Ακυρώσεις πτήσεων: 16 αεροπορικές εταιρείες επιστρέφουν τα χρήματα από τα vouchers

Κόσμος στο αεροδρόμιο "Ελευθέριος Βενιζέλος"
Κόσμος στο αεροδρόμιο "Ελευθέριος Βενιζέλος" EUROKINISSI

Ποιες είναι οι 16 αεροπορικές εταιρείες που δεσμεύτηκαν να επιστρέψουν στους επιβάτες τα χρήματα από τα vouchers των ακυρωμένων πτήσεων λόγω COVID.

Επιστροφή των χρημάτων τους μπορούν τώρα να ζητήσουν και να λάβουν οι κάτοχοι “credit vouchers” αεροπορικών εισιτηρίων, για ταξίδια που ακυρώθηκαν μέσα στους μήνες της πανδημίας, ενώ στο εξής οι επιβάτες θα λαμβάνουν επιστροφή του ποσού του εισιτηρίου τους από πτήσεις που δεν πραγματοποιούνται μέσα σε διάστημα 7 ημερών.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατάφερε να αποσπάσει τη δέσμευση 16 μεγάλων αεροπορικών εταιρειών σε θέματα που αφορούν την αυξημένη διαφάνεια προς τους καταναλωτές, την επιστροφή των χρημάτων για κουπόνια που δεν έχουν χρησιμοποιηθεί και εκκαθάριση του τεράστιου ποσού επιστροφών από ακυρωμένα αεροπορικά εισιτήρια. Το θέμα δεν αφορά μόνο τους καταναλωτές αλλά και τους ταξιδιωτικούς πράκτορες που βρέθηκαν εγκλωβισμένοι ανάμεσα σε πελάτες που είχαν πληρώσει εισιτήρια για ταξίδια που ποτέ δεν έγιναν και αεροπορικές εταιρείες που δεν επέστρεφαν τα χρήματα.

Ήδη από την επόμενη κιόλας ημέρα της ανακοίνωσης της απόφασης, η ελληνική αεροπορική εταιρεία Aegean ενημέρωσε το κοινό της σχετικά με τα vouchers που διαθέτουν, προτείνοντας τους 3 επιλογές. Μάλιστα για όσους επιλέξουν να μην εξαργυρώσουν σε μετρητά τα κουπόνια τους, θα πριμοδοτήσει την αξία τους με 10% και θα τα επεκτείνει προς χρήση μέχρι το τέλος του 2023.

Σημειώνεται ότι η νομοθεσία της ΕΕ για τα δικαιώματα των επιβατών προέβλεπε την επιστροφή των χρημάτων, όμως χρειάστηκαν μήνες διαβουλεύσεων με τις αεροπορικές εταιρείες αλλά και μετά από πίεση των φορέων όπως το eu travel tech (Σύνδεσμος των εταιρειών τεχνολογίας ταξιδιών) και ECTAA (ευρωπαϊκός Σύνδεσμος των τουριστικών γραφείων και διοργανωτών οργανωμένων ταξιδιών), για να καταλήξουν σε αυτήν τη δέσμευση, την οποία δεν υιοθέτησαν τελικά όλοι οι αερομεταφορείς. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι ένα εισιτήριο που περιλαμβάνει περισσότερες από μια αεροπορικές εταιρείες, και εφόσον κάποια δεν έχει συναινέσει με την απόφαση, η επιστροφή των χρημάτων δεν θα γίνει για κάποιο σκέλος της πτήσης. Επιπλέον η δέσμευση αυτή δεν επεκτείνεται σε πτήσεις που αποτελούν μέρος ενός πακέτου και αυτό προκαλεί επιπλέον προβλήματα στους τουριστικούς πράκτορες. Οι εταιρείες δεσμεύτηκαν να ακολουθούν το νόμο της ΕΕ και συμφώνησαν μεταξύ άλλων στην επιστροφή των χρημάτων των αεροπορικών εισιτηρίων για πτήσεις που ακυρώνονται, μέσα σε 7 ημέρες.

Οι 16 αεροπορικές εταιρείες που δεσμεύτηκαν να τηρήσουν τη νομοθεσία είναι: Aegean Airlines, Air France, Alitalia, Austrian Airlines, British Airways, Brussels Airlines, Easyjet, Eurowings, Iberia, KLM, Lufthansa, Norwegian, Ryanair, TAP, Vueling και Wizz Air.

Στην Ελλάδα την Άνοιξη του 2020 το θέμα των vouchers είχε ταλαιπωρήσει εκτός από τους καταναλωτές και χιλιάδες μαθητές, που είχαν προπληρώσει αεροπορικά εισιτήρια για να πραγματοποιήσουν εκπαιδευτικές εκδρομές στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Τουρισμός, Αερομεταφορές, Κορονοϊός, Covid-19, Κομισιόν, Ταξίδι, Aegean, Ευρωπαϊκή Ένωση
SHARE:

24Media Network