H Αυτοδιαχείριση επιτίθεται στην ΕΔΕΜ, τη μέρα της συνέντευξης τύπου

Μικρόφωνα σε συναυλία
Μικρόφωνα σε συναυλία PHOTO BY JOSHUA HANSON ON UNSPLASH

Η "Αυτοδιαχείριση-Autodia", της οποίας η άδεια έχει ανακληθεί απευθύνει ερωτήματα με επιθετικό τόνο στους Έλληνες δημιουργούς (ΕΔΕΜ), ενόψει της συνέντευξής τύπου που θα παραχωρήσουν

Τη μέρα που οι Έλληνες δημιουργοί (ΕΔΕΜ), έχουν προγραμματίσει συνέντευξη τύπου για το "καυτό" ζήτημα της διαχείρισης των πνευματικών δικαιωμάτων, επέλεξε η "Αυτοδιαχείριση-Autodia", να εξαπολύσει επίθεση με τη μορφή ερωτημάτων.

Η Αυτοδιαχείριση-Autodia, είναι οργανισμός συλλογικής διαχείρισης, που κυρίως εκπροσωπούσε το ξένο ρεπερτόριο στην Ελλάδα, μέχρι να ανακληθεί η άδειά της με απόφαση της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη.  Η "Αυτοδιαχείριση", δραστηριοποιείται από το 2003 και λειτουργούσε παράλληλα με την "αμαρτωλή" ΑΕΠΙ.

Στους ελέγχους που έκανε η Ernst & Young διαπίστωσε αρνητικά ίδια κεφάλαια ύψους 300.000 ευρώ, αυθαίρετες χρεώσεις, δέσμευση χρημάτων από τους δημιουργούς χωρίς συγκατάθεση και άλλες ατασθαλίες. Όταν το πόρισμα στάλθηκε στον Οργανισμό Πνευματικής Ιδιοκτησίας, ακολούθησε η εισήγηση προς το υπουργείο Πολιτισμού, για ανάκληση της άδειας της "Αυτοδιαχείρισης". Η ανάκληση ισχύει κατ' αρχάς για δύο μήνες.

Οι δημιουργοί, στην προσπάθειά τους να βρουν λύση, είχαν αρχικά στηρίξει την "Αυτοδιαχείριση", ωστόσο σύντομα αποχώρησαν, καθώς διαπίστωσαν περίεργες πρακτικές από τον πρόεδρό της και τους εκπροσώπους ξένου ρεπερτορίου.

Η "Αυτοδιαχείριση" λοιπόν σε ανακοίνωσή της θέτει ερωτήματα στους Έλληνες δημιουργούς ενόψει της συνέντευξης τύπου, που θα παραχωρήσουν το μεσημέρι της Τετάρτης.

Η ανακοίνωση της Αυτοδιαχείρισης

"Οι δημιουργοί μέλη της ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ θέτουν τα παρακάτω εύλογα ερωτήματα σε σχέση με τις τοποθετήσεις συναδέλφων τους δημιουργών, οι οποίοι επιθυμούν τη δημιουργία νέου ΟΣΔ:

ΕΡΩΤΗΜΑ 1ο

Πόσα είναι σήμερα τα μέλη της ΕΥΕΔ και πόσα από αυτά αποτελούν εγγεγραμμένα μέλη του αστικού συνεταιρισμού ΕΔΕΜ;

ΕΡΩΤΗΜΑ 2ο

Πώς ένας Οργανισμός είναι βιώσιμος όταν δεν διαθέτει καν τα χρήματα για την εκπόνηση της μελέτης βιωσιμότητας που ρητά προβλέπει ο Νόμος;

ΕΡΩΤΗΜΑ 3ο

Εάν λάβει άδεια η ΕΔΕΜ, με τι κεφάλαια θα ξεκινήσει τη λειτουργία της, ώστε να ασκεί αποτελεσματική συλλογική διαχείριση; Με χρήματα των δημιουργών ή πάλι με χρήματα του ελληνικού λαού?

ΕΡΩΤΗΜΑ 4ο

Γιατί η ΕΔΕΜ δεν αποδέχτηκε την πρόταση της ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ για την ένωση όλου του ελληνικού και ξένου ρεπερτορίου κάτω από την ίδια στέγη και προτιμά διπλά διαχειριστικά έξοδα, διπλές δαπάνες, διπλά αμοιβολόγια, κλπ., συρρικνώνοντας έτσι βάναυσα τα έσοδα όλων μας και διασπώντας την αγορά;

ΕΡΩΤΗΜΑ 5ο

Δεν είναι παράλογο το αίτημα για τη δημιουργία νέου ΟΣΔ όταν υπάρχει ήδη στην Ελλάδα μη κερδοσκοπικός και αυτοδιαχειριζόμενος ΟΣΔ που λειτουργεί με ευρωπαϊκά και διεθνή πρότυπα και στεγάζει σημαντικό μέρος του ελληνικού ρεπερτορίου και σχεδόν ολόκληρο το ξένο ρεπερτόριο; Γιατί η Ελλάδα πρέπει να πρωτοτυπήσει πανευρωπαϊκά δημιουργώντας ΔΥΟ ΟΣΔ για το μουσικό πνευματικό δικαίωμα, ιδίως όταν ο ένας εξ αυτών βρίσκεται ήδη σε λειτουργία, αδειοδοτεί κανονικά μεγάλους και μικρούς χρήστες και είναι μέλος των πιο έγκριτων ευρωπαϊκών και διεθνών ενώσεων;

ΕΡΩΤΗΜΑ 6ο

Γιατί αναφέρετε ότι το ελληνικό τραγούδι είναι ενωμένο, όταν σημαντικό μέρος του ελληνικού τραγουδιού ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΕΙ με τις επιλογές σας;

Συνάδελφοι, έχουμε όλοι ευθύνη για την επόμενη μέρα.

Σας καλούμε να μην τροφοδοτείτε τον διχασμό και την εμπάθεια, αλλά τη σύμπνοια και την ομόνοια, ώστε να απαντήσουμε ενωμένοι στην ανάπτυξη ιδιωτικών κερδοσκοπικών εταιριών.

Σας καλούμε να δώσουμε όλοι μαζί μια οριστική λύση στην κρίση του κλάδου πριν είναι πολύ αργά για το πνευματικό δικαίωμα".

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Πνευματικά Δικαιώματα
SHARE:

24Media Network