Έβδομη στην Ευρώπη η Ελλάδα στα έργα - ΣΔΙΤ που ξεπέρασαν τα 3 δισ. ευρώ

Φωτό αρχείου: Έργα υποδομές
Φωτό αρχείου: Έργα υποδομές EUROKINISSI

Τα έργα- ΣΔΙΤ κινούνται πλέον με μεγάλη επιτάχυνση εισχωρώντας σχεδόν σε όλους τους τομείς των υποδομών, από ευρυζωνικά δίκτυα μέχρι αυτοκινητόδρομους, φράγματα, κτίρια, ηλεκτρονικά συστήματα κ.α.

Το φράγμα των 3 δισ. ευρώ έσπασαν το 2021 τα έργα - ΣΔΙΤ στην Ελλάδα που σκαρφάλωσε στην 7η θέση στην Ευρώπη. Στο συμπέρασμα αυτό οδηγούμαστε από την απολογιστική έκθεση του "Δικτύου για τη μεταρρύθμιση στην Ελλάδα και την Ευρώπη" που διεξήγαγε ο κ.Δημήτρης Τζανιδάκης, Οικονομολόγος-Πολιτικός Αναλυτής.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάζονται στην έκθεση, μέχρι και τον περασμένο Δεκέμβριο είχαν συνολικά εγκριθεί έργα-ΣΔΙΤ συνολικής αξίας 2,73 δισ. ευρώ. Με την έγκριση από τη Διυπουργική Επιτροπή τριών ακόμα νέων έργων κόστους 477 εκατ. ευρώ, τα έργα-ΣΔΙΤ σπάνε το όριο των 3 δισ. ευρώ και ανέρχονται πλέον 3,21 δισ. ευρώ που αφορούν σε 21 συνολικά projects.

To εύρημα αυτό γίνεται ακόμα πιο εντυπωσιακό αν σκεφτεί κανείς ότι μόλις ένα έτος πριν τα έργα-ΣΔΙΤ είχαν σπάσει το φράγμα των 2 δισ. ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι οι ΣΔΙΤ κινούνται πλέον με μεγάλη επιτάχυνση εισχωρώντας σχεδόν σε όλους τους τομείς των υποδομών, από ευρυζωνικά δίκτυα μέχρι αυτοκινητόδρομους, φράγματα, κτίρια, ηλεκτρονικά συστήματα κ.α.

Σχεδόν 1 δισ. ευρώ οι συμβάσει έργων-ΣΔΙΤ


Μέσα στο πλαίσιων των ΣΔΙΤ, έχουν υπογραφεί έργα συνολικού προϋπολογισμού 822 εκατ. ευρώ από το 2009 μέχρι και τον Μάρτιο του 2019. Αφορούν στην κατασκευή 7 πυροσβεστικών σταθμών 24 σχολεία, τηλεματική και ηλεκτρονικό εισιτήριο στον ΟΑΣΑ, ευρυζωνικά δίκτυα, Διαχείριση απορριμμάτων σε Κοζάνη, Σέρρες, Ήπειρο, Πελοπόννησο και Ηλεία και την ψηφιακή καταγραφή δικαστικών πρακτικών.


Αναφορικά με τις ΣΔΙΤ που είναι σε σχεδιασμό, η έκθεση αναφέρει πως για την επόμενη πενταετία εκτιμάται ότι θα υλοποιηθούν έργα συνολικού ύψους 5-7 δισ. ευρώ. Τα έργα αφορούν εγγειοβελτιωτικά έργα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, έργα οδικών υποδομών, ηλεκτρονικά εισιτήρια σε μουσεία, έργα ψηφιακών υποδομών, εκπαίδευσης, ενεργειακής εξοικονόμησης κλπ. Σημειώνεται πως τα έργα αυτά βρίσκονται ακόμα σε αρχικές συζητήσεις.


Διαμαντοπούλου: Ρόλο στη επιτυχία των ΣΔΙΤ ο Νίκος Μαντζούφας


Στην εισαγωγή της έκθεσης, η πρόεδρος του ΔΙΚΤΥΟΥ, κυρία Άννα Διαμαντοπούλου, πλέκει το εγκώμιο του επί 11 χρόνια επικεφαλής των έργων-ΣΔΙΤ, τέως Γενικό Γραμματέα, κ.Νίκο Μαντζούφα (και νυν διοικητή του Ταμείου Ανάκαμψης).

Όπως αναφέρει "Θεωρώ ότι στην επιτυχία αυτού του θεσμού έπαιξε ρόλο το καινοτόμο και θεσμικό πλαίσιο και η ενεργοποίηση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων αλλά και το ότι επί 11 χρόνια υπήρξε ο ίδιος άνθρωπος ο Ν. Μαντζούφας, ο οποίος διατηρήθηκε στην ίδια θέση ως Γενικός Γραμματέας Ιδιωτικών Επενδύσεων και ΣΔΙΤ.

Η πολιτική συναίνεση, η συνέχεια στη διοίκηση, η συνεργασία δημοσίου και ιδιωτικού τομέα μέσα από ένα διαφανές θεσμικό πλαίσιο, αποδεικνύονται ισχυρές προϋποθέσεις για εθνικές επιτυχίες ακόμα και σε πολύ πρωτοπόρους και δύσκολους τομείς".

Οι ΣΔΙΤ σε Ελλάδα και Ευρώπη


Τα έργα-ΣΔΙΤ στην Ελλάδα έχουν σημαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματα σε σχέση με άλλα μοντέλα έργων καθώς η αποπληρωμή του έργου πραγματοποιείται σε βάθος χρόνου, γίνεται σημαντική μόχλευση ιδιωτικών κεφαλαίων, ενώ εξασφαλίζεται προκαθορισμένος χρόνος και κόστος υλοποίησης ενός project.

Δεν είναι τυχαίο πως ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, βλέποντας την εξέλιξη των ΣΔΙΤ, τα επέλεξε για την υλοποίηση μιας σειράς εμβληματικών έργων, όπως το flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, το Φράγμα Χαβρία, την δημιουργία 13 κτιρίων Πολιτικής Προστασίας, 12 Δικαστικών Μεγάρων κ.α.

Στην Ευρωπαϊκή αγορά ΣΔΙΤ, η Ελλάδα κατατάσσεται στην 7η θέση πίσω από Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Γερμανία, Τουρκία, Ολλανδία και Ισπανία. Οι κυριότεροι τομείς στους οποίους πραγματοποιούνται έργα ΣΔΙΤ στην Ευρώπη, είναι οι Μεταφορές, η Εκπαίδευση, η Υγεία και το Περιβάλλον.

Η συνολική αξία των συμβάσεων 5ετίας είναι 72,7 δις ευρώ και το 85% εξ’ αυτών, αφορά έργα κοινωνικών υποδομών με πληρωμές διαθεσιμότητας. Σύμφωνα με την ανασκόπηση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, για τη Ευρωπαϊκή Αγορά το 2018, το συνολικό κόστος των έργων ΣΔΙΤ ανήλθε στα 14,3 δισεκατομμύρια, και το 2019 στα 9,8 δισεκατομμύρια.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του News247.gr

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Ευρωπαϊκή Ένωση, Υποδομές
SHARE:

24Media Network