Skroutz Food: Τέλος στο delivery μετά από έναν χρόνο – Τα σχέδια της Cosmote για να “χτυπήσει” το e-food

Skroutz Food: Τέλος στο delivery μετά από έναν χρόνο – Τα σχέδια της Cosmote για να “χτυπήσει” το e-food
Skroutz Food

Από 2 Νοεμβρίου το Skroutz Food κατεβάζει ρολά και μετακομίζει στο BOX της Cosmote. Πως η τελευταία θα προσπαθήσει να αμφισβητήσει την παντοκρατορία του e-food στο delivery.

Το Skroutz Food μετράει τις ημέρες αντίστροφα ώστε να ολοκληρώσει τον κύκλο του και να “μετακομίσει” στο BOX της Cosmote. Ο αγώνας που έδωσε απέναντι στο e-food στην αγορά του delivery αποδείχθηκε άνισος και τελικά η διοίκηση της Skroutz επέλεξε να είναι “πρώτη στο χωριό (σ.σ. πλατφόρμα e-commerce) από τελευταία στην πόλη (σ.σ. αγορά delivery)”. Συγκεκριμένα κύκλοι κοντά στην διοίκηση της τεχνολογικής εταιρείας ανέφεραν στο News24/7 ότι πλέον θα επικεντρωθεί στο βασικό της αντικείμενο καθώς ο κορονοϊός επιτάχυνε και ανέπτυξε σημαντικά την αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα.

Skroutz Food vs Cosmote Box

Μπορεί οι δύο πλευρές να κάθισαν πριν από λίγες ημέρες στο τραπέζι των συζητήσεων και να έδωσαν τα χέρια – οι πληροφορίες θέλουν να μην υπήρξε κάποιο οικονομικό αντάλλαγμα για την συμφωνία – όμως η κατάσταση δεν ήταν η ίδια τον Σεπτέμβριο του 2019 όταν η Skroutz Food εισέρχονταν στην αγορά του delivery. Μία είσοδο η οποία επισπεύστηκε με σκοπό να προλάβει το επαναλανσάρισμα της Cosmote στην συγκεκριμένη αγορά με το Cosmote Box που αντικατέστησε το giaola.gr.

Αποτέλεσμα της βεβιασμένης αυτής κίνησης ήταν το προϊόν που παρουσίασε η Skroutz να μην είναι τόσο ελκυστικό (είτε εικαστικά , είτε σε επίπεδο προσφερόμενων επιλογών και κινήσεων marketing) ώστε να καταφέρει να αναπτυχθεί και να δημιουργήσει τις προοπτικές ενός υπολογίσιμου παίκτη στην συγκεκριμένη αγορά. Δεν πρέπει να παραβλέπουμε ότι από την περασμένη χρονιά στην ελληνική αγορά έχει εισέλθει και η φινλανδική Wolt η οποία έχει καταφέρει να αποσπάσει ένα σημαντικό κομμάτι της πίτας στην περιοχή της Αττικής.

Η “προίκα” του Skroutz Food

Μέσα στον έναν χρόνο και κάτι που λειτούργησε το Skroutz Food κατάφερε να βάλει κάτω από την στέγη του περισσότερα από 1.000 καταστήματα εστίασης στην ευρύτερη περιοχή της πρωτεύουσας. Αντίθετα το BOX έχει καταφέρει να συγκεντρώσει μέχρι σήμερα πάνω από 5.000 εστιατόρια και καφέ με την δύναμη του να είναι κυρίως στην επαρχία και στις μικρές ηλικίες. Πέρα από τις αλληλοκαλύψεις ένας μεγάλος αριθμός καταστημάτων αναμένεται να μετακομίσει από τις 2 Νοεμβρίου στην πλατφόρμα του ΒΟΧ, όπως και μεγάλο μέρος από τους περίπου 40.000 με 50.000 ενεργούς πελάτες του Skroutz Food.

Για την Skroutz πέρα από ένα πλήγμα γοήτρου η ζημιά που καταγράφεται είναι μηδαμινή. Τα 40 άτομα που είχαν αναλάβει το “τρέξιμο” της νέας δραστηρίοτητας έχουν ήδη απορροφηθεί στις υπόλοιπες διευθύνσεις της εταιρείας ενώ και η οικονομική πορεία του ομίλου μπόρεσε να απορροφήσει την όποια πιθανή “χασούρα” προέκυψε. Αξίζει να αναφερθεί ότι σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία του 2019, που δημοσιεύθηκαν πριν από λίγες ημέρες, ο κύκλος εργασιών της Skroutz την περσινή χρονιά άγγιξε τα 20 εκατ. ευρώ από 12,6 εκατ. ευρώ που ήταν το 2018 ενώ τα κέρδη προ φόρων σχεδόν διπλασιάστηκαν και διαμορφώθηκαν σε 7,4 εκατ. ευρώ.

Για ένα έχουμε μία τάξη μεγέθους της αγοράς που πήγε να “χτυπήσει” η Skroutz ο κύκλος εργασιών της e-food που ηγείται στον χώρο του delivery διαμορφώθηκε πέρυσι σε 43,1 εκατ. ευρώ από 28,8 εκατ. ευρώ το 2018 ενώ τα προ φόρων κέρδη υπολογίστηκαν σε 22,2 εκατ. ευρώ εμφανίζοντας μία αύξηση κατά 64,14%.

Γερμανική μάχη επί ελληνικού εδάφους

Έχοντας έναν ανταγωνιστή λιγότερο και μία αγορά, αυτή του delivery, που αγγίζει το 1,5 δις ευρώ, η εδώ θυγατρική της Deutsche Telecom, Cosmote, ετοιμάζεται να ριχτεί πιο ενισχυμένη στην μάχη απέναντι στην θυγατρική της επίσης γερμανικής Delivery Hero, e-food. Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να ανακοινωθεί και επίσημα η συνεργασία με τα σούπερ μάρκετ Μασούτης και Κρητικός η οποία φιλοδοξεί να αποτελέσει την απάντηση στην αντίστοιχη κίνηση που έχει πραγματοποιήσει η e-food με την Σκλαβενίτης.

Σύμφωνα με πληροφορίες του News24/7 σημαντικό ρόλο για την επίτευξη της συγκεκριμένης συνεργασίας έπαιξε το στοιχείο ότι θα διατήθεται το σύνολο των προϊόντων των δύο αλυσίδων καθώς και ότι διαθέτουν προγράμματα loyalty τα οποία θα λειτουργούν συνδυαστικά με αυτό του BOX. Υπενθυμίζεται ότι πρόγραμμα επιβράβευσης του BOX προσφέρει αποκλειστικά προνόμια, όπως εκπτώσεις για επόμενες παραγγελίες, δωρεάν πακέτα ΜΒ από την COSMOTE και δωροεπιταγές -με τη συγκέντρωση πόντων σε κάθε παραγγελία, αλλά και εκπτώσεις μέσω του προγράμματος Deals For You της COSMOTE.

Τέλος πληροφορίες του News24/7 θέλουν σε επόμενη φάση να εξετάζεται και το “χτύσιμο” στόλου delivery από το ΒΟΧ της Cosmote ώστε να εμπλουτιστούν περαιτέρω οι επιλογές προς τους καταναλωτές και να γίνει πιο άμεσος ο ανταγωνισμός προς e-food και Wolt.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα