Το e-σούπερ μάρκετ ήρθε για να μείνει

Σούπερ Μάρκετ (φωτογραφία αρχείου)
Σούπερ Μάρκετ (φωτογραφία αρχείου) SHUTTERSTOCK

Για τους καταναλωτές e-supermarket, οι αγορές μέσω διαδικτύου αντιστοιχούν κατά μέσο όρο στο 35% των συνολικών αγορών τους για προϊόντα παντοπωλείου και αντιστοιχούν σε ποσό μηνιαίας δαπάνης 146 ευρώ ανά μήνα.

Μπορεί η πλειονότητα των καταναλωτών να γνώρισε το διαδικτυακό κανάλι αγορών στα σούπερ μάρκετ μέσα στα lockdowns, ωστόσο, η τάση φαίνεται να ενισχύεται ακόμη και με την αγορά «ανοιχτή».

Σύμφωνα με στοιχεία έρευνας του ΙΕΛΚΑ και της Convert Group, πέρα από «ασφάλεια» σε σχέση με τον συγχρωτισμό, οι καταναλωτές εκτιμούν επίσης πως διευκολύνονται σε σχέση με τη μεταφορά των καλαθιών αγοράς τους.

Ειδικότερα, και σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, η πλειονότητα των αγοραστών από ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ πραγματοποίησε την πρώτη του αγορά την περίοδο της πανδημίας. Συγκεκριμένα το 45% το 2020 και το 21% το 2021. Μόνο 1 στους 3 αγοραστές (33%), είχε αγοράσει νωρίτερα προϊόντα σουπερμάρκετ μέσω διαδικτύου.

Σημειώνεται πως οι πωλήσεις του online καναλιού των σούπερ μάρκετ έχουν ξεπεράσει το 2020, σύμφωνα με την Convert Group, τα 163 εκατ. ευρώ, με αύξηση 262% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η συνολική αξία της online αγοράς είναι ακόμα μεγαλύτερη αν λάβουμε υπόψη τα συνοικιακά καταστήματα, καθώς πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις αξιοποίησαν εναλλακτικά κανάλια, όπως την τηλεφωνική παραγγελία και τη διανομή κατ’οίκον.

Πέρα από τη συγκυρία, στην έρευνα αποτυπώνεται ότι ποσοστό 12% των καταναλωτών επιλέγει να αγοράζει online, ποσοστό που καταδεικνύει ραγδαία αύξηση από το 1%-2% του 2019.

Σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα του ΙΕΛΚΑ και της Convert Group, το 41% των online αγοραστών απαντούν ότι αγόρασαν για πρώτη φορά προϊόντα σουπερμάρκετ μέσω διαδικτύου λόγω των μέτρων περιορισμού κυκλοφορίας και το 28% λόγω φόβου επίσκεψης σε φυσικό κατάστημα. Επίσης ένα ποσοστό 10% αποδίδει την έναρξη ηλεκτρονικών αγορών στην μακρόχρονη παραμονή στο σπίτι. Τα ποσοστά αυτά είναι ακόμα υψηλότερα στο κοινό που ξεκίνησε τις αγορές του το 2021. Οι κατεξοχήν λόγοι επιλογής ηλεκτρονικών αγορών βρίσκονται σε χαμηλότερες θέσεις επιλογής από το κοινό και κυρίως αφορούν παλαιότερους αγοραστές του 2019, συγκεκριμένα καταγράφονται η δυσκολία μεταφοράς με 21% και η έλλειψη χρόνου με 18%. Επίσης ποσοστό 13% επέλεξε τις ηλεκτρονικές αγορές επειδή μπορούσε να συγκρίνει τιμές και να εντοπίσει προσφορές και χαμηλότερες τιμές..

Για την μετά-lockdown εποχή ποσοστό 59% των καταναλωτών που αγοράζουν ηλεκτρονικά αναφέρουν ότι διευκολύνονται ως προς τη μεταφορά και το 51% δηλώνει ότι το επιλέγει ως ασφαλέστερη λύση έναντι της πανδημίας.

Ακολουθεί η αποφυγή του κόστους μεταφορών με 30%, η ευκολία των αγορών σε ποσοστό 28%, η ταχύτητα αγορών με 28% και η αναζήτηση προσφορών με 25%. Μόλις ένα ποσοστό 11%, δεν έχει εικόνα για τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρονικών αγορών, κάτι που αποτελεί ένδειξη για την θετική αξιολόγηση του καναλιού αυτού αγορών. Σύμφωνα με τους ερευνητές, τα στοιχεία αυτά ουσιαστικά δείχνουν ότι ο κύριος λόγος έναρξης αγορών μέσω διαδικτύου είναι η ασφάλεια από την πανδημία, αλλά αφετέρου η άνεση και η ταχύτητα που προσφέρουν τα ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ αποτελούν τους κύριους λόγους διατήρησής αυτής της αγοραστικής συνήθειας.

Η συχνότητα ηλεκτρονικών αγορών παραμένει μεν χαμηλότερη, αλλά με σημαντικά υψηλή δαπάνη ανά αγορά. Ο μέσος αγοραστής e-supermarket πραγματοποιεί κατά μέσο όρο 16 αγορές τον χρόνο, ενώ το 46% αγοράζει τουλάχιστον μία φορά τον μήνα.

Παρά αυτή την σχετικά χαμηλή συχνότητα αγορών (16 αγορές ανά έτος), η μέση μηνιαία δαπάνη μέσω διαδικτύου είναι αρκετά υψηλή. Συγκεκριμένα, για τους αγοραστές e-supermarket οι αγορές μέσω διαδικτύου αντιστοιχούν κατά μέσο όρο στο 35% των συνολικών αγορών τους για προϊόντα παντοπωλείου και αντιστοιχούν σε ποσό μηνιαίας δαπάνης 146 ευρώ ανά μήνα. Αξίζει όμως να σημειωθεί, ότι ακόμα και σήμερα οι ηλεκτρονικές αγορές για είδη παντοπωλείου, επιλέγονται από νοικοκυριά με μεγαλύτερη μηνιαία δαπάνη από τον εθνικό μέσο όρο.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Σούπερ Μάρκετ, Lockdown
SHARE:

24Media Network