Η Αmazon απέλυσε αυτούς που έκαναν τους ταμίες των σούπερ μάρκετ περιττούς

Διαβάζεται σε 2'
Η Αmazon απέλυσε αυτούς που έκαναν τους ταμίες των σούπερ μάρκετ περιττούς
To Just Walk Out χρειαζόταν μόνο ένα σκάνινγκ στην είσοδο. Amazon

To Just Walk Out από τεχνολογία που έκανε περιττούς τους ταμίες στα μεγάλα σούπερ μάρκετ της Amazon έγινε μήνυμα των επικεφαλής του κολοσσού στους δημιουργούς της υπηρεσίας.

H Αmazon φημίζεται για τις πρωτοποριακές της ιδέες, όπως ‘βγάζει’ τους υπαλλήλους από την εξίσωση των εργασιών της και τους αντικαθιστά με μηχανήματα. Το τελευταίο εγχείρημα, το πλήρωσε ακριβά και ουσιαστικά δεν έκανε δουλειά.

Η ιδέα που δεν αποδείχθηκε όσο φανταστική την είχαν παρουσιάσει οι δημιουργοί της το 2016 -όταν υπήρχαν μόνο άνθρωποι στα ταμεία-, ήθελε την τεχνολογία Just Walk Out να καταργεί τους ταμίες και τα checkout των πελατών στα παντοπωλεία της (Amazon Fresh) στην Ινδία.

Έχει τοποθετηθεί και σε διάφορα μικρότερα καταστήματα του κολοσσού στη Μεγάλη Βρετανία και τις ΗΠΑ και έγινε διάσημη ως «η τεχνολογία που ακυρώνει τις ουρές στα ταμεία και το checkout. Απλά παίρνεις ό,τι θες και φεύγεις».

Τελικά, έφυγαν από την Amazon αυτοί που την ανέπτυξαν.

ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓEI ΤΟ JUST WALK OUT

Οι πελάτες σαρώνουν έναν κωδικό QR με την είσοδο τους στο κατάστημα και στην έξοδο το Just Walk Out με τις κάμερες (που παρακολουθούσαν υπάλληλοι) και τους αισθητήρες υπολογίζει τι έχουν μαζί τους.

Έχει τοποθετηθεί σε περισσότερα από τα μισά καταστήματα της Ινδίας. Παρ’ όλα αυτά, το 2022 οι 700 από κάθε 1000 πωλήσεις απαιτούσαν ανθρώπους στο ρόλο αναθεωρητών: επισήμαιναν και επαλήθευαν τις αγορές, καθώς τα computers ‘δήλωναν’ αδυναμία κι έτσι γίνονταν λάθη. Στην καλύτερη συνθήκη, γίνονταν 50 αναθεωρήσεις στις 1000 πωλήσεις που για την Amazon εξακολουθούσαν να είναι πολλές, αφού ο στόχος ήταν να γίνει αυτόνομο το σύστημα.

Κατά το Geekwire ο κολοσσός προχώρησε στην απόλυση των δημιουργών του Just Walk Out, μεταξύ εκατοντάδων άλλων.

Αποκαλύφθηκε πως η απόσυρση σχεδιαζόταν εδώ και ένα χρόνο, καθώς η τεχνολογία κρίθηκε ως πολύ ακριβή και πολύ περίπλοκη, ώστε να λειτουργήσει σε μεγάλες τοποθεσίες λιανικής. Φάνηκε αρκετά καλή σε μικρά καταστήματα -με λιγότερα προϊόντα και λιγότερους πελάτες.

Η εταιρεία επιστράτευσε άλλη ιδέα.

Είναι τα Dash Carts. Τα «έξυπνα καρότσια» περιλαμβάνουν έναν σαρωτή και μια οθόνη που είναι ενσωματωμένη σε κάθε ένα καρότσι, ώστε να ‘γίνεται’ το ταμείο ενόσω ψωνίζει ο κάθε πελάτης.

Διαθέσιμο στα Amazon Fresh έγινε ξανά και το σύστημα που έχουμε στην Ελλάδα, με το σκανάρισμα των QR κωδικούς των προϊόντων από τους ίδιους τους πελάτες, στην έξοδο.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα