Αύξηση τζίρου για τα σούπερ μάρκετ μέσα στο καλοκαίρι

Καρότσια σούπερ μάρκετ (φωτογραφία αρχείου)
Καρότσια σούπερ μάρκετ (φωτογραφία αρχείου) GEORGE VITSARAS / SOOC

Ότι έχασε από το άνοιγμα της εστίασης αναπλήρωσε από τουρισμό και νέες κατηγορίες το εγχώριο οργανωμένο λιανεμπόριο.

Παρά τις επιφυλάξεις για πλήγμα στο τζίρο των σούπερ μάρκετ το καλοκαίρι μετά και την επαναλειτουργία της εστίασης, τα στοιχεία της περιόδου έως τα μέσα Αυγούστου αποδεικνύουν πως διατηρούνται τα κεκτημένα του οργανωμένου λιανεμπορίου.

Βασικοί παράγοντες που στήριξαν το τζίρο ήταν αφενός η αύξηση του τουριστικού ρεύματος (από αποδεικνύεται και από τις πωλήσεις ανά περιφέρεια) αλλά και η σταθερή προτίμηση των καταναλωτών σε αγορές προϊόντων πέραν των τροφίμων από τα σούπερ μάρκετ.

Αναλυτικότερα και σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen h ποσοστιαία αύξηση των πωλήσεων της κατηγορίας Bazaar, -σε αυτή την κατηγορία περιλαμβάνονται προϊόντα ένδυσης, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ.- ήταν και η μεγαλύτερη που εμφάνισε το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, και ανήλθε στο 15,9%

ADVERTISING

Ο τζίρος στο σύνολο των κατηγοριών μέσα στο καλοκαίρι αυξήθηκε κατά 5,7%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, ενώ τα FMCGs, δηλαδή οι ταχυκίνητες κατηγορίες προϊόντων (βασικά τρόφιμα), παρουσίασαν αύξηση κατά 5,2%.

Όσον αφορά στις επιμέρους μεγάλες κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τα τρόφιμα και ποτά αναπτύχθηκαν με 6,2%, τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα σημείωσαν αύξηση 4,7% και τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης 5,1%.

Οι κατηγορίες που σχετίζονται με την φροντίδα του νοικοκυριού σημείωσαν αρκετά πιο συγκρατημένη τάση, οριακά θετική στο +0,6%, γεγονός που οφείλεται εν μέρει και στον εξορθολογισμό, που έγινε στην συχνότητα και την ένταση της χρήσης των προϊόντων καθαρισμού, σημειώνει η Nielsen στην ανάλυσή της.

Σε ότι αφορά τις γεωγραφικές περιοχές, οι πιο θετικές τάσεις σημειώθηκαν σε περιοχές εκτός των αστικών κέντρων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, και πιο συγκεκριμένα στην ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας/Θράκης (+11,4%), στη Κρήτη (+11,3%), ενώ το ποσοστό ανάπτυξης για την Πελοπόννησο έφτασε το +7,7%. Στην Αθήνα οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν κατά 3% και 5,9% στη Θεσσαλονίκη.

Από την επιμέρους ανάλυση προκύπτει επίσης πως το καλοκαίρι εξακολούθησαν ορισμένες κατηγορίες αλκοολούχων ποτών να παρουσιάζουν υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, όπως η βότκα με 24,1% και το ρούμι με 27,5%, ενώ στον τομέα της προσωπικής υγιεινής οι κατηγορίες των καλλυντικών, των αποτριχωτικών, καθώς και των αντιηλιακών ήταν αυτές που παρουσίασαν τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης και ειδικά για τις δύο τελευταίες σημαντικό ρόλο έπαιξαν οι υψηλότερες θερμοκρασίες.

Στον αντίποδα, ιδιαίτερα σημαντική ήταν η συρρίκνωση του τζίρου για την κατηγορία των αντισηπτικών χεριών, κατά -38,4%. Όσον αφορά στην φροντίδα περιποίησης του νοικοκυριού, οι Έλληνες καταναλωτές περιόρισαν την δαπάνη τους για τα καθαριστικά σπιτιού, τα οποία έκαναν βουτιά στις πωλήσεις τους, σε αξία, κατά -12,7%.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Σούπερ Μάρκετ
SHARE:

24Media Network