Honda Accord

Το νέο Accord έχει εξευρωπαϊστεί και έγινε... κακός μπελάς των VW, Audi, Mercedes και BMW
- 13 Απριλίου 2008 23:24
Αυτές άρχισαν πριν περίπου 1 χρόνο και πριν από λίγο καιρό στην Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης παρουσιάσθηκε από τους Ιάπωνες η τελική μορφή του Accord, το οποίο είναι ήδη καθ’ οδών προς τη χώρα μας. Σύμφωνα με τα λόγια των υπευθύνων της Honda αυτό θα βρίσκεται στις ελληνικές αντιπροσωπείες περίπου στα τέλη του φετινού καλοκαιριού.
Με μια πρώτη ματιά το ολοκαίνουριο Accord έχει… εξευρωπαϊστεί, αφού στόχο των υπευθύνων της Honda ήταν να μπει… σφήνα στις ευρωπαϊκές εταιρίες και να αυξήσει ακόμη περισσότερο τις πωλήσεις της στην ήπειρό μας στη μεσαία κατηγορία. Μάλλον για να το πούμε πιο ξεκάθαρα να γίνει ο κακός μπελάς των VW Passat, Audi A4, Mercedes C και BMW σειρά 3.
Έτσι, οι Ιάπωνες στις δύο εκδόσεις Sedan και Tourer έδωσαν ιδιαίτερο βάρος στην σπορ εμφάνιση, στην ποιότητα κατασκευής, στους νέους κινητήρες, αλλά και σε αρκετά συστήματα ασφαλείας.
Η… καρδιά του
Το νέο Accord θα είναι διαθέσιμο με τρεις υπερσύγχρονους κινητήρες (δύο βενζινοκίνητοι και ένα πετρελαιοκίνητος), οι οποίοι μάλιστα θα πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 5 που θα αρχίσουν να ισχύουν από το 2009. Χαρακτηριστικό και των τριών, εκτός από το ότι προσφέρουν καλύτερες επιδόσεις, είναι ότι έχει μειωθεί αισθητά η κατανάλωση!
Ο κλασικός 2λιτρος (2.0i- VTEC) σε σχέση με τον προκάτοχό του έχει δεχθεί κάποιες διαφοροποιήσεις που βοηθούν στη μείωση κατανάλωσης (καλύτερη ροή αερίων εισαγωγής και εξαγωγής, βελτιστοποιημένη βύθιση των βαλβίδων, αυξημένη διάμετρο των βαλβίδων εισαγωγής). Το αποτέλεσμα είναι ότι σε μεικτό κύκλο καίει 7,2 λίτρα/100 χιλιόμετρα, τη στιγμή που το προηγούμενο μοντέλο άγγιζε τα 7,8 λίτρα.
Η ιπποδύναμη παρέμεινε στα ίδια επίπεδα με το μοντέλο που εμφανίστηκε στην αγορά στα τέλη του 2003 και αποδίδει 156 ίππους.
Για τους… οικογενειάρχες που θέλουν περισσότερα άλογα κάτω από το καπό τους η Honda συνέχισε την παράδοση και προσφέρει σε όλες τις εκδόσεις τον κινητήρα 2,4 λίτρων. Σε σχέση με τον προκάτοχό του προσφέρει 10 ps παραπάνω και έτσι ο συγκεκριμένος κινητήρας αποδίδει 200 ίππους στις 7.000 rpm και μέγιστη ροπή στα 233 Nm στις 4.500 rpm! Οι παρεμβάσεις που έγιναν στον 2λιτρο έγιναν και εδώ και έτσι η κατανάλωση μειώθηκε σε 8,8 λίτρα/100 χιλιόμετρα από 9 λίτρα.
Παράλληλα διαθέσιμος από την Honda θα είναι και ένας πετρελαιοκινητήρας (i-CDTi) 2,2 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 150 ps στις 4.000 rpm, με τη μέγιστη ροπή 350 Nm να καταγράφεται στις 2.000 rpm. Πιο συγκεκριμένα οι πρώτες μετρήσεις αναφέρουν ότι τα 0-100 τα αγγίζει το αμάξωμα σε 9,6 δευτερόλεπτα με την κατανάλωση να είναι μόλις στα 5,6 λίτρα/100 χιλιόμετρα.
Με τα συγκεκριμένα νούμερα η diesel… καρδιά του Accord προσφέρει, όπως καταλάβατε, δυναμικές επιδόσεις σε συνδυασμό με μείωση ρύπων, ενώ οι Ιάπωνες υποσχέθηκαν ότι έβαλαν τέλος και στον άχαρο θόρυβο των πετρελαιοκινητήρων, αφού χρησιμοποίησαν την πιο σύγχρονη τεχνολογία ψεκασμού πολλαπλών σταδίων με πιεζοηλεκτρικά μπεκ.
Και οι τρεις κινητήρες εξοπλίζονται με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ για τους δύο βενζινοκινητήρες είναι διαθέσιμο ένα 5τάχυτο αυτόματο και σειριακό. Αξίζει να αναφέρουμε ότι στο χειροκίνητο σασμαν υπάρχει το νέο σύστημα Shift Indicator Light, το οποίο στο κέντρο του στροφόμετρου εμφανίζει σύμβολα ένδειξης (up and down) κατάλληλης αλλαγής ταχύτητας που βοηθούν στη ιδανική κατανάλωση.
Εξωτερικά και εσωτερικά
Οι Ιάπωνες της Honda δεν θέλησαν να αντιγράψουν κανέναν από τους ανταγωνιστές τους, αφού προτίμησαν το νέο Accord να διακρίνεται από το κοινό επειδή έχει τη γραμμή της Honda με πιο σπορτίφ… πινελιές.
Εξωτερικά το νέο Accord σε σχέση με τον προκάτοχό του έχει… παχύνει λίγο, αφού είναι πιο φαρδύ, ενώ προκειμένου να πάρει πιο σπορ γραμμή χαμήλωσε το κέντρο βάρους του και οι θόλοι των τροχών βγήκαν πιο έξω. Παράλληλα οι νέες αναρτήσεις με διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω προσφέρουν καλύτερο κράτημα.
Με τις συγκεκριμένες κινήσεις βελτιώθηκε όχι μόνο από αισθητικής πλευρά, αλλά και οδηγικά, καθώς πλέον είναι πιο στιβαρό και πιο ευέλικτο.
Θα ήταν παράλογο ο εξωτερικά πιο σπορ χαρακτήρας του Accord να μην μεταφερόταν και στο εσωτερικό του. Το μαύρο με το ασημί χρώμα, που υπάρχει κυρίως στα στοιχεία που καλύπτουν την κεντρική κονσόλα, δημιουργούν την απόλυτη αντίθεση, τη στιγμή που το τριάκτινο τιμόνι θυμίζει κάτι από Civic…
Πάνω στο σπορ τιμόνι είναι ευδιάκριτα τα χειριστήρια για το ηχοσύστημα, τον αυτόματο πιλότο και το κινητό τηλέφωνο με σύστημα Bluetooth. Αίσθηση προκαλεί η μικρό οθόνη LCD μέσα στα φωτιζόμενα όργανα και πιο συγκεκριμένα στο ταχύμετρο, η οποία δίνει πληροφορίες στον οδηγό και εμφανίζει απρόοπτα προβλήματα που αφορούν το αυτοκίνητο.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι σε περίπτωση που το Accord θεωρηθεί συντηρητικό οι υπεύθυνοι της Honda έχουν έτοιμη την απάντηση για τους πιο απαιτητικούς. Πιο συγκεκριμένα παρουσίασαν σπορ πακέτο που θα είναι διαθέσιμο και στις δυο εκδόσεις αμαξωμάτων Sedan και Tourer. Αυτό δεν θα περιλαμβάνει μηχανικές βελτιώσεις, αλλά μόνο αισθητικές, με νέους σπορ προφυλακτήρες εμπρός – πίσω, αεροτομή και πλαϊνά μαρσπιέ.
Πληθώρα συστημάτων ασφαλείας
Σε παθητική ασφάλεια η Honda εξόπλισε το Accord με ότι πιο σύγχρονο είχε στη διάθεσή της, όμως οι Ιάπωνες έδωσαν μεγάλο βάρος και στην ενεργητική ασφάλεια παρουσιάζοντας νέα πρωτοποριακά συστήματα.
Ένα από αυτά είναι το Motion Adaptive EPS, το οποίο… συνεργάζεται με το σύστημα Vehicle Stability Assist (VSA) και ανιχνεύει ολισθηρές συνθήκες ενεργοποιώντας παράλληλα τις αυτόματες διορθωτικές κινήσεις στο τιμόνι.
Για την έκδοση Diesel και αυτή των 2,4 λίτρων βενζίνης η Honda προσφέρει στον έξτρα εξοπλισμό το δικό της προηγμένο σύστημα υποστήριξης οδήγησης «Honda – Advanced Driving Assist System».
Το «Η-ADAS» περιλαμβάνει τρία νέα επαναστατικά τεχνολογικά συστήματα που στόχο έχουν να… εξοπλίσουν με περισσότερη ασφάλεια τη ζωή των επιβατών μέσα στο νέο Accord.
Κατ’ αρχήν το Lane Keeping Assist System (LKAS), όταν ενεργοποιείται, με τη βοήθεια κάμερας δεν αφήνει το αυτοκίνητο να ξεφύγει από την λωρίδα κυκλοφορίας που έχει οριστεί. Το Adaptive Cruise Control (ACC) χρησιμοποιείται όταν ο οδηγός επιθυμεί να χαλαρώσει και με τη βοήθεια ενός ραντάρ διατηρεί σταθερή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.
Τέλος, με το σύστημα Collision Mitigation Brake System (CMBS) η Honda παρακολουθεί και τις κινήσεις του προπορευόμενου οχήματος (πι συγκεκριμένα το ρυθμό πέδησης) και με ήχο μέσα στην καμπίνα προειδοποιεί το οδηγό προκειμένου να φρενάρει ή να αποφύγει δυσάρεστες καταστάσεις. Σε περίπτωση που ο οδηγός αντιδράσει αργά τότε το σύστημα προχωρεί και σε αυτόματο φρενάρισμα βοηθώντας στη μείωση των επιπτώσεων ενός ατυχήματος.