Τι πιστεύουν οι καταναλωτές για την “κανονικότητα”

Τι πιστεύουν οι καταναλωτές για την “κανονικότητα”
Καταναλωτές στα καταστήματα της Ερμού ΓΙΕΝΑΝΤΑ ΝΤΕΛΑΙ / EUROKINISSI

Τι δείχνουν τα ευρήματα της έρευνας του ΣΕΛΠΕ σε συνεργασία με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για το λιανεμπόριο.

Η συντριπτική πλειονότητα των καταναλωτών θεωρεί ότι «η κανονικότητα» δεν έχει επιβεβαιωθεί, γεγονός που υποδεικνύει το πώς θα κυλήσει το επόμενο εξάμηνο αλλά και το 2022 για το λιανεμπόριο.

Οι παρατηρήσεις της έρευνας που έτρεξε ο ΣΕΛΠΕ σε συνεργασία με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, αποτελούν μια «ματιά» στην πραγματικότητα, τη στιγμή που τα γεγονότα μεταβάλλονται διαρκώς.

Τον Ιούνιο – με την αγορά ανοικτή – καταγράφεται μία έντονη ανησυχία του κοινού σε σχέση με την επίδραση της πανδημίας στην οικονομία. Το 83% του κοινού θεωρεί ότι η οικονομική κρίση λόγω της πανδημίας θα συνεχιστεί και το 2022, ενώ το 14% θεωρεί ότι θα κρατήσει ως το τέλος του 2021. Μόλις το 3% θεωρεί ότι έχει τελειώσει ήδη. Σημειώνεται ότι το 72% του δείγματος απάντησε είτε ότι έχει εμβολιαστεί, είτε ότι σκοπεύει να εμβολιαστεί άμεσα.

Οι καταναλωτές, δηλώνουν μόνο σε ποσοστό 6%, ότι η κατανάλωση έχει επιστρέψει σε επίπεδα προ πανδημίας. Το 42% δηλώνει ότι δεν επηρεάζεται από το επίπεδο εμβολιασμού, Όμως το 53% επιζητεί ένα επίπεδο εμβολιασμού τουλάχιστον 50%.

Ενδιαφέροντα ευρήματα καταγράφονται σε σχέση με τις προβλέψεις των καταναλωτών που αφορούν τις διακοπές του καλοκαιριού 2021. Μόλις το 15% δηλώνουν ότι θα κάνουν διακοπές όπως έκανε κάθε χρόνο. Ποσοστό 1 στους 4, δηλαδή το 25% αναφέρει ότι θα κάνει διακοπές, αλλά πιο περιορισμένα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Το 46% δηλώνει ότι δεν θα κάνει διακοπές φέτος, ενώ ένα ποσοστό 14% δεν γνωρίζει ακόμα τι θα κάνει. Πρακτικά δηλαδή περίπου 1 στους 2 Έλληνες προβλέπει μέσα στην καρδιά του καλοκαιριού ότι δεν θα κάνει φέτος διακοπές.

Τα ποσοστά αυτά είναι αρκετά πιο δυσοίωνα σε σχέση με μετρήσεις της Άνοιξης του 2021, κάτι που δείχνει και την αναστροφή του κλίματος μετά και τα νέα επιδημιολογικά δεδομένα των τελευταίων εβδομάδων, αλλά και την επίδραση των εξελίξεων στην οικονομία.

Σε σχέση με το θέμα του εμβολιασμού και την αναμενόμενη επίδραση στην αγοραστική συμπεριφορά, , αυτή είναι περιορισμένη, καθώς κανείς δεν έχει διαπιστώσει ούτε ότι ελέγχεται, ούτε ότι ελέγχει…

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα