O "πατέρας" του Παγκόσμιου Ιστού, Σερ Τίμοθι Μπέρνερς Λι, μιλά για το "φιάσκο" του Facebook

Ο Sir Timothy Berners-Lee, εφευρέτης του World Wide Web (www)
Ο Sir Timothy Berners-Lee, εφευρέτης του World Wide Web (www) ΑΠΕ

O εφευρέτης του World Wide Web (www) άφησε αιχμές για τη χρησιμοποίηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ως τρόπου άσκησης πολιτικών παρεμβάσεων, διαρροής προσωπικών δεδομένων και γκρίζας διαφήμισης

«Αν κοιτάξετε το Facebook και το Twitter ο κόσμος συχνά δεν είναι ένα ωραίο μέρος για να βρίσκεται κάποιος». Με τη χαρακτηριστική αυτή φράση, ο εφευρέτης του World Wide Web (www), Σερ Τίμοθι Μπέρνερς-Λι, μια από τις σημαντικότερες προσωπικότητες στη θεμελίωση της σύγχρονης τεχνολογίας παγκοσμίως, περιέγραψε, στη Σάρτζα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, τις ανησυχίες του για τη χρησιμοποίηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ως τρόπου άσκησης πολιτικών παρεμβάσεων και πολιτικής επιρροής, διαρροής προσωπικών δεδομένων και γκρίζας διαφήμισης.

Μιλώντας στο International Government Communication Forum 2018, που πραγματοποιείται στη Σάρτζα, υπό την αιγίδα του Σεΐχη Sultan bin Muhammad Al Qasimi, ο σερ Τίμοθι Μπέρνερς-Λι αναφέρθηκε στις πρόσφατες υποθέσεις της διαρροής προσωπικών δεδομένων από το Facebook, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Το έχουν αποκαλέσει "το Φιάσκο του Facebook" και μέρος αυτού μπορεί να συνέβη κατά λάθος και μέρος αυτού σκοπίμως (...). Στο Facebook οι άνθρωποι (...) εκφράζουν τις απόψεις τους, αλλά αναπόφευκτα υπάρχουν και ομάδες με πολιτική ατζέντα και ξαφνικά έχουμε μια κατάσταση που είναι απλά μη δημοκρατική».

Ο ίδιος προσέθεσε ότι αναμφίβολα γίνεται μαζική χρήση και του Twitter με κακόβουλο τρόπο κι ενώ το εν λόγω κοινωνικό δίκτυο μπορεί να οικοδομήθηκε με τις καλύτερες προθέσεις, οι επιπλοκές στη λειτουργία του συχνά πόρρω απέχουν από τις όποιες θετικές επιδιώξεις.

«Είδαμε πρόσφατα τους ισχυρισμούς και τις πιθανότητες κρατικής παρέμβασης και παρεμβολής με τη χρήση προσωπικών προφίλ (στα social media) ως ισχυρό διαφημιστικό εργαλείο για τη χειραγώγηση της πολιτικής» σημείωσε (σ.σ. υπενθυμίζεται ότι -όπως πρόσφατα αποκαλύφθηκε- η εταιρεία συμβούλων Cambridge Analytica, που συμμετείχε στην προεκλογική εκστρατεία του Ντόναλντ Τραμπ το 2016, είχε παρανόμως αποκτήσει πρόσβαση σε προσωπικά δεδομένα 50 εκατ. χρηστών του Facebook χωρίς τη συγκατάθεσή τους). Συμπλήρωσε δε ότι στην περίπτωση της Cambridge Analytica, η δύναμη της διαφήμισης αποδείχτηκε υπέρ το δέον ισχυρή.

Ο Σερ Τίμοθι Μπέρνερς-Λι, που είναι επίσης ο ιδρυτής του Ινστιτούτου Ανοιχτών Δεδομένων (Open Data Institute), ανεξάρτητου οργάνου με στόχο την αντιμετώπιση των προβλημάτων που ανακύπτουν από τη χρήση δεδομένων στον Παγκόσμιο Ιστό, περιέγραψε ως ζωτικής σημασίας, για τον σύγχρονο κόσμο, την υπεύθυνη διάχυση της πληροφορίας.

«Η πιο αποδοτική χρήση των δεδομένων γίνεται όταν αυτά είναι διασυνδεμένα. Σήμερα υπάρχουν περισσότερες ιστοσελίδες από ό,τι νευρώνες στον ανθρώπινο εγκέφαλο και οι νευρώνες είναι δισεκατομμύρια» είπε χαρακτηριστικά, τονίζοντας ότι όταν οι κυβερνήσεις μοιράζονται με το κοινό τα δεδομένα που κατέχουν, τότε δεν επιτυγχάνεται μόνο περισσότερη διαφάνεια και μεγαλύτερη λογοδοσία, αλλά ταυτόχρονα διανοίγεται τεράστιο δυναμικό για νέες δημόσιες υπηρεσίες, διαδικασίες και σχέσεις, και η πόλη ή το κράτος «γίνονται λειτουργικά».

Πηγή: 

ΑΠΕ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Facebook
ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ:

Η Κομισιόν απειλεί να "σπάσει" την Google σε μικρότερα κομμάτια

Ο Ζάκερμπεργκ θα προσέλθει στο αμερικανικό Κογκρέσο για εξηγήσεις

Σκάνδαλο Facebook: Ο Ζάκερμπεργκ "σνομπάρει" το βρετανικό κοινοβούλιο και προκαλεί αντιδράσεις

Πέντε ερωτήματα στα οποία πρέπει να απαντήσει η διοίκηση της Facebook

ADVERTISING

SHARE: