Πότε θα ξεκινήσουν τα έργα στον αυτοκινητόδρομο της Πατρών-Πύργου

Αυτοκινητόδρομος (φωτογραφία αρχείου)
Αυτοκινητόδρομος (φωτογραφία αρχείου) GETTY IMAGES

Το έργο του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος περνά σε ρυθμούς κατασκευής για τρίτη φορά και αυτή τη φορά όλοι πιστεύουν πως θα είναι και η οριστική.

Μέσα στις επόμενες εβδομάδες τοποθετείται σύμφωνα με πηγές κοντά στην έργο η ενεργοποίηση της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου που αποτελεί τμήμα της Ολυμπίας Οδού. Τα εργοτάξια θα στηθούν αμέσως μετά και ήδη υπάρχει μεγάλη κινητοποίηση στην ευρύτερη περιοχή.

Αυτό που ξεκαθάρισε είναι ότι η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου θα γίνει από τις ελληνικές εταιρείες που συμμετέχουν στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού, δηλαδή τις ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και ΑΒΑΞ. Η leader της παραχώρησης Vinci τελικά δεν θα συμμετάσχει, ενώ η Hochtief ήταν γνωστό από καιρό πως δεν θα λάμβανε μέρος στην κατασκευή.

Σύμφωνα με πληροφορίες τα τμήματα που θα αναλάβει να κατασκευάσουν οι τρεις κατασκευαστικές εταιρείες είναι: Το τμήμα Μιντιλόγλι-Καραίικα θα αναλάβει η ΑΒΑΞ, το τμήμα Καραίικα-Γαστούνη θα αναλάβει η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και το τμήμα Γαστούνη-Πύργος θα αναλάβει η ΤΕΡΝΑ.

Πότε θα ξεκινήσουν τα έργα

Το επόμενο διάστημα πρέπει να εκδοθούν οι σχετικές εγγυητικές επιστολές προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, να δοθεί η προβλεπόμενη προκαταβολή του 10% και μετά να προχωρήσουμε στην έναρξη ισχύος της κατασκευαστικής περιόδου.

Μετά από αυτό το γεγονός τα έργα στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος θα παρουν μπρος. Οι τρεις εταιρείες θα ξεκινήσουν την στελέχωση των εργοταξίων και την άφιξη μηχανημάτων έργου. Όπως αναφέρουν πηγές με γνώση στο θέμα, ήδη οι εταιρείες αναζητούν στελέχη που θα δημιουργήσουν τις απαραίτητες “ομάδες” που θα απασχολούνται ανά εργοτάξιο. Οι μπουλντόζες αναμένεται να έχουν βάλει μπρος περίπου το Πάσχα.

Το έργο του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος περνά σε ρυθμούς κατασκευής για τρίτη φορά και αυτή τη φορά όλοι πιστεύουν πως θα είναι και η οριστική. Η πρώτη φορά ήταν το 2008 με την πρώτη σύμβαση της Ολυμπίας Οδού, η δεύτερη ήταν όταν ξεκίνησαν κάποιες εργασίες το 2019 αλλά τα έργα δεν προχώρησαν και η τρίτη είναι σε αυτή τη χρονική στιγμή.

Στόχος πλέον είναι να τρέξουν τα έργα χωρίς καθυστερήσεις και να τηρηθούν απαρέγκλιτα τα χρονοδιαγράμματα. Σύμφωνα με αυτά απαιτούνται 35 μήνες για το τμήμα Κάτω Αχαγιά-Πύργος που θα ολοκληρωθεί το 2024 και 40 μήνες για το τμήμα Μιντιλόγλι-Κάτω Αχαγιά.

Διόδια και χρηματοδότηση

Στο νέο τμήμα θα λειτουργήσουν σταθμοί διοδίων με το αντίτιμο ανά χιλιόμετρο να είναι όσο και στους υπόλοιπους σταθμούς, δηλαδή 0,063 λεπτά. Συνολικά θα λειτουργήσουν 2 μετωπικοί και 2 πλευρικοί σταθμοί. Στο Πάτρα-Πύργος θα λειτουργήσει και το αναλογικό σύστημα πληρωμής διοδίων για όσους διαθέτουν πομποδέκτες της Ολυμπίας Οδού. Επίσης προβλέπονται σταθμοί εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών, όπως και τουαλέτες ανά κάποια χιλιόμετρα.

Το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και θα ολοκληρωθεί ως έργο-γέφυρα από το ΕΣΠΑ 2021-2027. Σύμφωνα με τη νέα σύμβαση, η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου είναι 216 εκατ. ευρώ και η συμμετοχή της Ολυμπίας Οδού ως παραχωρησιούχου 116 εκατ. ευρώ.

Το Δημόσιο θα πρέπει να διαθέσει τον απαιτούμενο χώρο για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου της περιόδου Τ2Α Πάτρα-Πύργος 9 μήνες μετά την έναρξη ισχύος της 2ης τροποποίησης, και 12 μήνες για τους λοιπούς χώρους (π.χ. τάφροι οφρύος, τάφροι ποδός, παράπλευρες και τοπικές οδοί).

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Υποδομές
SHARE:

24Media Network