Η κυβέρνηση μετρά πολιτικές “πληγές” από την κακοκαιρία Ελπίδα 

Η κυβέρνηση μετρά πολιτικές “πληγές” από την κακοκαιρία Ελπίδα 
Οι Κυριάκος Μητσοτάκης και Χρήστος Στυλιανίδης intime

Στρίβειν δια της... προτάσεως μομφής επιδιώκει η κυβέρνηση σε βαρύ πολιτικό κλίμα, ενώ Αττική Οδός και Πατούλης “καρφώνουν” Στυλιανίδη.

Το πολιτικό κόστος της κακοκαιρίας Ελπίδα επιχειρεί να μετριάσει η κυβέρνηση, την ώρα που η Αττική Οδός και ο περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης αντεπιτίθενται και πετάνε πίσω στο Μαξίμου το μπαλάκι των ευθυνών.

Ο κ.Πατούλης χθες με μπαράζ εμφανίσεων στα τηλεοπτικά κανάλια συνέχισε να “δείχνει” την κυβέρνηση και προσωπικά τους υπουργούς Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Χρήστο Στυλιανίδη και Εσωτερικών, Μάκη Βορίδη.

Το γαϊτανάκι ότι φταίω εγώ για όλα τελειώνει”, διαμήνυσε χαρακτηριστικά ο περιφερειάρχης Αττικής, που δεν έχει καμία διάθεση να γίνει αποδιοπομπαίος τράγος.

Αλλά και η Αττική Οδός πέρασε στην αντεπίθεση χθες, κατηγορώντας τον περιφερειάρχη εμμέσως, τον κ.Στυλιανίδη ονομαστικά και την τροχαία δευτερευόντως, ότι αρνήθηκαν να απαγορεύσουν προληπτικά τη διέλευση βαρέων οχημάτων.

“Σε ότι αφορά τα φορτηγά και μετά από παρεμβάσεις Περιφερειαρχών κατά της προληπτικής απαγόρευσης κυκλοφορίας τους, ο Υπουργός Πολιτικής Προστασίας τοποθετήθηκε σαφώς λέγοντας ότι πρέπει να διασφαλιστεί η οικονομική – εφοδιαστική αλυσίδα”, ανέφερε στην ανακοίνωση της η Αττική Οδός. Ανακοίνωση η οποία προκάλεσε αίσθηση καθώς έρχεται μετά την κρίση και αποτελεί μία διαφορετική, πιο επιθετική στρατηγική διαχείρισης, παρά τη συμφωνία που ήδη έχει υπάρξει για αποζημίωση των ΙΧ που είχαν εγκλωβιστεί από τη Δευτέρα.

Ο κ.Στυλιανίδης πάντως διέψευσε ότι η εταιρεία είχε ζητήσει προληπτικά την απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών από το βράδυ της Κυριακής και υποστήριξε ότι αυτό που αποφασίστηκε ήταν η επαναξιολόγηση της κατάστασης το πρωί της Δευτέρας, οπότε όμως η Αττική Οδός δήλωσε ότι είχε την κατάσταση υπό έλεγχο. Έθεσε μάλιστα με νόημα το ερώτημα: “Η αποδοχή της απαίτησης για 2000 ευρώ αποζημίωση σε κάθε εγκλωβισμένο αυτοκίνητο, δεν σημαίνει ταυτόχρονα και αποδοχή της ευθύνης για την τραγική διαχείριση της Αττικής Οδού;”, αφήνοντας να εννοηθεί ότι η τελευταία αυτή ανακοίνωση της εταιρείας αποτελεί απλώς ένα νομικό κόλπο εν όψει μαζικών αγωγών πολιτών.

Ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας έχει βέβαια ακόμη τη στήριξη του πρωθυπουργού, του οποίου ήταν προσωπική επιλογή, όμως εκτός από Αττική Οδό και Πατούλη βρίσκεται στο στόχαστρο και πολλών νεοδημοκρατών, που απλώς όμως μουρμουρίζουν στο παρασκήνιο.

Παραδόξως πάντως στο Μαξίμου θεωρούν ότι η πρόταση δυσπιστίας κατά της κυβέρνησης, που κατέθεσε χθες ο Αλέξης Τσίπρας και αρχίζει να συζητείται σήμερα το απόγευμα στη Βουλή, προσφέρει στη Νέα Δημοκρατία την ευκαιρία να αφήσει πίσω τη μουρμούρα και να συσπειρωθεί απέναντι στο ΣΥΡΙΖΑ και τα υπόλοιπα κόμματα της αντιπολίτευσης, που το καθένα για τους δικούς τους λόγους θα την υπερψηφίσουν.

Καθώς δε στόχος του ΣΥΡΙΖΑ είναι η κυβέρνηση επί τρεις ημέρες και εν τέλει προσωπικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης να “απολογείται” στη Βουλή για το χάος με την κακοκαιρία Ελπίδα, οι υπουργοί και ο πρωθυπουργός θα επιχειρήσουν να μετατρέψουν την πρόταση δυσπιστίας σε μία ευρύτερη συζήτηση και σύγκριση ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ.

“Θα είναι μίας πρώτης τάξεως ευκαιρία για μία συζήτηση εφ΄ όλης τη ύλης, μια συζήτηση που οι πολίτες θα έχουν άλλη μία ευκαιρία, να ακούσουν για την οικονομία, για τη θωράκιση της χώρας, για την υγεία, για το Κράτος Δικαίου, για το ψηφιακό μετασχηματισμό, για την ασφάλεια, για τη διαχείριση κρίσεων και για πολλά ακόμα. Θα ακούσουν για τις αποδόσεις αυτής της κυβέρνησης, που ο κ. Τσίπρας ζητά να φύγει”, δήλωσε χαρακτηριστικά χθες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου.

Οι γαλάζιοι “θυμούνται” πάντως ήδη τη Μάνδρα και το Μάτι, δίνοντας μία πρόγευση της τριήμερης μάχης στη Βουλή.

Και καθώς ένας απώτερος στόχος της μομφής που κατέθεσε ο κ.Τσίπρας είναι να πιέσει το ΚΙΝΑΛ, και η ΝΔ δεν έχασε εν τω μεταξύ την ευκαιρία να σαρκάσει τη στάση του Νίκου Ανδρουλάκη, που δήλωσε ότι ψηφίζει την πρόταση αλλά δεν ζητά εκλογές.

Μένει βέβαια να φανεί κατά πόσον η κυβέρνηση θα καταφέρει όντως να μετατρέψει σε πολιτική ευκαιρία διεξόδου την πρόταση μομφής και κατά πόσον η συζήτηση στη Βουλή θα επηρεάσει τους πολίτες που ταλαιπωρήθηκαν στους παγωμένους δρόμους ή έμειναν χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα. Διότι το ζήτημα είναι πως η κακοκαιρία Ελπίδα έθεσε υπό αμφισβήτηση ένα βασικό πολιτικό αφήγημα με το οποίο εξελέγη η κυβέρνηση Μητσοτάκη, δηλαδή το αφήγημα των ικανότερων διαχειριστών του κράτους.

Και επιπλέον κυρίως σε περιοχές, που αποτελούν παραδοσιακά “κάστρα” της ΝΔ, έμειναν για τέσσερις ημέρες κλειστοί οι δρόμοι ή κομμένο το ρεύμα, ενώ ο επιχειρηματικός κόσμος διόλου δεν ενθουσιάστηκε με την απόφαση για γενική αργία, όσο και εάν ήταν έστω και εκ των υστέρων επιβεβλημένη και παρόλο που το κράτος κάλυψε τις ασφαλιστικές εισφορές των εργαζόμενων για τις ημέρες αυτές.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα