Γιάννης Νταλιάνης: “Σ΄ αυτήν την Κληρονομιά ο αγώνας για το χρήμα μπαίνει σε πρώτο πλάνο”

Γιάννης Νταλιάνης: “Σ΄ αυτήν την Κληρονομιά ο αγώνας για το χρήμα μπαίνει σε πρώτο πλάνο”

Ο έμπειρος ηθοποιός και σκηνοθέτης μιλά στο NEWS 24/7 με αφορμή την κωμωδία του Πιερ ντε Μαριβώ, «Η Κληρονομιά».

Ο Γιάννης Νταλιάνης σίγουρα δε χρειάζεται συστάσεις. Είναι ένας καταξιωμένος και έμπειρος ηθοποιός που μας έχει χαρίσει σπουδαίες ερμηνείες στο θέατρο, ενώ όλα του τα τηλεοπτικά περάσματα είναι πολύ προσεγμένα και αποπνέουν μία ιδιαίτερη ποιότητα.

Αυτήν την περίοδο σκηνοθετεί την κωμωδία του Πιερ ντε Μαριβώ, «Η Κληρονομιά», σε μετάφραση Ανδρέα Στάικου . Η παράσταση αυτή επιστρέφει στον κλειστό χώρο του «Από Μηχανής» Θεάτρου μετά τα επιτυχημένα streaming, που πραγματοποιήθηκαν την περίοδο του lockdown και αποτελεί μια δοκιμασία, ένα ισχυρό crash test του έρωτα. Σε μια εποχή μεγάλης οικονομικής και πολιτικής κρίσης όπως αυτή που περνούσε η Γαλλία στα μέσα του 18ου αιώνα (που οδήγησε τελικά στην γαλλική επανάσταση) και ενώ το τραπεζικό σύστημα είχε καταρρεύσει, δεν είναι τόσο απλό να θυσιάσει κανείς 200 χιλιάδες φράγκα προκειμένου να διατηρήσει εντελώς ακηλίδωτο τον έρωτά του. Ένας έρωτας που στον κόσμο του Μαριβώ δυσκολεύεται πάντα να εκφραστεί απερίφραστα γιατί εκτός από τα όποια εξωτερικά εμπόδια, υψώνεται μπροστά του ο εγωισμός, η δειλία, και ο φόβος να ξανοιχτούμε στον ωκεανό των συναισθημάτων.

Εμείς με αφορμή την παράσταση αυτή μιλήσαμε μαζί του.

@PATROKLOS_SKAFIDAS

Πρωταγωνιστήσατε πρόσφατα στον «Φύλακα μιας Επανάστασης», ετοιμάζεστε να μεταφέρετε την “Κληρονομιά” στον κλειστό χώρο του Από Μηχανής, ενώ παράλληλα θα σκηνοθετήσετε το «Δεν μπορώ να φανταστώ το αύριο», του Τενεσί Ουίλιαμς στο θέατρο Φούρνος. Όλο αυτό σας αφήνει καθόλου χρόνο; Μπορεί αλήθεια ένας καλλιτέχνης να είναι δημιουργικός σ΄ένα τέτοιο “ασφυκτικό” πλαίσιο;

Πολλά από αυτά είναι έργα που δουλεύτηκαν στη διάρκεια του lockdown και τώρα βγαίνουν σαν τα σαλιγκάρια μετά την βροχή. Σίγουρα υπάρχει συνωστισμός. Για μένα, παρ’ όλα αυτά δεν λειτουργεί το ένα εις βάρος του άλλου. Μάλλον το αντίθετο. Αλληλοενισχύονται. Σύντομα φυσικά θα περάσω σε ένα πιο λιτό στάδιο. Υπάρχει γενικότερα μια έξαψη, μια έξαρση δημιουργικότητας. Νομίζω ότι βγάλει πολλούς καρπούς.

Τι έργα σας γοητεύουν για να σκηνοθετήσετε ή να πρωταγωνιστήσετε;

Μια μεγάλη γκάμα έργων με συναρπάζει. Οι Άγγλοι συγγραφείς από τον Σαίξπηρ μέχρι τον Πίντερ, αλλά και ο Μπρέχτ είναι μέσα στα σχέδιά μου.

Μιλήστε μας για την «Κληρονομιά». Τι σας άρεσε στο έργο αυτό και θελήσατε να το σκηνοθετήσετε;

Η γοητευτική γλώσσα και το εξαιρετικό χιούμορ. Το γεγονός ότι οι ήρωες της Κληρονομιάς κρύβουν την αλήθεια κυριολεκτώντας.

Τι πραγματεύεται το έργο αυτό και πώς έρχεται σ΄επαφή με το σήμερα;

Το πόσο πολύ μας καθορίζουν οι επιλογές μας. Τα αλληλοσυγκρουόμενα συμφέροντα ανάμεσα στους ανθρώπους, αλλά και μέσα στον κάθε άνθρωπο χωριστά.

Διαβάζω στο δελτίο Τύπου πως “η παράσταση καθώς επιστρέφει στον εσωτερικό χώρο, θα εξελιχθεί αναδεικνύοντας μια ατμόσφαιρα μηχανορραφίας και εσωτερικών συγκρούσεων, παράλληλα με τις κωμικές ανατροπές και τους απολαυστικούς συνδυασμούς των “ερωτευμένων κληρονόμων” του έργου…” Θα δούμε δηλαδή και μία άλλη του πτυχή στο Από Μηχανής Θέατρο;

Ο αγώνας για το χρήμα θα μπει σε πρώτο πλάνο. Μόνο η κόμισσα (Μαριλίτα Λαμπροπούλου) – που έχει βέβαια πολλά χρήματα- είναι υπεράνω χρημάτων. Η παράσταση είναι ένας ζωντανός οργανισμός. Μόνο όταν διατηρούμε εμείς οι ίδιοι οι δημιουργοί το ενδιαφέρον και την απορία μας για το έργο, μπορεί να ενδιαφερθεί και το κοινό.

Στην παράσταση πρωταγωνιστεί η σύζυγός σας Μαριλίτα Λαμπροπούλου; Δεν είναι η πρώτη φορά που συνεργάζεστε. Πόσο εύκολο (ή δύσκολο) είναι να διατηρείτε και μία επαγγελματική σχέση;

Υπάρχει μεγάλη αλληλοεκτίμηση και αμοιβαία εμπιστοσύνη που ευνοεί τις συνεργασίες μας.

Θεωρείτε πως το κοινό που είδε την παράσταση σε on line streaming πρέπει να την ξαναδεί ζωντανά και γιατί;

Αξίζει να την ξαναδεί γιατί θα δει κάτι τελείως διαφορετικό. Είναι μια ευκαιρία να διαπιστώσει κανείς τα κοινά, αλλά και τις τεράστιες διαφορές . Πιστεύω ότι το θέατρο θα βγει νικητής.

Εσείς ποια κληρονομιά θα θέλατε να αφήσετε πίσω σας;

Καλές αναμνήσεις και όρεξη για ζωή στις δυο μου κόρες. Μερικά χρήσιμα παραδείγματα στους μαθητές μου.

Θεωρείτε πως άλλαξε κάτι μετά το ξέσπασμα του ελληνικού #metoo; Τι είναι αυτό που -αν μπορούσατε- θα αλλάζατε στο ελληνικό θεατρικό τοπίο;

Δυσκόλεψε λίγο το έργο των καταχραστών εξουσίας. Ανέβηκε και το ηθικό των παρενοχλούμενων. Έχουμε δρόμο ακόμα. Αν μπορούσα να αλλάξω, να βελτιώσω κάτι, αυτό θα ήταν οι εργασιακές σχέσεις.

Info

Παίζουν: Κόμισα: Μαριλίτα Λαμπροπούλου, Μαρκήσιος: Νίκος Νίκας, Ιππότης: Γιάννης Σοφολόγης, Ορτάνς Παρή Τρίκκα, Λιζέτ: Μπίλιω Μαρνέλη, Λεπίν: Γιώργος Κορομπίλης, Συμμετέχουν η Τζίντζερ και ο Φρέντ,

Συντελεστές: Μετάφραση: Ανδρέας Στάικος/Σκηνοθεσία: Γιάννης Νταλιάνης/Σκηνικά-Κοστούμια: Άρτεμις Φλέσσα/Φωτισμοί: Γιώργος Αγιαννίτης/Μουσική: Κώστας Λώλος/Κίνηση: Μπίλιω Μαρνέλη/Φωτογραφία-βίντεο: Πάτροκλος Σκαφιδάς/Κομμώσεις: Σοφία Σπυροπούλου/Βοηθός σκηνοθέτη: Χρύσα Νταή

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Παρασκευή και Σάββατο 21:00/Κυριακή 20:00/ Τιμές εισιτηρίων: Κανονικό: 15 ευρώ /Μειωμένο: 12 ευρώ (ΑΜΕΑ, ανέργων, φοιτητικό, άνω των 65)

Η προπώληση ξεκίνησε: https://www.viva.gr/tickets/festival/theater/klironomia/ Διάρκεια: 90′

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα
Exit mobile version