METRO ΑΕΒΕ – Αριστοτέλης Παντελιάδης: Στήριξη στο λιανεμπόριο από τον τουρισμό

METRO ΑΕΒΕ – Αριστοτέλης Παντελιάδης: Στήριξη στο λιανεμπόριο από τον τουρισμό
Σούπερ μάρκετ (φωτογραφία αρχείου) Pixabay

Σαφής η μείωση των πωλήσεων σε όγκο και μεγάλη η επιβάρυνση από το ενεργειακό κόστος για τα σούπερ μάρκετ. Οι ανατιμήσεις και η υγειονομική διάταξη για το μικτό περιθώριο κέρδους. Οι νέες επενδύσεις σε MyMarket, ΑΠΕ, τεχνολογία και η πρόβλεψη για το 2022.

Ως αντίβαρο στη σαφή μείωση του όγκου πωλήσεων στο λιανεμπόριο τροφίμων, αναδεικνύεται ο τουρισμός και η επαναφορά των επιχειρήσεων HORECA στους προ πανδημίας ρυθμούς, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου METRO ΑΕΒΕ, Αριστοτέλη Παντελιάδη.

Ήδη από το 2021, και πριν οι ανατιμήσεις αρχίσουν να φρενάρουν την κατανάλωση, το δίκτυο καταστημάτων Cash&Carry του ομίλου ΜETRO είχε ήδη ανακάμψει εισφέροντας στην ανάπτυξη πωλήσεων, που για το 2021 διαμορφώθηκαν στα 1,36 δις.ευρώ ελαφρώς αυξημένα κατά 2,26%. Η συνεισφορά τους ωστόσο για φέτος αναμένεται να είναι ακόμη μεγαλύτερη, καθώς «ο τουρισμός πηγαίνει πάρα πολύ καλά».

Το στοίχημα για τη φετινή χρονιά, πέρα από τη συγκράτηση του κόστους λειτουργίας εξαιτίας των τιμών ενέργειας και μεταφορικών, είναι κατά τον κ. Παντελιάδη «να παρέχουμε εξυπηρέτηση στους πελάτες μας, καθώς στο λιανεμπόριο όπως και στον τουρισμό παρατηρείται δυσχέρεια στην εξεύρεση προσωπικού».

Σημειώνεται πως ο όμιλος METRO διατηρεί ευρύ δίκτυο καταστημάτων Cash&Carry με 48 καταστήματα στην Ελλάδα και ένα στην Κύπρο.

Οι ανατιμήσεις

Κατά τον επικεφαλής του ομίλου ΜETRO δεν αναμένεται αναστροφή των ανατιμητικών τάσεων, ενώ ο ίδιος υπογράμμισε πως έως σήμερα έχουν περάσει στο «ράφι» οι μισές εκ των νέων αυξημένων τιμών που υποδέχεται πλέον το λιανεμπόριο από τους προμηθευτές του. Παρά την έλλειψη ορατότητας για το εγγύς μέλλον, εξαιτίας της μεγάλης ρευστότητας στο διεθνές σκηνικό αλλά και των πληθωριστικών πιέσεων, το λιανεμπόριο και οι προμηθευτές συγκράτησαν ως ένα βαθμό τη μετακύλιση τιμών στον τελικό καταναλωτή για τους πρώτους μήνες του 2022, χωρίς πλέον να διαθέτουν τα σχετικά περιθώρια.

Ο κ. Παντελιάδης θύμισε δε πως τα σούπερ μάρκετ υπόκεινται πλέον από το Σεπτέμβριο του 2020 έως και τον Ιούνιο του 2022 (περίοδος που όπως εκτίμησε θα επεκταθεί) σε αγορανομική διάταξη συγκράτησης του περιθωρίου κέρδους. Ως εκ τούτου εκ της νομοθεσίας δεν μπορούν να μετακυλήσουν τα δικά τους αυξημένα κόστη λειτουργίας στις τιμές, αλλά και αντιλαμβανόμενα τον ανταγωνισμό και τη συγκράτηση της αγοραστικής δύναμης.

Σημειώνεται ότι το ενεργειακό κόστος και το κόστος μεταφορών για τον όμιλο αναμένεται να φτάσει τα 26,5 εκατ.ευρώ το 2022 έναντι 24,3 εκατ.ευρώ το 2021 παρά τις κυβερνητικές επιδοτήσεις. Ως γνωστόν ο όμιλος επενδύει στην εγκατάσταση φωτοβολταικών συστημάτων στο δίκτυο του, προκειμένου να παράγει το 30% των αναγκών του μέσω των ΑΠΕ έως το 2023, ως αντιστάθμισμα τόσο στις ακριβές τιμές ενέργειας αλλά και προκειμένου να επιτύχει το στόχο του μηδενικού ενεργειακού αποτυπώματος.

Μεγέθη

Παρά τη μείωση κατανάλωσης κατ’ όγκο και την οριακή αύξηση πωλήσεων σε αξία λόγω πληθωρισμού, ο όμιλος ΜΕΤRO εκτιμά πως θα επιτύχει αύξηση πωλήσεων κατά 6% το 2022, υποστηριζόμενος κυρίως από την επίδοση της χονδρικής (Cash&Carry) ενώ εκτιμάται ότι η κερδοφορία θα διατηρηθεί στα επίπεδα του 2021. Σημειώνεται πως την περασμένη χρονιά Τα κέρδη προ φόρων, αποσβέσεων και τόκων (EBITDA), ανήλθαν σε 57 εκατ. ευρώ έναντι 58.7 εκατ. ευρώ το 2020 (μείωση 2,90%) λόγω του αντίκτυπου της αύξησης των τιμών της ενέργειας από τον Ιούλιο του 2021 και μετά. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 23, 5 εκατ.ευρώ έναντι 24,1 εκατ.ευρώ του 2020.

Τα My market

Κατά τη διάρκεια του 2021, λειτούργησαν 5 νέα καταστήματα, έγινε επέκταση σε 1 κατάστημα, ενώ άλλα 4 ανακαινίστηκαν ριζικά. Παράλληλα, μικρότερες ανακαινίσεις και πρόσθετες εργασίες υλοποιήθηκαν σε 11 καταστήματα. Η αλυσίδα αριθμεί σήμερα 231 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα. Το αποτύπωμα των My market πρόκειται να μεγαλώσει και με το νέο σχήμα Franchise που η αλυσίδα ξεκίνησε πιλοτικά κατά τη διάρκεια του 2021 με την επωνυμία My market Speedy και σχεδιάζει δυναμικό roll-out από το Φθινόπωρο του 2022 με στόχο τα 85 καταστήματα γειτονιάς στην προσεχή τριετία και πάνω από 200 στη δεκαετία.

Στην Κύπρο, ο όμιλος προχωρά στην αναζήτηση νέου χώρου στη Λευκωσία και την προσπάθεια εδραίωσης του μοντέλου των Cash & Carry στην Κυπριακή αγορά. Ο δεύτερος ς χρόνος λειτουργίας του πρώτου καταστήματος στη Λεμεσό κλείνει με αύξηση στις πωλήσεις της τάξεως του 69% παρά τον ισχυρό ανταγωνισμό.

Για το 2022 η METRO ΑΕΒΕ έχει σχεδιάσει νέες επενδύσεις διπλασιάζοντας το μέγεθος του Κέντρου Διανομής στη Γέφυρα Θεσσαλονίκης, που θα παραδοθεί τον Ιούνιο του 2022.

Στον τομέα της εξοικονόμησης ενέργειας, το σταθερό και συνεπές, από το 2015, πλάνο της εταιρείας, υλοποιείται με επενδύσεις που ξεπερνούν τα 60 εκ.ευρώ. Μετά από την ολοκλήρωση των παρεμβάσεων ψύξης, κλιματισμού και φωτισμού σε ένα κατάστημα, επιτυγχάνεται μείωση της τάξεως του 48%. Μέχρι το 2023, η εταιρεία στοχεύει να καλύπτει πάνω από το 30% των ενεργειακών της απαιτήσεων από ιδιόκτητες, Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας μέσω της σημαντικής επένδυσης φωτοβολταϊκών, ύψους 18 εκ.ευρώ. Τέλος, η συνεργασία με την nrg και η ανάπτυξη δικτύου φορτιστών ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων στα My market και τα METRO Cash & Carry, συμπληρώνει το πλάνο Βιώσιμης Ανάπτυξης της εταιρείας.

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός της METRO, που αριθμεί 285 σημεία (καταστήματα, κέντρα διανομής και γραφεία) σε όλη την Ελλάδα, υλοποιείται ήδη με την εγκατάσταση SD-WAN δικτύου, ενώ την εικόνα συμπληρώνουν πρωτοποριακές, in-house εφαρμογές, που διευκολύνουν σημαντικά την εσωτερική επικοινωνία και καθημερινότητα των εργαζομένων, αλλά και των συνεργατών – προμηθευτών της εταιρείας.

Τα δύο δίκτυα (My market, METRO Cash & Carry) αναπτύσσονται σταθερά. Το 2022 αναμένονται 6 νέα καταστήματα My market, ενώ οι πελάτες των METRO Cash & Carry, ήδη πραγματοποιούν τις αγορές τους και από το νέο ηλεκτρονικό κατάστημα της αλυσίδας, αποκλειστικά για επαγγελματίες Μαζικής εστίασης & Ho.Re.Ca. αλλά και Λιανικής Πώλησης, το οποίο από την έναρξη (Μάρτιος 2022) έως σήμερα, έχει δεχθεί περισσότερες από 2.000 παραγγελίες ξεπερνώντας το 1 εκ.ευρώ σε πωλήσεις.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα