Αττικά Πολυκαταστήματα: Οι άμυνες για το 2021 και τα σχέδια έως το 2025

Αττικά Πολυκαταστήματα: Οι άμυνες για το 2021 και τα σχέδια έως το 2025
Πολυκατάστημα Attica Eurokinissi

Θετικές ενδείξεις από τους πρώτους μήνες εμπορικής "κανονικότητας". Διεκδικεί νέους χώρους στο City Link μετά την αποχώρηση της Τρ. Πειραιώς. Το πλάνο για ένταξη στα εμπορικά κέντρα του Ελληνικού.

Σταδιακή επάνοδο στην κανονικότητα καταγράφει το 2021, ο κατά τεκμήριο μεγαλύτερος ελληνικός όμιλος λιανικής, η Αττικά Πολυκαταστήματα.

Μετά το 2020, όπου λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας, οι αμιγώς λιανικές πωλήσεις του δικτύου της υποχώρησαν κατά 47% (στα 99 εκατ.ευρώ από 183 εκατ.ευρώ το 2019), η εταιρεία που διατηρεί πολυκαταστήματα στο City Link στο αθηναϊκό κέντρο, στο Golden Hall στο Μαρούσι, στο Mediterranean Cosmos και επί της Τσιμισκή στη Θεσσαλονίκη παρουσιάζει προοδευτική αύξηση πωλήσεων κάθε μήνα από την ημερομηνία επανεκκίνησης της φυσικής λειτουργίας του εμπορίου.

Έτσι, στο δεκάμηνο του 2021 –χρονιά που επίσης επλήγη από τα lockdowns- οι πωλήσεις της ανέρχονται σε 106 εκατ.ευρώ, έχοντας λειτουργήσει κανονικά τα πολυκαταστήματα της για μόλις 188 ημέρες. Το 2020, οι πωλήσεις από τις αρχές του έτους έως το τέλος Οκτωβρίου είχαν διαμορφωθεί στα 98 εκατ.ευρώ (με λειτουργία κατά 203 ημέρες), ενώ το 2019 (δηλαδή την προ πανδημίας περίοδο, όπου τα Attica λειτούργησαν κανονικά για 257 ημέρες μέσα στο 10μηνο), οι πωλήσεις είχαν διαμορφωθεί στα 146 εκατ.ευρώ. Έτσι, συγκρίνοντας τα μεγέθη του 2019, το 2021 οι πωλήσεις της Αττικά Πολυκαταστήματα υπολείπονται κατά 27%.

Παρόλα αυτά, η τάση σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας παραμένει θετική καθώς από τον Μάιο και μετά και παρά την απουσία ξένων τουριστών, οι πωλήσεις αυξάνουν. Ειδικότερα, ο Οκτώβριος του 2021 παρουσίασε αύξηση κατά 15% σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2019, και αποτέλεσε μάλιστα τον ιστορικά καλύτερο Οκτώβριο στη λειτουργία των Αττικών Πολυκαταστημάτων.

Οι πωλήσεις της θυγατρικής εταιρείας Cosmobrand, η οποία ελέγχει το ομώνυμο e-shop πώλησης καλλυντικών και αξεσουάρ, κινείται στα ίδια επίπεδα με το 2020 (χρονιά που παρουσίασε εκτόξευση πωλήσεων στα 17,5 εκατ.ευρώ), γεγονός που καταδεικνύει τη διατηρησιμότητα της διείσδυσης του στην ελληνική online αγορά.

Η διοίκηση των Αττικών Πολυκαταστημάτων αναμένεται στο τέλος του 2021 να συγχωνεύσει την εν λόγω θυγατρική προκειμένου να αποκτήσει και ουσιαστικά omnichannel παρουσία.

Πέραν των εμπορικών επιδόσεων, ο όμιλος ολοκλήρωσε μέσα στο 2021 την επέκταση του attica στο City Link, μια επένδυση που αφορά σε επιπλέον επιφάνεια 4.000 τ.μ., στον 3ο και 4ο όροφο του attica της Πανεπιστημίου. Στόχος της εταιρείας είναι έως το 2025 να εκμεταλλευτεί επιπλέον χώρους στο εν λόγω ακίνητο του ΜΤΣ, καθώς αναμένεται να απελευθερωθούν επιπλέον χώροι, που σήμερα καταλαμβάνει η Τράπεζα Πειραιώς, καθώς ήδη έχει ληφθεί απόφαση να μεταφέρει τα κεντρικά της γραφεία στο Ελληνικό.

Ωστόσο, η αύξηση των εμπορικών χώρων για την Αττικά Πολυκαταστήματα, θα είναι λελογισμένη και στοχευμένη τα επόμενα χρόνια. Έτσι, πέρα από το ενδεχόμενο ανάπτυξης του σημείου στο ιστορικό κέντρο, η εταιρεία απέρριψε προτάσεις επέκτασης σε άλλα σημεία στην Ελλάδα (Κρήτη, Πάτρα) ή το εξωτερικό (Βουλγαρία, Ρουμανία).

Διατηρεί ωστόσο προχωρημένες επαφές με τη Lamda Development – της οποίας είναι εξάλλου ήδη μισθωτής – «άγκυρα» στα άλλα εμπορικά κέντρα, ώστε να πάρει θέση στο νέο mall που προβλέπεται να δημιουργηθεί εντός του Ελληνικού στην πλευρά της Λεωφόρου Βουλιαγμένης αλλά και στο Marina Galleria, τον εμπορικό πόλο που θα δημιουργηθεί στην πλευρά της παραλίας και της Μαρίνας του Αγίου Κοσμά.

Στο πλαίσιο αυτό εκτιμάται, ότι η Αττικά Πολυκαταστήματα θα αποκτήσει κατ’ελάχιστο επιπλέον 10.000 τ.μ. στο mall αλλά και χώρους για μεμονωμένα καταστήματα στον πόλο της μαρίνας.

Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία αναμένεται να πετύχει δύο στόχους: αφενός να αυξήσει τα τετραγωνικά της σε ένα προβεβλημένο εμπορικό σημείο, και αφετέρου να πετύχει με την προσάρτηση νέων φιρμών που θα φέρει ή θα εκπροσωπήσει στην Ελλάδα την αναβάθμιση του προϊοντικού της μίγματος.

Σύμφωνα με τις παραπάνω εκτιμήσεις, οι κινήσεις αυτές μπορούν να προσφέρουν επιπλέον 100 εκατ.ευρώ πωλήσεων στην εταιρεία κατά τη φάση ωρίμανσης τους.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα