‘Υβριδική’ οδήγηση

10 τρόποι από το AUTO 24 για να προστατέψεις το περιβάλλον και την τσέπη σου
- 17 Απριλίου 2008 21:25
Επειδή όμως κάτι τέτοιο είναι αμφίβολο και επειδή ακόμα η τιμή τους είναι ακόμα υψηλή κάθε οδηγός που θέλει να δώσει μια ανάσα στον προϋπολογισμό του πρέπει να σκεφτεί πως θα κάνει περισσότερη οικονομία με το συμβατικό του όχημα.
Τρόποι υπάρχουν. Αν υπάρχει το “θέλω” ιδού πως μπορούμε να κάνουμε περισσότερη οικονομία καυσίμου και να προστατέψουμε το περιβάλλον.
1: Επιταχύνσεις και φρεναρίσματα
Η νευρική οδήγηση είναι ο σημαντικότερος παράγοντας αύξησης της κατανάλωσης καυσίμου. Όταν επιταχύνουμε ο κινητήρας δουλεύει σε πιο υψηλές στροφές καταναλώνοντας περισσότερη βενζίνη. Όταν φτάσουμε στο επόμενο φανάρι αναγκαζόμαστε να επιβραδύνουμε και όλη αυτή η ενέργεια που καταναλώσαμε επιπλέον της οικονομικής οδήγησης πάει χαμένη.
2. Μεταξύ 90 και 120 χιλιομέτρων
Η επιτάχυνση στις μέτρια υψηλές ταχύτητες (90-120), π.χ. όταν προσπερνάμε στην εθνική οδό, αυξάνουν την κατανάλωση περισσότερο από ότι στις χαμηλές (10-40) δηλαδή όταν κινούμαστε στην πόλη.
3. Τα λάδια του κινητήρα
Τα καλής ποιότητας λιπαντικά μειώνουν σημαντικά τις τριβές στον κινητήρα αυξάνοντας το χρόνο ζωής και την απόδοση σε καύσιμο. Γι’ αυτό όταν επιλέγουμε λάδια, φροντίζουμε να παίρνουμε τα σωστά νούμερα αλλά όχι κατ’ ανάγκη του κατασκευαστή που προτείνει το service του αυτοκινήτου.
4. Βάρος
Όταν το αυτοκίνητο μας είναι αποθήκη αυξάνει το βάρος του και καταναλώνει περισσότερο καύσιμο. Ιδανικά και για μέγιστη οικονομία πρέπει να το οδηγούμε όπως το πήραμε από την αντιπροσωπεία δηλαδή άδειο.
5. Βάρος ΙΙ
Άλλος ένας λόγος για τον οποίο αυξάνει η κατανάλωση είναι το βάρος του ίδιου του καυσίμου. Πολλοί οδηγοί έχουν τη συνήθεια να οδηγούν πάντα με γεμάτο ντεπόζιτο ενώ είναι πιο οικονομικό όταν είναι στη μέση (Προσοχή: Η πολύ χαμηλή στάθμη στο ντεπόζιτο μπορεί να προκαλέσει βλάβες).
6. Αεροδυναμική
Η αεροδυναμική και συνεπώς η κατανάλωση μπορεί να επηρεαστούν σημαντικά από εξωτερικά αντικείμενα όπως σχάρες, μπαγκαζιέρες και αεροτομές που έχουν τοποθετηθεί μετά την αγορά του αυτοκινήτου. Η απομάκρυνση τους μπορεί να αυξήσει τα χιλιόμετρα κατά 2% με 3%.
7. Ρύθμιση του κινητήρα
Τα τακτικά σέρβις στον κινητήρα και η βελτιστοποίση της λειτουργίας του εξασφαλίζουν ότι θα λειτουργεί με τη μεγιστη απόδοση και οικονομία.
8: Ευθυγράμμιση
Όταν οι τροχοί δεν είναι ευθυγραμμισμένοι τότε δουλεύουν ο ένας αντίθετα από τον άλλο και όχι παράλληλα. Η ευθυγράμμιση πρέπει να γίνεται ακόμα πιο συχνά όταν το οδικό δίκτυο είναι σε κακή κατάσταση όπως στη χώρα ακόμα και αν δεν έχουμε κάποιο σοβαρό χτύπημα στους τροχούς π.χ. πεζοδρόμιο.
9: Ελαστικά
Όταν η πίεση στα ελαστικά του αυτοκινήτου είναι μικρότερη ή μεγαλύτερη από αυτή που πρέπει (εξαρτάται κυρίως από το βάρος του οχήματος) τότε το αυτοκίνητο δεν έχει την ιδανική πρόσφυση στο δρόμο και καταναλώνει περισσότερο. Επομένως είναι καλό να ελέγχουμε και να διορθώνουμε την πίεση των ελαστικών αρκετά συχνά.
10. Υπολογιστής ταξιδιού
Αν και τα περισσότερα αυτοκίνητα έχουν υπολογιστή ταξιδιού σπάνια αυτός είναι γυρισμένος στην «κατανάλωση» και λίγοι οδηγοί ξέρουν να το χρησιμοποιούν σωστά. Ο υπολογιστής πάντα λαμβάνει υπόψην τις μετρήσεις από τον τελευταίο μηδενισμό. Αν π.χ. πήγαμε ταξίδι και μετά οδηγούμε στην πόλη η τιμή της κατανάλωσης δεν θα είναι ακριβής αν δε μηδενίσουμε ξανά τον υπολογιστή. Κάνοντας λοιπόν ένα απλό πείραμα μπορούμε να δούμε την τωρινή μας καταναλωση και την κατανάλωση αφού ακολουθήσουμε τις οδηγίες.