Οι μεγάλες επιχειρήσεις ανησυχούν για την κλιματική αλλαγή, ή μήπως όχι;

Οι μεγάλες επιχειρήσεις ανησυχούν για την κλιματική αλλαγή, ή μήπως όχι;
Στιγμιότυπο από διαδήλωση για την κλιματική αλλαγή AP

Θύελλες, πυρκαγιές και ξηρασίες γίνονται όλο και πιο συχνές προκαλώντας προβληματισμό στις μεγάλες αμερικανικές επιχειρήσεις. Κάποιες από αυτές όμως βλέπουν μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για επιπλέον κερδοφορία.

Ο Ντόναλντ Τραμπ την αρνείται πεισματικά και τη θεωρεί ένα ακόμη fake news. Ωστόσο, η κλιματική αλλαγή είναι μια πραγματικότητα και κάνει αισθητή την παρουσία της σε κάθε ευκαιρία, χειμώνα – καλοκαίρι. Άλλωστε οι εποχές δεν υπάρχουν καν πια… Ίσως ο Αμερικανός πρόεδρος αλλάξει γνώμη μόλις συνειδητοποιήσει πόσο καταιγιστικές και δραστικές θα είναι οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στην οικονομία. Κάτι που οι μεγαλύτερες αμερικανικές επιχειρήσεις μοιάζουν να έχουν προεξοφλήσει ότι θα συμβεί και προετοιμάζονται ήδη για να το αντιμετωπίσουν.

Ήδη, η Bank of America αγωνιά για το αν οι ιδιοκτήτες πλημμυρισμένων σπιτιών θα είναι σε θέση να ξεπληρώσουν τις υποθήκες τους, η Walt Disney αν τα θεματικά της πάρκα θα συνεχίσουν να είναι επισκέψιμα τους όλο και πιο “καυτούς” μήνες του καλοκαιριού, η AT&T για τις ζημιές που μπορούν να προκαλέσουν στις υποδομές της ανεμοστρόβιλοι και κυκλώνες… Ακόμη και η Coca – Cola δεν μπορεί να προβλέψει με βεβαιότητα αν θα διαθέτει επαρκή αποθέματα νερού για τη δημιουργία των φημισμένων αναψυκτικών της.

Η βρετανική ΜΚΟ CDP (Carbon Disclosure Project), ζήτησε από μεγάλες επιχειρήσεις να λάβουν μέρος σε μία παγκόσμια έρευνα για τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στο επιχειρείν. Περισσότερο από 7.000 επιχειρήσεις από όλο τον κόσμο δήλωσαν πρόθυμα συμμετοχή, μεταξύ των οποίων πάνω από 1.800 αμερικανικές.

Αντίθετα με την πολιτική ηγεσία της χώρας τους, οι αμερικανικές επιχειρήσεις είναι οι πιο συνειδητοποιημένες αναφορικά με τους κινδύνους της κλιματικής αλλαγής. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι 25 από αυτές – μεταξύ των οποίων κορυφαία ονόματα όπως η Apple και η Johnson & Johnson – βαθμολογήθηκαν με “άριστα” όσον αφορά στην περιβαλλοντική τους ευαισθησία, στο πόσο καλά ενημερωμένες είναι και στα μέτρα που λαμβάνουν για να αντιμετωπίσουν το δυσοίωνο μέλλον. Οι αμερικανικές επιχειρήσεις ξεχώρισαν στο κομμάτι αυτό, ακολουθούμενες από τις ιαπωνικές και στη συνέχεια τις γαλλικές.

Οι 21 από αυτές τις επιχειρήσεις εκτιμούν ότι η κλιματική αλλαγή θα έχει άμεσες επιπτώσεις στη λειτουργία τους. Βασικός παράγοντας ανησυχίας είναι το νερό. Η έλλειψη του στο μέλλον θα μπορούσε να προκαλέσει δραματικά προβλήματα. Ακόμη και στην περίπτωση που τα όλο και πιο συχνά ακραία φαινόμενα, όπως οι ξηρασίες, οι καύσωνες και οι πλημμύρες, δεν επηρεάζουν άμεσα τη λειτουργία των ίδιων των επιχειρήσεων, επηρεάζουν τους “πελάτες” και τους καταναλωτές τους. Συνεπώς, ο αντίκτυπος είναι ο ίδιος. Μικρότερη ζήτηση, μικρότερη κατανάλωση, ανικανότητα των πολιτών να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους, άρα λιγότερα έσοδα, μικρότερα κέρδη, μεγαλύτερος κίνδυνος οικονομικής ασφυξίας.

Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα της Visa, η οποία εκτιμά η υπερθέρμανση του πλανήτη θα οδηγήσει σε έξαρση της μετάδοσης των ιών, με αποτέλεσμα να περιοριστούν σημαντικά οι μετακινήσεις και τα ταξίδια του πληθυσμού. Πράγμα το οποίο μακροπρόθεσμα θα ήταν καταστροφικό για την συγκεκριμένη εταιρεία.

Στον αντίποδα, κάποιοι βλέπουν λαμπρές επιχειρηματικές ευκαιρίες. Όπως κάποιες φαρμακευτικές. Έξαρση των ιώσεων σημαίνει ότι θα αρρωσταίνουν περισσότεροι άνθρωποι, γεγονός που σημαίνει ότι θα χρειάζονται περισσότερα και πιο συγκεκριμένα φάρμακα. Στο ίδιο μήκος κύματος και κάποιοι τηλεπικοινωνιακοί κολοσσοί. Όσο θα πληθαίνουν και εντείνονται οι φυσικές καταστροφές, τόσο μεγαλύτερη και πιο επιτακτική θα είναι η ανάγκη για επικοινωνία.

Ποιός το φανταζόταν κάποτε ότι ένα iPhone θα μπορούσε να θεωρείται απαραίτητο αξεσουάρ επιβίωσης; Σε ώρα ανάγκης, ο κόσμος δεν θέλει μόνο να μιλήσει. Χρειάζεται ένα φακό. Ή μία σφυρίχτρα, Χρειάζεται οδηγίες επιβίωσης σε συγκεκριμένες συνθήκες. Ολα τα προηγμένα smartphones μπορούν να τα προσφέρουν αυτά.

Και οι κατασκευαστικές από την πλευρά τους, διαβλέπουν μεγάλες ευκαιρίες στην κλιματική αλλαγή. Οι άνθρωποι χρειάζονται νέα, πιο εξελιγμένα, πιο ανθεκτικά, πιο “έξυπνα” υλικά για τα σπίτια τους, αν θέλουν να τα προστατεύσουν από την μανία της φύσης, τις φλόγες, τις βροχές, την υπερβολική ζέστη, τους πάγους. Παράδειγμα αποτελεί η Home Depot, που απάντησε καταφατικά στο ερώτημα αν θα μπορούσε να ωφεληθεί από τις επικείμενες αλλαγές.

Τέλος, δεν πρέπει να παραβλέψουμε και τα μεγαθήρια της εικονικής, online οικονομίας, όπως η Google. Η οποία εκτιμά ότι αποτελώντας ένα “ασφαλές καταφύγιο” για όσους θέλουν να ενημερωθούν και να μάθουν για τα τεκταινόμενα, τόσο περισσότερο θα ενισχύεται η καταναλωτική εμπιστοσύνη στην επωνυμία της. Κάτι που εκτιμάται ότι μακροπρόθεσμα, μόνο καλό μπορεί να είναι.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα
Exit mobile version