Lamborghini Gallardo LP560-4

Lamborghini Gallardo LP560-4
lambo23408small

Για την Lamborghini Gallardo μιλάνε οι αριθμοί... κινητήρας V10 5.2 λίτρων στους 560 ίππους!

Όταν μια νέα Lamborghini βγαίνει στην παραγωγή πρέπει να αποδείξει πολλά. Όταν, διαδέχεται την πιο επιτυχημένη Lamborghini όλων των εποχών, τα περιθώρια βελτίωσης είναι εξαιρετικά μικρά και τα πράγματα ακόμα πιο δύσκολα. Η νέα Gallardo LP560-4, όμως, μέσα από αυτό τη σύγκριση του παλιού με το καινούριο, αναδεικνύεται άξιος διάδοχος της 7100 Gallardo.





Κινητήρας

Η καρδιά της Lamborghini Gallardo LP560-4 είναι ο νέος V10 κινητήρας των 5.2 λίτρων που αποδίδει 560 PS (412 kW) στις 8000 rpm. Στη μέγιστη δυνατή λειτουργία η ροπή φτάνει τα 540 Nm στις 6.500 rpm. Οι 40 επιπλέον ίπποι και η μείωση του βάρους κατά 20 κιλά βελτιώνουν τη σχέση ιπποδύναμης βάρους στα 2.5 κιλά ανά ίππο εξασφαλίζοντας ότι η LP560-4 επιταχύνει από στάση στα 100 χ.α.ω σε 3,7 δ και επιτυγχάνει τελική ταχύτητα 325 km/h.




Ο κινητήρας τροφοδοτείται με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στον ψεκασμό. Εδώ το καύσιμο ψεκάζεται απευθείας στο θάλαμο συμπίεσης. Ένα πτερύγιο φροντίζει ώστε το καύσιμο από τα πολλαπλά σημεία ψεκασμού να διανέμεται κατάλληλα σε όλο το χώρο της καύσης, δηλαδή περισσότερο κοντά στο μπουζί και λιγότερο κοντά στο πιστόνι και τους κυλίνδρους. Με το νέο αυτό σύστημα, “Iniezione Diretta Stratificata”, όχι μόνο επιτυγχάνεται μια εντυπωσιακή σχέση συμπίεσης 12.5:1 αλλά, σε πλήρη σύμποια με το πνεύμα των καιρών, μειώνονται οι εκπομπές καυσαερίων κατά 18%.




Μηχανική υπεροχή



Το σασί είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο κάτι που εξασφαλίζει μικρότερο βάρος και μεγαλύτερη αντοχή. Αυτό όμως είναι συνηθισμένο στα αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων και η Gallardo LP560-4 δεν είναι απλώς ένα σπορ αυτοκίνητο. Για δραστική μείωση του βάρους και καλύτερη διαχείριση των δυνάμεων που αναπτύσσονται στις υψηλές ταχύτητες η Lamborghini διάλεξε τη λύση του πλέγματος με τον κινητήρα στο κέντρο. Το πλέγμα φροντίζει να διαχειρίζεται ιδανικά τις δυνάμεις που αναπτύσσονται σε υψηλές ταχύτητες, ενώ η κεντρική τοποθέτηση την ιδανική κατανομή βάρους.


Μια ακόμα, μικρή αλλά θαυματουργή, σχεδιαστική λύση κρύβεται πίσω από τα αρχικά LP της νέας Gallardo. Ο κινητήρας είναι τοποθετημένος προσθοπίσθια και όχι εγκάρσια (παράλληλα με τον άξονα) με το βάρος του να απλώνεται σε μεγαλύτερο μήκος και όχι να συγκεντρώνεται πίσω από τις θέσεις των επιβατών. Με τις σχεδιαστικές αυτές επιλογές, η LP560-4 επιτυγχάνει κατανομή βάρους που υπολογίζεται στο 43-57 (εμπρός-πίσω) και είναι πιο ομοιόμορφη από άλλα υπεραυτοκίνητα.




Μεταφέροντας τη δύναμη στο δρόμο


Οι μηχανικοί της Lamborghini έχουν επίσης βελτιώσει την πρόσφυση και τη σταθερότητα στις μεγάλες ταχύτητες. Η μετάδοση της δύναμης στο έδαφος βασίζεται στο τετρακίνητο σύστημα VT που είχε πρωτοπαρουσιαστεί στο στη Diablo VT του 1993. Η ροπή μεταδίδεται με ένα συντελεστή 30-70 αντίστοιχα στους εμπρός και πίσω τροχούς και προσαρμόζεται ιδανικά σε όλες τις οδηγικές συνθήκες. Το μηχανικό διαφορικό στον πίσω άξονα και μια ένα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενο μπλοκέ διαφορικό συμπληρώνουν το σύστημα μετάδοσης της κίνησης.



Αεροδυναμική



Η εξαιρετική αεροδυναμική συμπεριφορά της Gallardo LP560-4 οφείλεται στη διαχυτική ικανότητα του πίσω μέρους και στη εξαιρετικά λεία ποδιά. Συμπερασματικά, η αεροδυναμική απόδοση έχει βελτιωθεί κατά 31% σε σχέση με τη 7100. Η LP560-4 μπαίνει στις στροφές μεγαλύτερη ταχύτητα και περισσότερη σταθερότητα.









Η ομορφιά της απλότητας



Εξωτερικά, οι ακριβείς γραμμές και η έλλειψη διακοσμήσεων δημιουργούν έναν απόλυτα μινιμαλιστικό χαρακτήρα. Η σχεδίαση, όμως, ακολουθεί τις απαιτήσεις της λειτουργίας. Η μάσκα της LP 560-4 γίνεται ένα με το έδαφος για λόγους αεροδυναμικής. Οι αεραγωγοί είναι διογκωμένοι και προβεβλημένοι, όχι για λόγους εντυπωσιασμού, αλλά για να εξασφαλίσουν τις ανάγκες του θηριώδους κινητήρα σε οξυγόνο χωρίς να διαταράσσεται η αεροδυναμική. Τα σπόιλερ έχουν τοποθετηθεί χαμηλά κάτω από τις εισαγωγές του αέρα και φροντίζουν να βελτιώνουν την αεροδυναμική ισορροπία στις υψηλές ταχύτητες.



Πολυτέλεια εκ των έσω



Αυτά σε ότι αφορά τα έξω και τους γνώστες των κατασκευαστικών λεπτομερειών. Εκεί που η Gallardo LP560-4 δεν αφήνει κανένα ασυγκίνητο στο ιδιαίτερα πολυτελές εσωτερικό. Παρά τις αγωνιστικές διαθέσεις η καμπίνα των επιβατών είναι ιδιαίτερα ευρύχωρη. Τα καθίσματα έχουν επένδυση λεπτού δέρματος ή Alcantara (αναλόγως παραγγελίας), η θέση τους, φυσικά, είναι πολύ χαμηλή και η υποστήριξη που προσφέρει η θέση οδήγησης στον υπερτυχερό που θα καθίσει πίσω από το τιμόνι μοναδική.


Από πλευράς εξοπλισμός έχει προσεχτεί και η τελευταία λεπτομέρεια. Το Lamborghini Multimedia System που αναλαμβάνει τη διασκέδαση των επιβατών διαθέτει υποδοχή USB για τη μεταφορά αρχείων.

Ξεχάσαμε κάτι;



Εμείς ναι! Η Lamborghini όμως όχι. Γιατί, ανάμεσα στις πλείστες όσες ανέσεις και διευκολύνσεις, υπάρχει πρόβλεψη για τηλεόραση, σετ τηλεφωνίας Bluetooth, δορυφορική πλοήγηση, αντικλεπτικό σύστημα και κάμερα για την παρακολούθηση του πίσω τμήματος του αυτοκινήτου.

Τιμή;



Η τιμή της Lamborghini LP560-4 θα ξεκινάει από 220 χιλιάδες ευρώ.




Τεχνικά χαρακτηριστικά



Διαστάσεις

· Wheelbase 2560 mm

· Μήκος 4345 mm

· Πλάτος 1900 mm

· Ύψος 1165 mm

· Μεταξόνιο 1632 mm – 1597 mm

· Βάρος 1500

· Κατανομή βάρους (εμπρός – πίσω) Front 43% – rear 57%

Κινητήρας

· V10 cylindres V90°, DOHC 4 valves,common-pin crankshaft

· Κυβισμός 5204 κ.ε.

· Μέγιστη ισχύς 412 kW (560 ps) στις 8000 rpm

· Μέγιστη ροπή 540 Nm στις 6500 rpm

Επιδόσεις

· Μέγιστη ταχύτητα 325 km/h

· Επιτάχυνση (0-100 χ.α.ω) 3,7 δ.

· Επιτάχυνση (0-200 χ.α.ω) 11,8 δ.

Τροχοί

· Ελαστικά (εμπρός – πίσω) Pirelli Pzero 235/35 ZR 19 – 295/30 ZR 19

· Ζάντες (εμπρός – πίσω) αλουμινίου, 8.5″ x 019″- 11″x 019″

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα