Aπ. Αποστολάκης: Ο άνθρωπος που έμαθε τους Έλληνες να ψωνίζουν στο ίντερνετ

Aπ. Αποστολάκης: Ο άνθρωπος που έμαθε τους Έλληνες να ψωνίζουν στο ίντερνετ

Κανείς άλλος δεν έχει επενδύσει στην εμπορική εκμετάλλευση του internet στην Ελλάδα όσο ο Απόστολος Αποστολάκης, και κανένας άλλος δεν έχει δικαιωθεί τόσο πολύ για τις επιλογές του

Το 2011 ο Απόστολος Αποστολάκης είχε μία ιδέα, να φέρει και στην Ελλάδα αυτό που είχε ήδη αρχίσει να εδραιώνεται στην Αμερική: την παραγγελιοληψία παραγγελιών delivery μέσω internet. Στο ξεκίνημα ο ίδιος μαζί με τους συνεταίρους του  πήγαινε σε εστιατόρια για να πείσει τους καταστηματάρχες να μπουν στην νέα τεχνολογία και παρακολουθούσε την όλη διαδικασία από κοντά ώστε να ξεπεραστούν οι παιδικές ασθένειες.

Κάπως έτσι γεννήθηκε το e-food.gr, του οποίο από την πρώτη ημέρα της λειτουργίας του δεν αμφισβητήθηκε η πρωτοκαθεδρία του. Σύμφωνα με πληροφορίες από το σύνολο των παραγγελιών delivery που πραγματοποιούνται μέσω internet, το e-food.gr πραγματοποιεί πάνω από 50% ή αλλιώς πάνω από 12.000 παραγγελίες την ημέρα. Το στοιχείο αυτό εκτίμησαν και οι Γερμανοί του διεθνούς κολοσσού deliveryhero.com που ανακοίνωσαν την Τρίτη την εξαγορά της e-food.gr.

Aπ. Αποστολάκης: Ο άνθρωπος που έμαθε τους Έλληνες να ψωνίζουν στο ίντερνετ

“Είναι μία πολύ δυναμική αγορά, η οποία δεν μπορούσε να μείνει στις τηλεφωνικές παραγγελίες,  η μετάβαση ήταν νομοτελειακή” λέει ο Απόστολος. “Για παράδειγμα στο σημείο που μένω, μου δίνει 100 διαφορετικές επιλογές μέσω του e-food.gr. Ακόμη και να το επιδίωκε κάποιος δεν θα μπορούσε να είχε 100 διαφορετικούς τιμοκαταλόγους σε φυλλάδια”.

Τι έχει η επόμενη ημέρα για τον ταλαντούχο κ. Αποστολάκη; Κατ' αρχάς την ταχύτερη ανάπτυξη του doctoranytime.gr, της start-up που δημιουργήθηκε το 2012 σε μία ιδέα της συνιδρύτριας Ελευθερίας Ζούρου, και η οποία μας βοηθάει na αναζητήσουμε βάση κριτηρίων και να κλείσουμε ραντεβού με ιδιώτες γιατρούς συνεκτιμώντας και την εμπειρία άλλων ασθενών. Η εταιρεία έχει περάσει εδώ και δύο μήνες σε κερδοφορία και έχει τριπλασιάσει τον αριθμό των ασθενών που εξυπηρετεί (4.000 τον Απρίλιο του 2015 από 1.500 τον αντίστοιχο μήνα του 2014) ενώ όπως αναφέρει ο Απόστολος στο WE του news247, φέτος θα κάνει τα πρώτα της διεθνή βήματα, και συγκεκριμένα τον προσεχή Σεπτέμβριο αναμένεται να ξεκινήσει την δραστηριοποίηση της στο Βέλγιο, μία χώρα όπου δεν υπάρχουν αντίστοιχες πλατφόρμες.

Aπ. Αποστολάκης: Ο άνθρωπος που έμαθε τους Έλληνες να ψωνίζουν στο ίντερνετ

Το Taxibeat, στο οποίο ο Απόστολος ήταν ανάμεσα στους επενδυτές που το στήριξαν από την πρώτη ημέρα λειτουργίας του, συνεχίζει ως γνωστό την ανοδική του πορεία. Στο Περού όπου είναι από τις πλέον πρόσφατες αγορές που έχει επεκταθεί έχει καταφέρει και έχει “πιάσει” αντίστοιχο αντίστοιχο αριθμό κλήσεων με αυτό την Ελλάδας. Η εταιρεία που δημιούργησε και “τρέχει” o Νίκος Δρανδάκης έχει πλέον καταφέρει να καλύπτει τα έξοδα λειτουργίας της και σύντομα όπως αναφέρει ο Απόστολος θα εξετάσει στο διοικητικό συμβούλιο της, την επόμενη επέκταση του σε γεωγραφικό αλλά και προϊoντικό επίπεδο.

Από εκεί και πέρα ο κ. Αποστολάκης έχει επιδοθεί τον τελευταίο χρόνο σε μία σειρά επενδύσεων σε start-up ως angel investor (σ.σ. επενδυτής που χρηματοδοτεί επιχειρηματικές ιδέες στο πρώτο στάδιο υλοποίησης τους) . Σχεδόν ανά δύο μήνες εισέρχεται και σε μία και από τα πρώτα δείγματα ο ίδιος δεν φαίνεται να απογοητεύεται. "Πέρα από την δυνατότητα οικονομικών αποδόσεων με γεμίζει να αισθάνομαι ότι βοηθάω νέους ταλαντούχους επιχειρηματίες να δημιουργήσουν καινοτόμες υπηρεσίες με ξεκάθαρο στόχο τις διεθνείς αγορές".

Η αρχή έγινε πριν από οκτώ μήνες, από την e-table.gr, την υπηρεσία, που όπως προδίδει και το όνομα της, προσφέρει την δυνατότητα της on line κράτησης τραπεζιού σε εστιατόρια. “Τον Απρίλιο πραγματοποιήσαμε πάνω από 1.500 κρατήσεις και η έως τώρα πορεία δείχνει να είναι σταθερά ανοδική χωρίς εντυπωσιακά ξεσπάσματα. Η ανάπτυξη εκτιμούμε ότι δεν θα είναι εκρηκτική, όπως αυτή του e-food.gr. H αιτία είναι ότι ο Έλληνας δεν έχει μάθει να κάνει κράτηση σε εστιατόριο, από την στιγμή που όπου πηγαίνουμε συνήθως βρίσκουμε τραπέζια με αποτέλεσμα να μπούμε στην λογική αυτή. Το στοιχείο που εμείς δίνουμε σαν αξία στο e.table.gr είναι ότι πέρα από το ότι ανακαλύπτεις εστιατόρια που ίσως δεν γνώριζες την ύπαρξη τους, κάνεις πολύ εύκολα την κράτηση και το σημαντικότερο έχεις εκπτώσεις τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας καθώς και άλλα οφέλη αν χρησιμοποιείς την υπηρεσία επανειλημμένα”.

Aπ. Αποστολάκης: Ο άνθρωπος που έμαθε τους Έλληνες να ψωνίζουν στο ίντερνετ

Πριν από έξι περίπου μήνες ξεκίνησε την λειτουργία της η start up, nannuka.gr, το οποίο βοηθάει τους γονείς να βρουν, να επιλέξουν και να κλείσουν ραντεβού για τους ειδικούς του παιδικού κόσμου, από μαία και μπέιμπι σίτερ μέχρι παιδαγωγούς και παιδοψυχολόγους αξιοποιώντας και την εμπειρία γονιών που έχουν κάνει χρήση της υπηρεσίας πριν από αυτούς. “Τον περασμένο μήνα πάνω από 300 γονείς βρήκαν βοήθεια για τα παιδιά τους μέσα από την πλατφόρμα της nannuka.gr. Αυτό για εμάς είναι κάτι πολύ ελπιδοφόρο για το διάστημα που λειτουργεί. Βλέποντας ότι η δυναμική υπάρχει και ότι η ομάδα έχει τα εχέγγυα για κάτι παραπάνω πήραμε την απόφαση να προχωρήσουμε και στο εξωτερικό με πρώτο σταθμό μας την Ισπανία μέχρι το τέλος του 2015”.

Δημιούργημα μόλις τριών μηνών είναι το https://www.funkmartini.gr/ το οποίο δίνει την δυνατότητα στις επισκέπτριες του να κλείσουν on line υπηρεσίες ομορφιάς, αδυνατίσματος και ευεξίας. Παρά το σύντομο της παρουσία του έχει καταφέρει και τον τελευταίο μήνα να κλείσει με επιτυχία περισσότερα από 300 ραντεβού. Πέρα από τον Απόστολο Αποστολάκη στην funkmartini.gr έχει επενδύσει και ο Philipp Brinkmann της travelplanet24.com.

Aπ. Αποστολάκης: Ο άνθρωπος που έμαθε τους Έλληνες να ψωνίζουν στο ίντερνετ

Εδώ και ένα περίπου μήνα ξεκίνησε την λειτουργία του, το spotmechanic.gr το οποίο έρχεται να φέρει επανάσταση στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καθώς δίνει την δυνατότητα στον υποψήφιο αγοραστή να ελέγξει το αυτοκίνητο που τον ενδιαφέρει σε 180 σημεία. “Το spotmechanic.gr, έρχεται να φέρει την διαφάνεια σε μία αγορά όπου δεν υπάρχει και για αυτό πραγματοποιούνται πάνω από 50 έλεγχοι την εβδομάδα. Είναι κάτι που λείπει από την ελληνική και την διεθνή αγορά και για αυτό πιστεύω ότι μπορεί αφού δοκιμαστεί εδώ να αναπτυχθεί και στο εξωτερικό”.

Σε ότι αφορά την πρώτη του εταιρεία, το e-shop.gr - που πλέον φαντάζει “αρχαία” και ας έχει ιστορία μόνο 17 χρόνων, μετά από τις περιπέτειες που είχε την περίοδο της κρίσης δείχνει να καταφέρνει να βρίσκει ξανά τα πατήματα του. Το 2014 το βρήκε να κλείνει την χρήση με πωλήσεις ύψους 80 εκατ. ευρώ (είχαν πέσει στα 36 εκατ. ευρώ το 2011) έχοντας παράλληλα καλύψει υποχρεώσεις προς εργαζόμενους και δημόσιο ενώ κάνει προσπάθειες να χτίσει ξανά τις σχέσεις της με τους προμηθευτές.

Τι έχει το μέλλον για τον Απόστολο; πέρα από κάποιους αγώνες τρίαθλου που βοηθούν τον 41χρόνο να αποσυμπιεστεί από την καθημερινότητα της δουλειάς. Νέες επενδύσεις, όπως αυτή στη weengs.co.uk που ξεκίνησε την προηγούμενη εβδομάδα, την νέα προσπάθεια των ιδρυτών της locish (Αλέξης Χριστοδούλου και Γρηγόρης Ζωντανός) η οποια πριν από λίγους μήνες είχε άδοξο τέλος. “Η αποτυχία δεν είναι κάτι το οποίο πρέπει να σε καταδικάζει αλλά πρέπει να σε διδάσκει”. Αλλά και άλλες πολλές καθώς όπως παραδέχεται μετά από την αποεπένδυση στην e-food.gr έχει πλέον μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση αλλά και διάθεση για ανάληψη ρίσκου με ικανές ομάδες και νέα φιλόδοξα επιχειρηματικά εγχειρήματα.

SHARE: