Κίνα: Σύντομα ρομπότ-ταξί θα γεμίσουν τους δρόμους

Κίνα: Σύντομα ρομπότ-ταξί θα γεμίσουν τους δρόμους
Κίνα: Σύντομα ρομπότ-ταξί θα γεμίσουν τους δρόμους shutterstock

H απόφαση της Κίνας να υποστηρίξει την αναδυόμενη τεχνολογία ρομποτικών οχημάτων με κυβερνητική χρηματοδότηση, είναι μία κίνηση που αφορά τόσο την εγχώρια ανάπτυξη, όσο και τον ανταγωνισμό με τις ΗΠΑ.

Οι επενδύσεις της κινεζικής κυβέρνησης σε αυτόνομα αυτοκίνητα και 5G υποστηρίζουν μια σειρά νέων πιλοτικών προγραμμάτων σε πυκνοκατοικημένες κινεζικές μητροπόλεις – στο πλαίσιο της προσπάθειας να παραμείνουν ανταγωνιστικές απέναντι στις ΗΠΑ.

Το αυτόνομο πιλοτικό προγράμμα της AutoX που ξεκίνησε στην Κίνα στα μέσα Αυγούστου, περιελάμβανε την ανθρώπινη παρουσία οδηγού, στο πίσω κάθισμα, ο οποίος θα έπαιρνε τον έλεγχο του αυτοκινήτου μόνο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Ωστόσο, ο Russo, ο οποίος είναι πρόεδρος της Επιτροπής Αυτοκινήτων στο Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο στη Σαγκάη, λέει ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη της AutoX ήταν τόσο αποτελεσματική που ο οδηγός έκτακτης ανάγκης “δεν χρειάστηκε ποτέ να παρέμβει” κατά τη διάρκεια των 70 λεπτών που το αυτοκίνητο σταμάτησε για πεζούς, απέφυγε ελιγμούς άλλων οχημάτων και γενικά πλοηγήθηκε σαν ένας έμπειρος συγκεντρωμένος οδηγός.

Εταιρείες όπως η AutoX πρόκειται να αναπτυχθούν ακόμη πιο δυναμικά χάρη στην πληθώρα επενδύσεων σε υποδομές που ανακοίνωσε η κινεζική κυβέρνηση στις αρχές του έτους. Αυτό περιλαμβάνει έναν αυτοκινητόδρομο 62 μιλίων που συνδέει το Πεκίνο και το γειτονικό Xiong’an, με αρκετές λωρίδες αφιερωμένες σε αυτόνομα ρομποτικά αυτοκίνητα και οχήματα χωρίς οδηγό. Η κατασκευή του ολοκληρώθηκε στα μέσα Αυγούστου και ο δρόμος θα ανοίξει επίσημα το 2021.

Κίνα: Σύντομα ρομπότ-ταξί θα γεμίσουν τους δρόμους AutoX

Ο Russo εξηγεί στο Fast Company ότι η κρατική χρηματοδότηση επικεντρώνεται επίσης στην ενίσχυση των υποδομών 5G της Κίνας. Ο στόχος είναι να “επιτρέψουμε την επικοινωνία υψηλής ταχύτητας μεταξύ αυτόνομων οχημάτων και του δικτύου, το οποίο έχει “μάτια στον ουρανό” και βοηθά το αυτοκίνητο να δει γύρω του”, προσέθεσε.

Παραδόξως, η ανάπτυξη των σχεδίων για αυτοκινητόδρομους αυτοματοποιημένων οχημάτων δεν έχει βρει πρόσκομμα την COVID-19. Αντιθέτως, ένας εκπρόσωπος της AutoX λέει ότι “η πανδημία έχει κάνει τους ανθρώπους στην Κίνα να συνειδητοποιήσουν ότι τα ρομποτικά ταξί και η παράδοση των αγορών τους από ρομπότ είναι πολύ ασφαλέστεροι τρόποι μεταφοράς ανθρώπων και αγαθών. Η ασφάλεια δεν σημαίνει μόνο λιγότερα τροχαία ατυχήματα, αλλά και μικρότερο κίνδυνο επαφής και μόλυνσης”.

Σε αντίθεση με την αμερικανική κυβέρνηση, οι Κινέζοι κρατικοί αξιωματούχοι ισχυρίζονται ότι προτιμούν να επουλώσουν τα τραύματα της οικονομίας λόγω κορονοϊου με στοχευμένες επενδύσεις σε αναδυόμενες τεχνολογίες, όπως αυτόνομα οχήματα και 5G παρά να στραφούν σε “δαπάνες τόνωσης”, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση κρατικών μέσων.

Διαβάστε τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του News247.gr.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα