Στιγμιότυπο από τη νίκη της Ουκρανίας στη Eurovision 2022 CORINNE CUMMING 2022

EUROVISION 2022: ΤΑ 6 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΤΕΛΙΚΟΥ

Παρακολουθήσαμε τον Τελικό του 66ου Διαγωνισμού Τραγουδιού της Eurovision και αυτά είναι τα έξι συμπεράσματα που βγάλαμε από όσα είδαμε στη σκηνή του Pala Olimpico στο Τορίνο.

Αντίο Τορίνο. Αποχαιρετούμε το Τορίνο και τον 66ο Διαγωνισμό Τραγουδιού της Eurovision. Μεγάλη νικήτρια η Ουκρανία με το ‘’Stefania’’ και τους Kalush Orchestra οι οποίοι με ειδική άδεια έφυγαν από την εμπόλεμη Ουκρανία και ταξίδεψαν μέχρι την Ιταλία.

Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ισπανία, η Σουηδία, η Σερβία, η Ιταλία, η Μολδαβία, η Ελλάδα, η Πορτογαλία και η Νορβηγία. Η γενική αίσθηση είναι πως είχαμε πολλά χρόνια να δούμε και να ακούσουμε ωραίες προτάσεις από το σύνολο των χωρών που έλαβαν μέρος. Παρατράγουδα, άξια λόγου, δεν είχαμε. Όλα κύλησαν ομαλά με μοναδική παραφωνία τη σκηνοθετική ματιά και των ημιτελικών αλλά και του τελικού.

Η νίκη της Ουκρανίας, η νίκη της ειρήνης

Το πανηγυράκι που κανένας δεν βλέπει και ως εκ θαύματος κάνε 50% τηλεθέαση. Ναι, ναι. Αυτά είναι γνωστά. Όμως, ο φετινός διαγωνισμός της Eurovision 2022 ήταν πολλά παραπάνω από ένα show με τραγούδι, μουσική και χορό. Ο αποκλεισμός της Ρωσίας και η νίκη της Ουκρανίας με τεράστια διαφορά από το δεύτερο Ηνωμένο Βασίλειο και με σύσσωμη απόφαση του τηλεοπτικού κοινού είναι ένα ακόμα ηχηρό μήνυμα. Κανένας δεν απογοητεύτηκε με τη θέση που κατέκτησε. Οι σημαίες της Ουκρανίας σηκώθηκαν. Ο ράπερ Ολεγκ Ψιούκ με την ορχήστρα Kalush Orchestra δεν κέρδισαν ένα βραβείο.

Η νίκη της Ουκρανίας είναι η νίκη της ειρήνης. Είναι συμβολισμός. Η “Στεφανία” των Ουκρανών ήταν αρχικά ένα τραγούδι αφιερωμένο στη μητέρα του τραγουδιστή και την αγάπη της προς το παιδί της. “Μαμά, τραγούδησέ μου ένα νανούρισμα. Δεν μπορείς να μου πάρεις τη δύναμη της θέλησης που μού έδωσε η μητέρα μου. Πάντα θα βρίσκω τον δρόμο για το σπίτι μου, ακόμα κι αν όλοι οι δρόμοι είναι κατεστραμμένοι”. Η μαμά Στεφανία μετατράπηκε στη μητέρα πατρίδα που μάχεται.

“Την επόμενη χρονιά η Ουκρανία θα φιλοξενήσει τη Eurovision”, ανέφερε ο Ουκρανός πρόεδρος Ζελένσκι μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, εκφράζοντας την ελπίδα κάποια ημέρα ο διαγωνισμός τραγουδιού να φιλοξενηθεί στην απελευθερωμένη Μαριούπολη. “Το θάρρος μας εντυπωσιάζει τον κόσμο, η μουσική μας κατακτά την Ευρώπη“, έγραψε σε ανάρτησή του στο Facebook.

“Κάθε νίκη έχει σημασία για την Ουκρανία αυτές τις ημέρες”, τόνισε ο Όλεγκ Ψίουκ στη συνέντευξη Τύπου των νικητών και ευχαρίστησε όλους όσοι τους ψήφισαν. “Η νίκη είναι πολύ σημαντική για την Ουκρανία, ιδιαίτερα φέτος. Για εμάς, αυτή η υποστήριξη στην Ουκρανία είναι ακόμη πιο σημαντική αυτές τις ημέρες. Είμαστε εδώ για να αποδείξουμε ότι η ουκρανική κουλτούρα και η ουκρανική μουσική είναι ζωντανές και έχουν τον δικό τους ήχο. Πέρα από εμάς, υπάρχουν τόσοι πολλοί ταλαντούχοι άνθρωποι στην Ουκρανία που κάνουν μουσική. Σας καλούμε να τους στηρίξετε. Την επόμενη χρονιά θα χαρούμε να φιλοξενήσουμε τη Eurovision και όλη την Ευρώπη στη νέα, ενοποιημένη, χαρούμενη Ουκρανία. Θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να γίνει η Eurovision στη νέα, ειρηνική Ουκρανία”.

Γιώργος Καπουτζίδης – Μαρία Κοζάκου: Τους αποθεώνουμε από συνήθεια; Να πέσει γέλιο “κονσέρβα”

Ο Γιώργος Καπουτζίδης και η Μαρία Κοζάκου ήταν και φέτος (και του χρόνου και του παραχρόνου και την επόμενη δεκαετία κι όσο θέλουν και αντέχουν) οι σχολιαστές της Eurovision. Αν για κάτι μπορούμε να υπερηφανευτούμε την ελληνική τηλεόραση είναι αυτοί οι δύο άνθρωποι και ο τρόπος που μεταδίδουν τον μουσικό διαγωνισμό. Έχουν χιούμορ, σοβαρότητα, ευστροφία και ευγλωττία. Είναι εκεί για να κάνουν παρέμβαση όταν νιώθουν πως ο χώρος υπάρχει. Το έκαναν ξανά.

Ο Γιώργος Καπουτζίδης λίγο μετά τη συμμετοχή της Σουηδίας, είπε: “Δεν σχολιάζω τίποτα, γιατί την Πέμπτη που το σχολίασα, ένας μού έγραψε ότι σχολιάζω σαν κακιά αδερφή. Αδερφή είμαι. Αλλά όχι κακιά. Είμαι καλή. Και όμορφη και έξυπνη και πετυχημένη, ξέρετε. Και μην σοκάρεστε. Αυτά πρέπει να τα συζητάμε ανοιχτά. Αν δεν τα συζητήσουμε, δεν θα τα αντιμετωπίσουμε”. Έτσι απλά όμορφα κι ωραία. Τι; Ο Ποσειδώνας Γιαννόπουλος; Τι; Στο Twitter; “Κάθε χρόνο αποθεώνουν όλοι Καπουτζίδη – Κοζάκου. Σαν από συνήθεια πια. Προσωπικά φέτος τους βρίσκω ενοχλητικά υπερβολικούς. Όσοι δουλεύουμε στα media καλό είναι να έχουμε σαν αρχή μας ότι δεν μας ανήκει τίποτα και ότι δεν μπορούμε να θεωρούμε οτιδήποτε ‘δικό μας τσιφλίκι'”. Γνώμες πολλές, Καπουτζίδης ένας. Και του χρόνου.

Ελλάδα και Αμάντα Γεωργιάδη στην 8η θέση, επιβεβαίωσαν τα στοιχήματα

Η Αμάντα Γεωργιάδη με το “Die Together” κατάφερε να κατακτήσει την 8η θέση στην τελική κατάταξη. Εξαιρετική επίδοση, εξαιρετικά συμπαθές κορίτσι. Τα στοιχήματα ήθελαν τη συμμετοχή της Ελλάδας να μπαίνει στη δεκάδα και να φλερτάρει ακόμα και με την πεντάδα. Οι επιτροπές αγάπησαν ιδιαίτερα το τραγούδι κι αυτό φάνηκε στις βαθμολογίες.

“Προτιμώ να παραμένω συγκεντρωμένη στον στόχο μου, που είναι να δώσω μια καλή εμφάνιση στο κοινό της Eurovision και να κάνω περήφανους τους Έλληνες”, είχε πει η Αμάντα σε συνέντευξή της στο Magazine και τον Πάνο Κωδωνά λίγο πριν τον μεγάλο τελικό. Και τα κατάφερε.

Στις πρώτες της δηλώσεις μετά τη λήξη του διαγωνισμού η Αμάντα Γεωργιάδη μιλώντας στους “Πρωινούς Τύπους” και τον δημοσιογράφο Θάνο Κλωνόπουλο είπε: “όλα ήταν ωραία. Δεν είχα άγχος. Σκέφτηκα ότ ‘εντάξει θα το απολαύσω’. Και το απόλαυσα. Υπήρχαν πολλές καλές χώρες φέτος. Πολλά, καλά τραγούδια. Εγώ είμαι χαρούμενη”.

Ισπανία, απόφοιτος “σχολής Φουρέιρα”

Η Chanel Terrero με το SloMo βρέθηκε στην τρίτη θέση με 459 πόντους. Το SloMo διαγωνίστηκε και κέρδισε το Benidorm Fest 2022, ένα φεστιβάλ τραγουδιού που χρησιμοποιήθηκε για την επιλογή της συμμετοχής της Ισπανίας στον Διαγωνισμό Τραγουδιού της Eurovision. Παραλίγο όμως να μην βρεθεί στο Τορίνο.

Η ολλανδική εφημερίδα BD, αποκάλυψε ότι το SloMo αρχικά προοριζόταν για την Jennifer Lopez η οποία όμως δεν απάντησε ποτέ. Το SloMo ανέλαβε να απογειώσει η Chanel και η αποστολή ολοκληρώθηκε με πλήρη επιτυχία και fuego αφού πάρα πολλοί ήταν εκείνοι που είδαν ομοιότητες στην κινησιολογία με την Ελένη Φουρέιρα. Σχολή, σχολή.

Το Ηνωμένο Βασίλειο με τον Sam Ryder ξεκόλλησε από τον πάτο

Το Ηνωμένο Βασίλειο συμμετέχει κάθε χρόνο στη Eurovision από το 1959 και έχει κερδίσει τον διαγωνισμό συνολικά πέντε φορές. Η τελευταία 20ετία ήταν αρκετά δύσκολη καθώς τερμάτισε τελευταίο σε 4 διαγωνισμούς. Πρώτη φορά που η χώρα είχε έρθει τελευταία στο διαγωνισμό ήταν το 2003 με τους μηδέν βαθμούς των Jemini, κάτι που επαναλήφθηκε στη συνέχεια το 2008 με τον Άντι Αβραάμ, ο οποίος έλαβε 14 πόντους, το 2010 με τον Τζός Ντούμποβι, ο οποίος έλαβε 10 πόντους και το 2019 με τον Μάικλ Ράις που έλαβε 11 βαθμούς. Το 2016, το Ηνωμένο Βασίλειο απέτυχε να φτάσει στην πρώτη δεκάδα για έβδομη συνεχόμενη φορά, με το δίδυμο Τζo και Τζέικ να τερματίζουν στην 24η θέση. Το 2017, το Ηνωμένο Βασίλειο βελτίωσε το αποτέλεσμα του, τερματίζοντας 15ο με τη Λούσι Τζόουνς, το καλύτερο αποτέλεσμα στον διαγωνισμό, μετά την 11η θέση των Blue το 2011.

Και φτάνουμε στο 2022 με τον σταρ του Tik Tok, Sam Ryder και το τραγούδι ‘Space’. Δεύτερη θέση και 466 πόντοι και το Ηνωμένο Βασίλειο ξεκολλάει από τον πάτο.

Το μυστικό πίσω από τα υγιή μαλλιά της Μέγκαν Μαρκλ

Η συμμετοχή της Σερβίας με το “In Corpore Sano” που ερμήνευσε η Konsktrakta ήταν ένα από τα πιο αγαπημένα του κοινού. Με τη δική του ψήφο έφυγε από τη δεξιά πλευρά των αποτελεσμάτων, βρέθηκε στην αριστερή και μάλιστα σκαρφάλωσε στην 5η θέση με 312 πόντους. Ήταν ένα από τα φαβορί, ένα από τα πιο ιδιαίτερα κομμάτια που έχουν λάθει μέρος στον διαγωνισμό.

“Αναρωτιέμαι ποιο είναι το μυστικό πίσω από τα υγιή μαλλιά της Μέγκαν Μαρκλ”, ρωτάει στην αρχή του τραγουδιού η Konsktrakta, για να απαντήσει στον επόμενο στίχο: “Νομίζω πως φταίει η βαθιά ενυδάτωση”. “Είναι το πιο περίεργο τραγούδι που έχω ακούσει στη Eurovision”, “Ένα παράξενα καλό τραγούδι”, “Πρέπει οπωσδήποτε να μπει στη δεκάδα”, ήταν κάποια από τα σχόλια που διαβάσαμε στο Twitter για το νίπτω τας χείρας μου επί σκηνής.

Το Konstrakta είναι το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο της Ana Duric. Η ίδια ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για τη σύγχρονη κοινωνία και τα συναισθήματα που προκαλεί η αδικία, η ανισότητα και η κρατική αυθαιρεσία. Το τραγούδι -που έγραψε η ίδια- αποτελεί μια είδους κριτική στο δυσλειτουργικό σύστημα υγείας της Σερβίας, μια «κραυγή» για την έλλειψη υγειονομικής περίθαλψης για τους καλλιτέχνες εν μέσω πανδημίας και ταυτόχρονα μια διακωμώδηση των σημερινών προτύπων ομορφιάς που εμβαθύνουν στο εξωτερικό και χάνουν την ουσία.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα