“Μεγάλος Περίπατος” για… πάντα

“Μεγάλος Περίπατος” για… πάντα
Έντονα αμφισβητούμενες οι θετικές επιπτώσεις του Μεγάλου Περίπατου Eurokinissi

Τροπολογία που δίνει την δυνατότητα παράτασης του μέτρου που εισηγήθηκε ο Κώστας Μπακογιάννης έως τον Φεβρουάριο του 2021 κατατέθηκε στην Βουλή. Προβλέπει εφεξής παράταση του «Μεγάλου Περίπατου» με υπουργικές αποφάσεις.

Τροπολογία με την οποία παρατείνονται επ αόριστον οι διατάξεις του Μεγάλου Περίπατου αναμένεται να κάνει σήμερα αποδεκτή η κυβέρνηση σε νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος που συζητείται στην Βουλή. Την τροπολογία κατέθεσε ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Γιώργος Αμυράς δημιουργώντας ερωτηματικά σχετικά με το γιατί ακολουθείται αυτή η περίεργη κοινοβουλευτική τακτική για το μέτρο που εισήγαγε ο δήμαρχος Αθήνας Κώστας Μπακογιάννης.

Στην τροπολογία ορίζεται ότι παρατείνεται το νομικο καθεστώς που διέπει (και) τον «Μεγάλο Περίπατο». Η αρχική παράταση είναι έως και τις 28 Φεβρουαρίου του 2021. Η αρχική ρύθμιση προέβλεπε ότι ο «Μεγάλος Περίπατος» θα ισχύει έως και τα τέλη Νοεμβρίου.

Περεταίρω όμως η τροπολογία προβλέπει ότι «η ισχύς της παρούσας δύναται να παρατείνεται» με κοινή υπουργική απόφαση των υπουργείων Προστασίας του Πολίτη, Περιβάλλοντος- Ενέργειας, Εσωτερικών και Υποδομών. Για την ρύθμιση γίνεται επίκληση σε «επιτακτικούς λόγους αντιμετώπισης σοβαρού κινδύνου δημόσιας υγείας που συνίσταται στην μείωση του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού Covid 19».

Ο εμπνευστής του Μεγάλου Περίπατου, Κώστας Μπακογιάννης Eurokinissi

Μάλιστα στην εισηγητική έκθεση σημειώνεται πως «η μη εξάλειψη του κινδύνου δημόσιας υγείας και η αναγκαιότητα της μείωσης του κινδύνου διασποράς του Covid 19 καθιστούν αναγκαία την παράταση της εφαρμογής των προβλεπόμενων στην παρ. 7 του άρ. 65 του ν.4688/2020 μέτρων και ιδίως της δημιουργίας προσωρινών διαδρομών κίνησης πεζών, προσωρινών διαδρομών κίνησης ποδηλάτου και προσωρινής δημιουργίας περιοχών ήπιας κυκλοφορίας ή δρόμων ήπιας κυκλοφορίας με μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χιλιόμετρα».

Παρεμβαίνοντας στην Βουλή ο Γιώργος Αμυράς υποστήριξε ότι η τροπολογία αφορά το σύνολο των δήμων της χώρας. Όπως είπε πρέπει «να δώσουμε την δυανατότητα να αποφασίζουν να διατηρήσουν ή να αυξήσουν τους πεζόδρομους και τους ποδηλατόδρομους»

Πάντως ερωτηματικά δημιουργεί το γιατί η κυβέρνηση επέλεξε αυτή την τακτική της κατάθεσης βουλευτικής τροπολογίας. Να επισημανθεί ότι αυτός ο τρόπος νομοθέτησης διασφαλίζει στην εκάστοτε κυβέρνηση η ρύθμιση που προωθείται δεν συνοδεύεται από έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για το οικονομικό κόστος και τις υπόλοιπες υποχρεώσεις που έχει η «κλασσική» νομοθέτηση. Θυμίζουμε ότι με το ζήτημα του Μεγάλου Περίπατου έχει επιληθεί το Συμβούλιο της Επικρατείας.

Διαβάστε τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του News247.gr.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα