής της IATA.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η κυκλοφορία των αεροπορικών εταιρειών Ασίας-Ειρηνικού, τον Φεβρουάριο 2021, μειώθηκε κατά 95,2% σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του 2019 (-94,8% τον Ιανουάριο). Η περιοχή συνέχισε να υποφέρει από την απότομη πτώση της κυκλοφορίας για όγδοο συνεχή μήνα.

Αντίστοιχα, οι αερομεταφορείς της Ευρώπης, σημείωσαν πτώση 89,0% στην κίνηση τον Φεβρουάριο, σημαντικά χειρότερα από το -83,4% του Ιανουαρίου, οι αεροπορικές εταιρείες της Μέσης Ανατολής ήταν στο -83,1% τον Φεβρουάριο, οι αερομεταφορείς της Βόρειας Αμερικής στο -83,1%, οι αεροπορικές εταιρείες της Λατινικής Αμερικής στο -83,5% και της Αφρικής στο -68,0% τον Φεβρουάριο 2021 σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο 2019.

Αντιθέτως, η ζήτηση για μεταφορά εμπορευμάτων, συνέχισε να ξεπερνά τα επίπεδα πριν από την πανδημία, καθώς αυξήθηκε κατά 9%, έναντι του Φεβρουαρίου του 2019 και +1,5% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2021. Πλέον, οι όγκοι έχουν επιστρέψει στα επίπεδα του 2018, πριν από τον εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας.

Όλες οι περιοχές, εκτός από τη Λατινική Αμερική, σημείωσαν βελτίωση στη ζήτηση αεροπορικών φορτίων σε σύγκριση με την προ πανδημίας εποχή, με τη Βόρεια Αμερική και την Αφρική να έχουν τις ισχυρότερες επιδόσεις.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Αερομεταφορές, Κορονοϊός
SHARE:

24Media Network