Audi A3

H νέα Audi A3 έρχεται ακόμα πιο οικονομική και με σπορ ντύσιμο για... δεξίωση
- 01 Μαΐου 2008 22:38
Mε μια πρώτη ματιά ίσως πολλοί να πιστεύουν, ότι τα αφεντικά της γερμανικής εταιρείας βαρέθηκαν να ασχοληθούν με τo…μικρό τους και με ένα γρήγορο face lift δίνουν ξαναζεσταμένο φαγητό στους πελάτες τους. Κάτι τέτοιο οι υπεύθυνοι της Audi δεν θέλουν ούτε καν να το ακούνε, αφού θεωρούν ότι το Α3 έχει στηριχτεί στο επιτυχημένο προηγούμενο μοντέλο, αλλά έχει υποστεί βασικές αλλαγές τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά.
Η αλήθεια είναι ότι οι πρώτες ματιές στο νέο Α3 δεν μας πείθουν για τα λεγόμενα των Γερμανών, όμως οι υπεύθυνοι της Audi βλέποντας πρώτα τους ανταγωνιστές τους (Ford Focus, Opel Astra, BMW 1) στην ίδια κατηγορία να κάνουν προσεχτικές κινήσεις ακολούθησαν την ίδια τακτική προκειμένου να μη ρισκάρουν, αλλά παράλληλα να μην απογοητεύσουν και το κοινό τους που πριν λίγο καιρό αγόρασε το προηγούμενο πλέον Α3.
Με σπορ… ντύσιμο σε δεξίωση…
Οι αλλαγές αναμφισβήτητα δεν είναι πολλές, όμως είναι ευδιάκριτες δια γυμνού οφθαλμού και σίγουρα το νέο Α3 έγινε εξωτερικά πιο νεανικό. Όχι ότι ήταν… γεροντέ, αλλά βλέπετε λίγο οι αλλαγές στον εμπρός προφυλακτήρα και στη μάσκα, λίγο η είσοδο του πλαϊνού φλας στου καθρέφτες, λίγο ότι στα εμπρός φανάρια ενσωματώθηκαν φώτα ημέρας τεχνολογίας LED αλά… R8 και Α5 δεν ήθελε και πολύ ώστε να εκδηλωθεί η σπορ διάθεση των σχεδιαστών της Audi.
Το μήκος του αυτοκινήτου αυξήθηκε μόλις κατά 2,5 εκατοστά και πλέον φτάνει τα 4,24 μέτρα, ενώ αποφασίστηκε το πεντάθυρο Sportback να μην μεγαλώσει (έμεινε στα 4,29) ώστε να μην ξεφύγει από τα όρια της μικρομεσαίας κατηγορίας.
Οι πιο σπορ προσανατολισμοί που έδωσε η Audi στο εξωτερικό του Α3 μπήκαν και εσωτερικά και ενισχύουν κυρίως τη μεσαία έκδοση Ambition. Με αρκετή δόση αλουμινίου στολίστηκε η κεντρική κονσόλα, οι αεραγωγοί και το σπορ δερμάτινο τιμόνι, ενώ πιο σύγχρονο design έχουν πλέον όλα τα όργανα. Σε αυτό βοηθάει και ο μαύρος φόντος των οργάνων, αφού δημιουργείται η τέλεια αντίθεση με τις κόκκινες βελόνες και τον αντίστοιχο φωτισμό.
Παράλληλα, σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο η ομάδα με τα «τέσσερα δαχτυλίδια» παρουσίασε και νέα υφασμάτινα πακέτα σαλονιού, ενώ δίνει τη δυνατότητα στους πελάτες της να επιλέξουν και το δέρμα Napa. Με τις συγκεκριμένες κινήσεις η Audi πέτυχε το στόχο της και «πάντρεψε» κομψότητα και σπορ design ικανοποιώντας ακόμη και τους πιο απαιτητικούς.
Τα ίδια (αλλά πιο οικονομικά) μοτέρ…
Παρεμβάσεις στα μηχανικά πακέτα της Audi δεν έγιναν, αφού δεν είναι λίγοι που στο παρελθόν προτίμησαν το Α3 και για τις επιδόσεις του. Ο επιτυχημένος 1.4 TFSI με 125 ίππους συνεχίζει ακάθεκτος, όπως επίσης και οι 1.6 (με 102 άλογα), 1.8 TFSI (με 160 ίππους), 2.0 TFSI (με 200 άλογα) και ο 6κύλινδρος 3.2 FSI με απόδοση 250 ίππων.
Σε όλα τα μηχανικά σύνολα (εκτός του 1,6) υπάρχει το χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων, ενώ στις εκδόσεις 2.0 TFSI και 3.2 FSI προσφέρεται το αυτόματο και σειριακό σασμάν S tronic, το οποίοι διαθέτει και αλουμινένια paddles πίσω από το τιμόνι για… αγωνιστικές αλλαγές ταχυτήτων.
Όσον αφορά τους πετρελαιοκινητήρες ο 1.9 TDi με 105 ίππους και ο 2.0 TDi με 170 άλογα, ο οποίος θα υπάρχει και σε έκδοση Quattro αναμένεται να εκπληρώσουν όλα τα γούστα. Σε όλους τους κινητήρες οι μηχανικοί έβαλαν το χεράκι τους ώστε να μειώσουν την κατανάλωση μέχρι και 15%.
Για τους λάτρεις του S3 Quattro η Audi αφήνει το άκρως επιτυχημένο Α3 σχεδόν ανεπηρέαστο. Πλέον το γρήγορο μοντέλο της Audi εκτός από την τριθυρη έκδοση θα τεθεί προς διάθεση και στην Sportback γι’ αυτούς που επιθυμούν ταχύτητα και περισσότερους χώρους. Και οι δύο εκδόσεις θα έχουν κάτω από το καπό τους τον 2λιτρο TFSI που αποδίδει 265 άλογα με τελική ταχύτητα που περιορίζεται από κόφτη στα 250 χλμ/ώρα. Τα 0-100 το 3πορτο S3 τα αγγίζει σε 5,7 δευτερόλεπτα, ενώ το Sportback σε 5,8.
Αudi Magnetic Ride
Αναφέραμε από την αρχή ότι σκοπός της γερμανικής εταιρίες ήταν να δώσει μια πιο σπορ γραμμή στο Α3. Έτσι εξόπλισαν το Α3 και με το σύστημα Audi Magnetic Ride, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό μέσω ενός διακόπτη να επιλέξει ανάμεσα σε “Normal” και “Sport” οδήγηση. Με την επιλογή Sport το αυτοκίνητο… αγριεύει, αφού τα αμορτισέρ του γίνονται πιο σκληρά προσφέροντας καλύτερο κράτημα, την ώρα που μηχανικά αυξάνεται η ροπή.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι το συγκεκριμένο σύστημα δεν θα είναι προς διάθεση στο 1.4 TFSI και στο 1.6.
Όλες τις καινοτομίες της Audi πάνω στο ανανεωμένο Α3 θα τις δούμε στις ελληνικές αντιπροσωπείες (σε τρία επίπεδα εξοπλισμού Attraction, Ambition και Ambiente) λίγο μετά το καλοκαίρι και το πιο… φτωχό A3 θα ξεκινάει στην τιμή των 21.000 ευρώ.